osobe sa oštećenim vidom mogu imati problem pri prelasku ulice

Električna vozila zbog nečujnosti opasna za bezbednost u saobraćaju?

AutomobiliLifestyleSvetVesti

1.12.2021 19:12 Autor: Redakcija Biznis.rs

Električna vozila zbog nečujnosti opasna za bezbednost u saobraćaju? Električna vozila zbog nečujnosti opasna za bezbednost u saobraćaju?
Električna vozila su dovoljno tiha da stvaraju zabrinutost za bezbednost, posebno za pešake sa oštećenim vidom, čak i sa ugrađenim veštačkim zvukovima, pokazalo je... Električna vozila zbog nečujnosti opasna za bezbednost u saobraćaju?

Električna vozila su dovoljno tiha da stvaraju zabrinutost za bezbednost, posebno za pešake sa oštećenim vidom, čak i sa ugrađenim veštačkim zvukovima, pokazalo je istraživanje predstavljeno u utorak na sastanku Akustičkog društva Amerike u Sijetlu.

U analizi, u kojoj je od učesnika zatraženo da pritisnu dugme nakon što čuju približavanje električnog vozila na susednom putu, nijedno od testiranih vozila nije postiglo stopu detekcije od 100 odsto, pokazali su dobijeni podaci, piše UPI.

Međutim, veštački zvuci dodati vozilima poboljšali su domet detekcije ili udaljenost na kojoj su se mogli čuti, i svi oni testirani učesnici odgovorili su trenutnim minimalnim standardima Nacionalne administracije za bezbednost saobraćaja na auto-putevima, rekli su istraživači.

„Dok dodatni zvuci uveliko poboljšavaju udaljenosti detekcije u uslovima bez zvuka, postoje slučajevi u kojima pešaci i dalje propuštaju detekciju“, rekao je koautor studije Majkl Roan (Michael Roan) u saopštenju za štampu.

Međutim, bilo je slučajeva da verovatnoća detekcije, čak i na bliskim udaljenostima, uopšte nije dostigla 100 odsto“, rekao je Roan, vanredni profesor mašinstva na Univerzitetu Virdžinija.

Čak i nakon dodavanja zvuka, električna vozila su obično tiša od standardnih vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, pokazuju istraživanja.

Kako su električna vozila sve češća na putevima, postojali su brojni izveštaji o povredama osoba sa oštećenim vidom, koje se oslanjaju na zvuk da bi otkrile automobile koji dolaze iz susreta.

Kako bi rešile ovaj problem, mnoge zemlje su donele zakone koji zahtevaju od proizvođača da dodaju veštačke zvukove u svoja vozila kako bi obezbedili dodatno sredstvo za detekciju, kažu Roan i njegove kolege.

U Sjedinjenim Američkim Državama, na primer, propisi zahtevaju da se zvukovi vozila mogu detektovati na određenim rastojanjima za različite brzine vozila, pri čemu veće brzine odgovaraju većim rastojanjima detekcije.

Za ovu studiju, Roan i njegove kolege sa Tehnološkog Instituta Virdžinija testirali su koliko dobro ljudi detektuju zvukove električnih vozila.

Učesnici studije sedeli su u blizini auto trake na objektu Smart Road Instituta za tehnologiju Virdžinije i od njih je zatraženo da pritisnu dugme nakon što bi čuli približavanje električnog vozila. Ovo je omogućilo istraživačima da izmere verovatnoću detekcije u odnosu na udaljenost od vozila.

Istraživači su rekli da su potrebne dodatne studije da bi se istražila detekcija kada su sva vozila na raskrsnici električna.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.