Direktor Instagrama svedočio pred Kongresom
9.12.2021 19:01 Autor: Redakcija Biznis.rs
Direktor društvene mreže Instagram Adam Moseri (Adam Mosseri) svedočio je prvi put pred Kongresom, braneći kompaniju od optužbi da aplikacija utiče na tinejdžere i da teži da privuče mlađe korisnike.
Dokumenta koja je u septembru iznela uzbunjivačica iz kompanije Facebook Fransis Haugen (Frances Haugen) pokazala su da ova firma vrlo dobro zna da uzima kao danak mentalno zdravlje svojih korisnika u osetljivom dobu.
Kako pokazuju istraživanja, 32 odsto tinejdžerki ima pogrešnu sliku o svom telu, a Instagram je pogoršao situaciju, piše Techcrunch, pozivajući se na The Wall Street Journal. Internim istraživanjima je utvrđeno da su neki od tinejdžera koji koriste Instagram izjavili da imaju suicidne misli. Konkretno, 13 odsto korisnika iz Velike Britanije i šest odsto njih iz Sjedinjenih Američkih Država povezuju svoju želju za samoubistvom sa društvenom mrežom Instagram.
Kompanija koja odskora nosi ime Meta takođe je sprovela interno istraživanje koje je izašlo na videlo zahvaljujući seriji detaljnih izveštaja WSJ. Dokumenti koji su se pojavili u septembru u više navrata su pominjani na saslušanju 8. decembra, pri čemu su zakonodavci u komisiji za zaštitu potrošača u Senatu podneli zahtev za pristup većem broju nalaza iz istraživanja o uticajima aplikacije na decu i tinejdžere sprovedenih unutar Instagrama..
U saopštenju za javnost, predsednik komisije Ričard Blumental (Richard Blumenthal) neposredno pre saslušanja izjavio je da su njegovi zaposleni ponovo sproveli test kako bi istražili preteći sadržaj na Instagram aplikaciji i vrlo brzo utvrdili da preporuke algoritama neretko serviraju upravo ovakvu vrstu sadržaja. U roku od sat vremena sve preporuke koje je aplikacija davala promovisale su anoreksiju i poremećaje u ishrani.
Moseri je na saslušanju koristio pristup kompanije Meta, odbacujući neke od optužbi istog trenutka, čak i ako su bile opravdane. Kao odgovor na pitanja o zavisnoj prirodi Instagrama, Moseri je izjavio da on ne smatra da istraživanja o tome dokazuju da aplikacija podstiče zavisnost.
Pre Moserijevog svedočenja, direktorka globalnog bezbednosnog sektora u kompaniji Facebook Antigona Dejvis (Antigone Davis) pojavila se pred komisijom za zaštitu potrošača kako bi odgovorila na optužbe u vezi sa bezbednošću tinejdžera.
“Postavili smo višestruke zaštite kako bismo kreirali bezbedna i primerena iskustva za osobe između 13 i 17 godina”, izjavila je Dejvis, braneći interese kompanije.
Moseri je na saslušanju ponovio argument kompanije da deca koriste platforme uprkos starosnim ograničenjima, te da bi pravljenje platforme isključivo za decu stvorilo bezbednije okruženje, koje trenutno ne postoji.
Pročitajte još:
“Znamo da su desetogodišnjaci i dvanaestogodišnjaci online… znamo da koriste platforme kao što je Instagram. A, da budemo iskreni, Instagram i nije namenjen njima”, rekao je Moseri.
Prošlog meseca, Instagram je počeo sa testiranjem nove opcije po imenu “Napravi pauzu” (“Take a Break”) koja, kada se instalira, podseća korisnike da naprave pauzu nakon 30 minuta korišćenja aplikacije. Ova opcija je lansirana dan pre Moserijevog svedočenja zajedno sa najavom da će Instagram uskoro objaviti i opcije za roditeljski nadzor u martu 2022. godine.