Uzbunjivač dostavio dokumenta koja potvrđuju da društvena mreža zanemaruje štetnost po mentalno zdravlje tinejdžera

Facebook stavlja profit ispred suzbijanja govora mržnje

Firme u fokusuSvetU fokusuVesti

4.10.2021 09:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Facebook stavlja profit ispred suzbijanja govora mržnje Facebook stavlja profit ispred suzbijanja govora mržnje
Uzbunjivačica kompanije Facebook Francis Haugen (Frances Haugen) u nedelju je optužila ovog giganta socijalnih medija da je u više navrata kao prioritet postavljao profit... Facebook stavlja profit ispred suzbijanja govora mržnje

Uzbunjivačica kompanije Facebook Francis Haugen (Frances Haugen) u nedelju je optužila ovog giganta socijalnih medija da je u više navrata kao prioritet postavljao profit u odnosu na govor mržnje i dezinformacije. Ona je dodala da su njeni advokati podneli najmanje osam pritužbi Komisiji za bezbednost i hartije od vrednosti (SEC).

Francis Haugen je radila kao menadžer proizvoda u timu za dezinformacije u Facebook-u, pojavila se u nedelju na televiziji CBS u emisiji “60 minuta” (“60 Minutes”) i otkrila da je ona uzbunjivač koji je dostavio dokumentaciju za istragu Wall Street Journal-a (WSJ) i saslušanje u američkom Senatu u vezi sa štetom koju Instagram nanosi tinejdžerkama, javlja Reuters.

Dešavanja u Facebook-u su goruća tema još od kada je WSJ objavio seriju priča baziranih na internim prezentacijama i mejlovima iz ove kompanije koji pokazuju da je porasla polarizacija na društvenoj mreži kada su u kompaniji napravili promene u algoritmu sadržaja, pri čemu nisu napravili korake ka suzbijanju sumnjičavosti u vezi sa vakcinom, i bili su svesni da Instagram šteti mentalnom zdravlju tinejdžerki. 

Haugen će svedočiti pred pododborom Senata u utorak na saslušanju naslovljenom “Zaštita dece online” (“Protecting Kids Online”) u vezi sa istraživanjem efekata koje Instagram ima na mlađe korisnike.

Postoji sukob interesa kada je u pitanju opšte dobro i dobro Facebook-a, rekla je Haugen u intervjuu za CBS, dodavši da Facebook iznova optimizuje društvene mreže zarad svoje koristi i materijalne dobiti.

Prema rečima Francis Haugen, koja je ranije radila za kompaniju Google i Pinterest, Facebook laže javnost u vezi sa procesom suzbijanja govora mržnje i širenja dezinformacija na njegovoj platformi. Ona dodaje i da je Facebook korišćen za organizovanje nemira na Kapitolu 6. januara, nakon što je kompanija isključila sigurnosne sisteme posle predsedničkih izbora u SAD.

Kako kaže, verovala je da niko u kompaniji nije zlonameran, ali da je motivacija pogrešno usmerena.

Nakon intervjua koji je Haugen dala za CBS, iz Facebook-a su dali objavu koja pobija njene tvrdnje.

Portparol ove kompanije Lena Pič (Lena Pietsch) izjavila je da kompanija konstantno radi na poboljšanju sistema koji suzbijaju širenje govora mržnje, dezinformacija i štetnog sadržaja i dodala da nije istina da u Facebook-u ohrabruju kreiranje lošeg sadržaja.

Neposredno pre intervjua na CBS-u, oglasio se i zamenik predsednika za svetska pitanja kompanije Facebook, koji je za CNN izjavio da je “suludo” pomisliti da je ova društvena mreža imala bilo kakve veze sa dešavanjima na Kapitolu.

Kako je u intervjuu za New York Times u nedelju potvrdio advokat Džon Taj (John Tye), osnivač neprofitne organizacije za pravnu pomoć uzbunjivačima Whistleblower Aid, nekolicina internih dokumenata poslata je državnim tužiocima iz Kalifornije, Vermonta i Tenesija.

On je izjavio da će pritužbe biti podnete SEC-u na osnovu činjenice da kao kompanija koja posluje javno, Facebook je u obavezi da ne laže svoje investitore ili prikriva materijalne dokaze. 

Taj dodaje da je Haugen pričala i sa zakonodavcima iz Evrope i zakazala ročište u britanskom parlamentu kasnije u toku meseca u nadi da će podstaći pravne akcije.

Dodao je i da se on i Haugen nadaju da će imati priliku da pričaju sa zakonodavcima azijskih zemalja, pošto je jedan od razloga da Haugen istupi bilo i širenje etničkog nasilja na Mjanmaru.

Agencija Whistleblower Aid, koja predstavlja Francis Haugen pro-bono, takođe je lansirala kampanju GoFundMe kako bi podigla 50.000 dolara za pokrivanje njenih legalnih troškova.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...