Austrijska prestonica suočava se sa prekoračenjem prvobitne računice zbog naglog skoka cena

Dramatično porasli troškovi proširenja i izgradnje metroa

EUU fokusuVesti

25.11.2021 14:49 Autor: Redakcija Biznis.rs

Dramatično porasli troškovi proširenja i izgradnje metroa Dramatično porasli troškovi proširenja i izgradnje metroa
Proširenje linije metroa U2 i izgradnja nove linije U5 u Beču trebalo je da košta 950 miliona evra, ali su u poslednjih sedam godina,... Dramatično porasli troškovi proširenja i izgradnje metroa

Proširenje linije metroa U2 i izgradnja nove linije U5 u Beču trebalo je da košta 950 miliona evra, ali su u poslednjih sedam godina, od donošenja odluke o izvođenju radova do danas, troškovi dramatično skočili.

Prema najnovijoj proceni revizorske ustanove Grada, ti radovi koštaće ukupno 1,7 milijardi evra.

Pokrajinski sekretar za finansije Beča Peter Hanke je u januaru već upozorio da će prva faza koštati oko 2,1 milijardi evra.

Prema njegovoj računici, to su troškovi do završetka radova, uzimajući u obzir rast cena.

Prvobitno je bilo planirano da se nova linija U5 otvori 2023. godine, ali prva faza će moći da se otvori tek 2026. godine, dok će produženje U2 biti gotovo do kraja 2028. godine, prenosi Tanjug.

Prvi proračun troškova izrađen je 2011. godine na osnovu tadašnjih cena, zbog čega je došlo do dramatičnog poskupljenja.

Revizorska ustanova smatra da će i troškovi za dalje faze izgradnje metroa biti daleko veće nego što se pretpostavljalo.

Peta faza, prema računici od prošle godine, trebalo je da košta 2,696 milijardi evra, aili će ona, smatra revizor, koštati 4,357 milijardi evra i to samo ako se projekat završi do 2032. godine.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.