Stariji deo populacije oprezniji

Online krađa identiteta: Lažni kupci sa pravim (tuđim) novcem

EUU fokusu

27.3.2024 15:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Online krađa identiteta: Lažni kupci sa pravim (tuđim) novcem Online krađa identiteta: Lažni kupci sa pravim (tuđim) novcem
Krađu identita na internetu već je doživelo 11 odsto nemačkih građana, ukazuje istraživanje koje je od instituta YouGov naručila Inicijativa za bezbednu trgovinu na... Online krađa identiteta: Lažni kupci sa pravim (tuđim) novcem

Krađu identita na internetu već je doživelo 11 odsto nemačkih građana, ukazuje istraživanje koje je od instituta YouGov naručila Inicijativa za bezbednu trgovinu na internetu (ISH).

Skoro svaki peti ispitanik, njih 19 odsto, među onima koji nisu bili žrtve ipak poznaje najmanje jednu osobu koja jeste. Jedan među 20 građana je i bio žrtva i poznaje druge žrtve, prenosi DPA.

YouGov je početkom marta anketirao 2.058 punoletnih građana iz reprezentativnog uzorka.

Krađa identiteta je posebno perfidna prevara. Kriminalci koriste podatke poput imena, datum rođenja, adrese, broja kreditne kartice ili računa pri kreiranju lažnih naloga i onda o trošku žrtve kupuju online ili plaćaju usluge.

„Žrtve obično shvate prekasno, tek kada vide izvršene uplate,“ rekla je jedna portparolka Inicijative.

Posebno je nemarna mlađa generacija – na primer, svaki treći ispitanik iz starosne grupe od 18 do 24 godine koristi istu lozinku za više korisničkih naloga na internetu.

Kopiju lične karte nekom strancu je poslalo 16 odsto mlađih, odnosno 11 odsto svih ispitanika.

Stariji su uglavnom znatno savesniji po pitanju online bezbednosti.

Naime, 70 odsto starijih od 55 godina redovno proverava bankovne izvode, naspram 39 odsto mladih.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.