Pad prodaje u Kini uticao na pad profita

BMW i Volkswagen protiv carinskog rata u automobilskoj industriji

BiznisEU

1.8.2024 16:27 Autor: Vladimir Jokanović 3

BMW i Volkswagen protiv carinskog rata u automobilskoj industriji BMW i Volkswagen protiv carinskog rata u automobilskoj industriji
Pad prodaje u Kini negativno je uticao na profit u drugom kvartalu za Volkswagen i BMW, dok su nemački proizvođači automobila upozorili na predstojeću... BMW i Volkswagen protiv carinskog rata u automobilskoj industriji

Pad prodaje u Kini negativno je uticao na profit u drugom kvartalu za Volkswagen i BMW, dok su nemački proizvođači automobila upozorili na predstojeću pretnju trgovinskog rata između EU i najvećeg svetskog automobilskog tržišta.

Oliver Zipse, izvršni direktor BMW-a, rekao je u četvrtak da je uvođenje tarifa na kineska električna vozila od strane EU prošlog meseca pogodilo i evropske proizvođače automobila, uključujući grupu iz Minhena koja proizvodi vozila u Kini za evropsko tržište, prenosi Financial Times. On je upozorio da se očekuju „protivmere“, dodajući da se zelena tranzicija Evrope „uveliko oslanja na sirovine i tehnologiju iz Kine.“

Kineski električni automobili su pogođeni carinama nakon istrage Brisela koja je pokazala da kineski sektor električnih vozila dobija velike subvencije od Pekinga. Ova mera je još privremena, jer se čeka glasanje članica EU u novembru.

Oliver Blume, izvršni direktor Volkswagena, rekao je da su kineski ministri sa kojima se sreo pre dve nedelje, bili otvoreni za razgovor o carinama i „ciljali na fer rešenje“, iako je nakon odluke EU u junu kinesko Ministarstvo trgovine nazvalo ovaj potez „nezakonitim“ .

Blume je rekao da je lično postao „duboko uključen“ u ovu stvar, dodajući da je „u kontaktu sa različitim zemljama u EU“ pre glasanja. Blume se zalagao protiv carina EU. Volkswagen zapošljava oko 90.000 ljudi u Kini i investirao je više od 10 milijardi evra tamo u poslednje četiri godine.

Kina je dugo bila najvažnije tržište za nemačke proizvođače automobila, ali rastuća konkurencija domaćih brendova električnih vozila, kao što je BYD, stavila je tradicionalne proizvođače pod pritisak i izazvala rat cena.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.