Profit umesto bezbednosti korisnika?

Facebook ulaže milijarde u metaverzum kako bi poboljšao oglašavanje

NovacSvetVesti

26.10.2021 09:34 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Facebook ulaže milijarde u metaverzum kako bi poboljšao oglašavanje Facebook ulaže milijarde u metaverzum kako bi poboljšao oglašavanje
Finansijska posvećenost najveće svetske društvene mreže izgradnji „metaverzuma“ dolazi u trenutku kada je ona suočena sa izveštavanjem o dokumentima koje je javnosti predstavila bivša... Facebook ulaže milijarde u metaverzum kako bi poboljšao oglašavanje

Finansijska posvećenost najveće svetske društvene mreže izgradnji „metaverzuma“ dolazi u trenutku kada je ona suočena sa izveštavanjem o dokumentima koje je javnosti predstavila bivša radnica Facebooka i uzbunjivač Frensis Haugen (Frances Haugen), koja tvrdi da je kompanija izabrala profit umesto bezbednosti korisnika, javlja Reuters.

Facebook je saopštio da će početi sa objavljivanjem finansijskih podataka za svoju jedinicu virtuelne i proširene stvarnosti, što je najava koja dolazi nakon zaključka da se glavne reklamne aktivnosti suočavaju sa „značajnom neizvesnošću“.

Kompanija je upozorila da će nova pravila o privatnosti kompanije Apple Inc. uticati na digitalno poslovanje u tekućem kvartalu, nakon što je prijavila kvartalni prihod ispod tržišnih očekivanja.

Glavni finansijski direktor Dejvid Vener (David Wehner) takođe je rekao da Facebook očekuje da će njegova investicija u odeljenje za hardver, Facebook Reality Labs (FRL), smanjiti ukupni operativni profit u 2021. godini za približno 10 milijardi dolara.

Izvršni direktor Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) izjavio je da će se Facebook u narednim godinama pozicionirati kao metaverzum kompanija, a ne kao kompanija za društvene medije, jer pravi brojna ulaganja u proširenje tehnologije.

Metaverzum, termin koji je prvi put skovan u distopijskom romanu pre tri decenije, privukao je mnogo buke širom Silicijumske doline. U širem smislu se odnosi na virtuelno okruženje kome mogu da pristupe ljudi koji koriste različite uređaje.

Facebook, koji je mnogo investirao u virtuelnu realnost (VR) i proširenu stvarnost (AR), uključujući kupovinu kompanija kao što je Oculus, ove godine je stvorio tim za rad na metaverzumu. Ovog meseca je saopšteno da planira da zaposli 10.000 novih radnika u Evropi u narednih pet godina koji će raditi na ovoj inicijativi.

Akcije kompanije porasle su za oko dva procenta na 336 dolara, a ukupno ove godine za oko 20 odsto. Facebook je međutim udaljen za oko 85 milijardi dolara od povratka u „klub od bilion dolara“ i pridruživanja Tesli.

Najveća svetska mreža društvenih medija je pod nadzorom globalnih zakonodavaca i regulatora, uključujući i Federalnu trgovinsku komisiju koja je podnela tužbu protiv monopola.

Dokumenti uzbunjivača, koje je prvi objavio Wall Street Journal, pojačali su kontrolu kompanije. Oni uključuju interna istraživanja i izveštaje o efektima Instagrama na mentalno zdravlje tinejdžera i o tome da li njegove platforme izazivaju podele, kao i o njegovom upravljanju aktivnostima oko pobune na Kapitolu 6. januara i nedoslednosti u moderiranju sadržaja kompanije za korisnike širom sveta.

Reuters je u ponedeljak preneo da su zaposleni u kompaniji Facebook upozorili da ona nije uspela da kontroliše sadržaj koji krši pravila u zemljama u kojima bi mogao da izazove najveću štetu i memoriji podataka koji su dati američkoj komisiji za hartije od vrednosti i Kongresu.

Facebook je saopštio da očekuje da će prihod u četvrtom kvartalu biti u rasponu od 31,5 do 34 milijarde dolara. Analitičari su prognozirali 34,84 milijarde dolara prihoda, ili skok od 24,1 odsto.

Njegov prihod u trećem kvartalu takođe se suočio sa težinom Apple-ovih pravila o privatnosti koja su otežala brendovima da ciljaju i mere svoje oglase na Facebooku.

Dnevno aktivni korisnici, analitika koju pažljivo prate oglašivači i investitori, porasla je za šest procenata na 1,93 milijarde u odnosu na pre godinu dana, što odgovara očekivanjima.

Ukupni prihod kompanije, koji se prvenstveno sastoji od prodaje reklama, porastao je na 29,01 milijardu dolara u trećem kvartalu sa 21,47 milijardi dolara godinu dana ranije.

Kompanija Facebook nije objavila novo ime kao deo očekivanog rebrendiranja. Kao odgovor na prošlonedeljni izveštaj o planovima za promenu imena, iz kompanije saopštavaju da ne žele da komentarišu „glasine ili špekulacije“.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...