Promene ruta plovidbe novi izazov za lance snabdevanja

Mediteranske luke pretrpane teretom

EU

23.4.2024 10:27 Autor: Vladimir Jokanović 1

Mediteranske luke pretrpane teretom Mediteranske luke pretrpane teretom
Kontejnerske luke duž zapadnog Mediterana skoro su prepunile kapacitete, što povećava rizik od većih troškova skladištenja i nestašice komponenti za trgovce i proizvođače u... Mediteranske luke pretrpane teretom

Kontejnerske luke duž zapadnog Mediterana skoro su prepunile kapacitete, što povećava rizik od većih troškova skladištenja i nestašice komponenti za trgovce i proizvođače u Evropi, predstavljajući novi izazov za lanac snabdevanja.

Rukovodioci luka navode da se suočavaju sa pretrpanim skladištima i čekanjem na pristajanje brodova zbog napada Huta na plovila u Crvenom moru, što je dovelo do porasta saobraćaja u Alhesirasu i Barseloni u Španiji i Tanger-Medu u Maroku, prenosi Financial Times.

Danska brodska kompanija Maersk nedavno je upozorila klijente da je „gužva na skladištima“ u luci Barselona porasla zbog velikog kapaciteta, dok su terminali u Alhesirasu i Tangeru takođe pod pritiskom. Većina velikih kompanija za kontejnerski prevoz na ruti Azija-Evropa preusmerila je saobraćaj preko Rta dobre nade, umesto kroz Suecki kanal, zbog napada Huta na brodove.

Promene u rutama plovidbe primorale su kompanije za prevoz da osmisle nove aranžmane za robu koja ide između Azije i luka u Italiji, Grčkoj i Turskoj. Nakon plovidbe oko Južne Afrike, mnogi brodovi ostavljaju kontejnere u lukama na zapadnoj strani Mediterana, poput Alhesirasa i Tangiera. Druge firme dalje prevoze robu do južnoevropskih terminala.

Problemi se pojavljuju i na terminalima za istovar automobila gde su takođe ozbiljne gužve, uglavnom zbog porasta broja vozila koja se izvoze iz Azije u Evropu i Severnu Ameriku i usporavanja prodaje vozila. Alhesiras i Tangier-Med nisu objavili statistike o saobraćaju ove godine, a Barselona je zabeležila porast od 17 odsto u broju uskladištenih kontejnera u februaru u poređenju sa istim mesecom prošle godine.

Tagovi
TRANSPORT
  • LENA

    23.4.2024 #1 Author

    Ovo može imati šire ekonomske posledice za trgovce i proizvođače u Evropi.​

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.