Domet vožnje i nedostatak subvencija smanjuju tražnju za e-vozilima
10.1.2023 18:12 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
Tranzicija saobraćaja na elektropogon važna je stavka u zaokretu ka klimatskoj neutralnosti. Prodaja e-automobila, međutim, nailazi na jake prepreke i predstoji joj usporavanje.
Prema istraživanju konsultantske kuće Deloitte, danas je 16 odsto nemačkih građana spremno da sledeći auto koji kupe bude na električni pogon. To je za procentni poen manje nego 12 meseci ranije, krajem 2021. godine, prenosi agencija DPA.
Ključni argumenti za kupovinu e-automobila su manji troškovi i državne subvencije. „Struja je sada drastično skuplja, a subvencije se postepeno smanjuju do 2025. i onda ističu. To će potisnuti prodaju električnih automobila“, ocenio je Deloitte-ov ekspert Harald Prof (Harald Proff).
Tokom jeseni 2022. godine, Deloitte je anketirao oko 26.000 potrošača u 24 zemlje, uključujući 1.506 u Nemačkoj.
Nemačkim potrošačima je jeftina vožnja najvažniji motiv pri odluci o kupovini e-automobila, ispred brige zbog klimatskih promena i subvencija.
Istovremno, 57 odsto potencijalnih kupaca obeshrabruje domet, a 47 odsto još uvek mala mreža stanica za punjenje i 45 odsto vreme punjenja i nedostatak mogućnosti za punjenje iz kućne mreže.
Četvrtina anketiranih želi automobil dometa od najmanje 500, a trećina od barem 600 kilometara.
Pročitajte još:
Dalje, da je dostupno klimatski neutralno e-gorivo, polovina sada zainteresovanih bi pre kupilo vozilo sa motorom na unutrašnje sagorevanje.
Ogromna većina ispitanika, 75 odsto, navodi da želi da e-automobil puni sa svoje kućne mreže – to je za pet odsto više nego pre godinu dana. To je, međutim, u gradovima najčešće nemoguće, ukazuje Deloitte.
TATJANA
11.1.2023 #1 AuthorKalkulišu ljudi kako da prežive ogroman rast cena
GOCA BG
11.1.2023 #2 AuthorNajeftinija voznja je glavni motiv a ne zagadjenje…