GAŠENJE TRGOVINSKIH LANACA MNOGE KUPCE OSTAVLJA BEZ ROBE I U NEDOUMICI Kako do potrošačkih prava u vreme pandemije?

IntervjuIzdvajamoSrbijaU fokusuVesti

23.11.2020 14:24 Autor: Marija Jovanović 2

GAŠENJE TRGOVINSKIH LANACA MNOGE KUPCE OSTAVLJA BEZ ROBE I U NEDOUMICI Kako do potrošačkih prava u vreme pandemije? GAŠENJE TRGOVINSKIH LANACA MNOGE KUPCE OSTAVLJA BEZ ROBE I U NEDOUMICI Kako do potrošačkih prava u vreme pandemije?
Brojni svetski trgovinski lanci nalaze se pred bankrotom ili se gase zbog posledica pandemije korona virusa. U Srbiji je nedavno zatvoren „Home plus“ i... GAŠENJE TRGOVINSKIH LANACA MNOGE KUPCE OSTAVLJA BEZ ROBE I U NEDOUMICI Kako do potrošačkih prava u vreme pandemije?

Brojni svetski trgovinski lanci nalaze se pred bankrotom ili se gase zbog posledica pandemije korona virusa. U Srbiji je nedavno zatvoren „Home plus“ i ostaje neizvesno da li će kupci ostati uskraćeni za naručenu, a neisporučenu robu i eventualne reklamacije.

Ovakvih slučajeva, za sada, u Srbiji nema mnogo, ali je bitno da potrošač zna svoja prava i koja sredstva u ovakvim situacijama ima na raspolaganju, kaže za Biznis.rs potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Zoran Nikolić.

Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com

„Ukoliko trgovac prestane sa obavljanjem svoje delatnosti potrošač ne može da ostvari svoja prava po Zakonu o zaštiti potrošača. Trgovac, po zakonu, odgovara za saobraznost robe tokom dve godine od dana kupovine. Sva svoja prava potrošač ostvaruje preko trgovca“ objašnjava Nikolić.

Ipak, kako navodi, u slučaju prestanka rada trgovca, potrošač može podneti zahtev za naplatu. „Bilo da je u pitanju stečajni postupak ili likvidacija, potrošač može da traži svoje potraživanje. Međutim, u praksi, to je jako teško ostvarivo jer se prvo ’namire’ veliki poverioci, a za potrošače šta ostane“, napominje naš sagovornik.

Prema njegovim rečima, postoji još jedna opcija koja u ovakvim okolnostima može pomoći potrošačima, ali samo kada je u pitanju tehnička roba.

Foto: Pixabay.com

„Jedina opcija koja može biti povoljna je za onu robu za koju se izdaje garantni list. U tom slučaju potrošač uvek može uputiti zahtev davaocu garancije u cilju ostvarivanja svojih prava. Ipak, u slučaju obuće, odeće i slično garantni list se ne izdaje, čime su i prava potrošača svedena na minimum“, objašnjava Nikolić.

Kada je reč o reklamacijama u vreme pandemije, potpredsednik NOPS navodi da se ništa značajnije nije menjalo.

„Potrošači i dalje imaju najviše pritužbi na obuću, mobilne telefone, TV aparate, belu tehniku, IT opremu, mobilnu telefoniju i internet usluge. Ostaje da verujemo da će posledice pandemije ostati na jako niskom nivou, čime prava potrošača neće biti dodatno ugrožena“, zaključuje naš sagovornik.

  • Goca Bg

    23.11.2020 #1 Author

    Prava potrosaca u nasoj zemlji su minimalna,sto je sramota…

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    18.3.2022 #2 Author

    Prijaviti se za svoje potraživanje u likvidacionom postupku je potpuno iluzozno. Formalno izvodljivo ali se sitna potraživanje nikada ne mogu naplatiti.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...