Korisnici koji imaju više naloga nisu adekvatno evidentirani

Facebook se bori sa lažnim nalozima kako ne bi ostao bez oglašivača

Firme u fokusuSvetU fokusuVesti

24.10.2021 12:32 Autor: Redakcija Biznis.rs

Facebook se bori sa lažnim nalozima kako ne bi ostao bez oglašivača Facebook se bori sa lažnim nalozima kako ne bi ostao bez oglašivača
U Facebookovoj internoj prezentaciji koja je sačinjena ovog proleća, ocenjeno je da ova društvena mreža ima veliki broj pojedinačnih korisnika koji imaju više naloga,... Facebook se bori sa lažnim nalozima kako ne bi ostao bez oglašivača

U Facebookovoj internoj prezentaciji koja je sačinjena ovog proleća, ocenjeno je da ova društvena mreža ima veliki broj pojedinačnih korisnika koji imaju više naloga, što može da izazove probleme kod oglašavanja, odnosno sumnju oglašivača u opseg koji ostvaruju.

Ovaj trend otkriven je nakon što je pregledom više od 5.000 novih registracija utvrđeno da se kod najmanje 32, a najviše 56 odsto radi o korisnicima koji već imaju drugi nalog ili više njih.

U odvojenom dopisu iz maja navodi se da broj američkih korisnika Facebooka koji imaju oko 20 godina i koji su aktivni najmanje jednom mesečno često premašuje ukupnu populaciju Amerikanaca njihovih godina. Autori izveštaja su upozorili da bi to moglo da dovede do manje pouzdanosti prilikom ispitivanja strukture korisnika.

U pitanju je pouzdanost informacija koje pomažu u donošenju odluka o oglašavanju. Iako Facebook ističe da ne naplaćuje oglašavanje na osnovu svojih procena ciljne publike oglasa, neki oglašivači gledaju te procene kada planiraju gde će rasporediti svoj budžet. Ovo se posebno odnosi na velike brendove koji su se obratili Facebooku kako bi došli do velike publike, pošto je gledanost televizije opala, piše Wall Street Journal.

“Ako je vaš cilj kao oglašivača da dosegnete najveći broj ljudi po najnižoj ceni, onda bi netačan broj naloga koji prate vašu kampanju bio veliki problem”, rekao je predstavnik kompanije Wpromote komentarišući ovu vest.

Inače, Facebook već godinama propagira “pravi” identitet, braneći korisnicima da kreiraju lažne naloge. Za razliku od Twittera i drugih mreža koja nemaju takva pravila, kompanija zahteva od korisnika da imaju samo jedan glavni nalog pod pravim imenom, zbog toga što to pomaže u sprečavanju prevara.

Foto: Facebook

Dokumenti u koje je Wall Street Journal imao uvid ukazuju na to da se iza većina primera više naloga po jednom korisniku krije činjenica da su korisnici blokirani sa svojih glavnih naloga ili greše prilikom prijavljivanja. Zbog toga će Facebook pokušati da ih preusmeri na njihove primarne naloge. 

Istraživači Facebooka u dokumentima su kvantifikovali potencijalni uticaj na oglašivače ako se udvostručeni korisnici uklone iz publike.

Ukoliko bi se uklonili duplirani nalozi, marketinške kampanje koje su usmerene ka publici većoj od 10 miliona korisnika mogle bi biti dovedene u pitanje, budući da bi njihov doseg bio smanjen. Zbog toga su pojedini službenici Facebooka predložili da se broj korisnika koji imaju više naloga predoči oglašivačima, kako bi se procenio broj stvarnih naloga do kojih mogu da dopru određene kampanje. 

Inače, Facebook ističe da reklamne kampanje predstavljaju tek neznatni deo njegovih prihoda. Takođe, kada je reč o manjim oglašivačima koji kupuju prostor na osnovu učinka, promene dosega kampanje nisu od velikog značaja.

Podsetimo, ovo nije prvi put da Facebook dolazi do problema zbog svoje metodologije procenjivanja određenih indikatora. Tako je kompanija 2016. godine procenila da veliki broj korisnika gleda video oglase, zbog čega su je neki oglašivači tužili.

Tako je u tužbi dve male kompanije navedeno da je dupliranje naloga na Facebooku u njegove metrike, navelo oglašivače da troše više novca na oglašavanje. Facebook je ove navode odbacio kao neosnovane i rekao da će se energično braniti. Ovaj slučaj se vodi pred Okružnim sudom Sjedinjenih Američkih Država u San Francisku.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.