Nemački proizvođači automobila ove godine izgubiće deset milijardi evra
28.7.2025 09:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Tri najveća nemačka proizvođača automobila ove godine će izgubiti više od deset milijardi evra iz svojih novčanih tokova jer američki carinski troškovi dodatno opterećuju industriju koja se već bori sa slabim obimom prodaje i privom kineskih električnih vozila.
Automobilska industrija jedna je od najteže pogođenih trgovinskim ratom Donalda Trampa (Donald Trump) nakon što je američki predsednik uveo carine od 25 odsto na uvoz vozila proizvedenih u inostranstvu.
Analitičari očekuju da će novčani tokovi proizvođača automobila generisani njihovim automobilskim poslovanjem biti smanjeni. Verovatno će pasti sa 9,4 milijarde evra prošle godine na tri milijarde evra kod Mercedes-Benza, sa 7,1 milijarde evra na 3,3 milijarde evra kod Volkswagena i sa 4,8 milijardi evra na 4,4 milijarde evra za BMW, prema podacima Visible Alpha, prenosi SEEbiz.
Rastuće carine vrše pritisak
Situacija bi se mogla dodatno pogoršati jer analitičari prilagođavaju svoje prognoze nakon rezultata BMW-a i Mercedesa od prošle nedelje. VW je u petak smanjio svoje prognoze za neto novčani tok automobilske industrije za ovu godinu na između jedne i tri milijarde evra, s prethodnog raspona od dve do pet milijardi evra.
Posledice carina nisu se u potpunosti odrazile na rezultate drugog tromjesečja, jer su neki proizvođači automobila gomilali zalihe i potrošili svoje zalihe pre uvođenja carina dok su čekali ishod trgovinskih pregovora.
Međutim, više carine značiće rastuće troškove izvoza u SAD, nabavke delova, kao i prilagođavanje lanaca snabdevanja, što bi vršilo pritisak na novčane tokove.
„Pitanje koje se postavlja je: tešimo li se činjenicom da je uticaj carina u drugom tromesečju manji nego što smo se isprva bojali ili je to lažni osećaj sigurnosti?“, rekao je Majkl Tindal (Michael Tyndall) viši globalni analitičar za automobile u HSBC-u.
Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW već plaćaju carinu od 27,5 oosto za mnoge pošiljke u SAD iz zemalja poput Nemačke i Meksika.
U petak je VW otkrio carinski udar od 1,3 milijarde evra u drugom tromesečju i predvideo da će se teret povećati na nekoliko milijardi evra ako se carine na automobile ne snize. U drugom tromesečju imao je negativan neto novčani tok za automobile od 523 miliona evra.
General Motors je iznenadio investitore kada je izjavio da će troškovi carina verovatno biti veći u trećem tromesečju od 1,1 milijarde dolara prijavljenih od aprila do juna, upozoravajući na godišnji uticaj do pet milijardi dolara.

Analitičari očekuju da će se prilagođeni slobodni novčani tok GM-a za automobilski posao za ovu godinu prepoloviti na 7,7 milijardi dolara sa 14 milijardi dolara.
Stellantis je rekao da će Trumpove carine u prvoj polovini godine pretrpeti udarac od 300 miliona evra, ali je priznao da će uticaj u drugoj polovini biti veći jer očekuje do 1,5 milijardi evra do kraja godine.
Tesla se suočila s dodatnim troškovima povezanim s carinama od 300 miliona dolara u drugom tromesečju i upozorila je da će se ta brojka povećavati tokom godine.
Troškovi rastu
U maju je BMW optimistično predvideo da će se američke carine smanjiti od ovog meseca. Iako Washington još nije smanjio carine, ljudi bliski pregovorima rekli su Financial Timesu da se EU i SAD približavaju trgovinskom sporazumu kojim bi se carina na uvoz evropskih automobila postavile na 15 odsto.
Međutim, za proizvođače automobila troškovi već rastu jer su dobavljači, koji imaju manje profitne marže, brzo uspeli preneti više carine ne samo na komponente iz inostranstva već i na materijale poput aluminijuma i čelika.
Među dobavljačima, švedski proizvođač sigurnosnih pojaseva i vazdušnih jastuka Autoliv podigao je svoje godišnje smernice za prodaju kako bi odražavao plaćanja carina nakon rekordnog drugog tromesečja.
„Uspešno smo oporavili otprilike 80 odsto troškova carina tokom drugog tromesečja i očekujemo da ćemo većinu preostalog dela oporaviti kasnije ove godine“, rekao je njegov glavni izvršni direktor Mikael Brat (Mikael Bratt).
Pročitajte još:
Tomas Beson (Thomas Besson), šef istraživanja automobila u Kepler Cheuvreuxu, rekao je da su evropski proizvođači automobila akumulirali bogate hrpe gotovine nakon skoka prodaje i viših cena vozila koje je industrija uživala nakon krize poluprovodnika uzrokovane Covidom-19. Samo kod VW-a, Mercedes-Benza i BMW-a, njihova industrijska likvidnost iznosi preko 100 milijardi evra, što znači da se udar od 10 milijardi evra može apsorbovati u kratkom roku.
Uprkos tome, pritisak na njihove novčane pozicije i profitne marže dolazi u vreme kada se kompanije poput VW-a suočavaju s potrebom restrukturiranja kako bi smanjile višak kapaciteta u svojim fabrikama i popravile strukturu troškova kako bi se mogle takmičiti s BYD-om i drugim kineskim konkurentima.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.