ministar trgovine na konferenciji "Budućnost trgovine"

Globalna kriza nije zaustavila investicije i modernizaciju maloprodaje u Srbiji

SrbijaVesti

18.4.2024 15:16 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Globalna kriza nije zaustavila investicije i modernizaciju maloprodaje u Srbiji Globalna kriza nije zaustavila investicije i modernizaciju maloprodaje u Srbiji
Ministar trgovine Srbije Tomislav Momirović je danas, na konferenciji „Budućnost trgovine“, ocenio da globalna kriza nije u Srbiji zaustavila investicije i projekte modernizacije maloprodaje. Ministar je... Globalna kriza nije zaustavila investicije i modernizaciju maloprodaje u Srbiji

Ministar trgovine Srbije Tomislav Momirović je danas, na konferenciji „Budućnost trgovine“, ocenio da globalna kriza nije u Srbiji zaustavila investicije i projekte modernizacije maloprodaje.

Ministar je rekao da maloprodaja traži stalno prilagođavanje potrebama i ulaganje u modernizaciju i digitalizaciju poslovanja, prenosi Beta.

Ukazao je da su tri teme definisane kao budućnost trgovine upotreba grupe elektronskih podataka, kako živeti zdravije i održivo poslovanje.

„Kroz proces digitalizacije sve više trgovaca će upotrebljavati grupe podataka o kupcima, veštačku inteligenciju i takozvani Machine learning na nivou maloprodaje da bi povećalo prihode i zadovoljstvo svojih klijenata“, rekao je Momirović.

Po istraživanju Centra za digitalnu transformaciju PKS, više od 70 odsto kompanija planira da investira u digitalne tehnologije da bi unapredile odnose s kupcima.

Momirović je ukazao da bi trgovci i proizvođači, da bi veštačku inteligenciju iskoristili na pravi način, trebalo da nastave da dele podatke i zajedno rade na inicijativama usmerenim ka potrošačima.

Rekao je da će ministarstvo organizovati dijaloge svih učesnika u lancu snabdevanja da bi dodatno obučili proizvođače o novim standardima i promenama u potrebama potrošača.

Najavio je za ovu godinu i istraživanje da bi bolje definisali osobine i navike domaćeg potrošača. Podsetio je da se radilo na inicijativama koje su upotrebu plastike i otpad koji generiše trgovina, smanjile za više od 80 odsto.

Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com

Savetnik predsednika PKS Milan Trivunac je ocenio da će se budućnost trgovine zasnivati na ulaganju u nove procese digitalizacije, na veštačkoj inteligenciji na nivou prodaje, na ulaganjima u zdravije proizvode i na održivom poslovanju.

On je ukazao da, po podacima nadležnih institucija, 14,6 odsto iznosi prosečna bruto-marža najvećih maloprodajnih trgovinskih lanaca koji čine 83 odsto od ukupnog udela u prometu prehrambenih proizvoda na malo.

Dodao je da kod ostalih privrednih subjekata nema značajnijih razlika u pogledu prosečne bruto marže, niti se povećavala od početka godine.

„PKS će uvek biti spona trgovaca, proizvođača i dobavljača da bi zajedno delili podatke i inicijative usmerene ka potrošačima“, rekao je on.

Istakao je da trenda zdravije ishrane ima na tržištu u Srbiji i da trgovci aktivno rade na obuci, informisanju i nagrađivanja kupaca koji vode zdraviji život.

„Jedan od najznačajnijih projekata PKS je ‘Stvarano u Srbiji’ sa oznakom ‘Čuvarkuća’ kojim se pruža podrška domaćim proizvodima i proizvođačima, ali i edukuju potrošači o važnosti kupovine tih proizvoda i o njihovom visokom kvalitetu i domaćem poreklu“, rekao je Trivunac.

Ambasador Francuske u Srbiji Pjer Košar (Pierre Koshar) je istakao da se razmena Srbije i Francuske utrostručila od 2010. godine i prošle godine iznosila 1,6 milijarde evra.

„Razmena je bila u auto-sektoru, ali postoji prostor za unapređenje i interesovanje francuskih investitora za investicije u Srbiju“, rekao je Košar.

Košar je ocenio da francuski najveći distributeri prisutni u regionu, nisu u Srbiji, što je, kako je rekao „štetno“, dok je izuzetak firma Deklaton, koja otvara nove prodajne objekte u Srbiji.

„Kada razgovaramo s našim velikim distributerima zašto je situacija takva, oni kažu da saradnja država u regionu nije toliko razvijena da bi omogućila takvo poslovanje na svim tim tržištima“ – rekao je Košar.

Košar je istakao da to što ove godine Srbija predsedava CEFTA-om jeste prilika da se u regionu ostvari takva saradnja  i da će na sastancima u oktobru razgovarati o tome šta je potrebno za tu saradnju i da se smanji čekanje na granicama između Srbije i EU.

„Ulazak Srbije u Svetsku trgovinsku organizaciju što je i preduslov ulaska u EU, jeste osnov i za naše bilateralne trgovinske odnose“, ocenio je Košar.

  • LENA

    18.4.2024 #1 Author

    Ova konferencija je prilika za deljenje inovativnih ideja i saradnju u cilju unapređenja trgovine u Srbiji.

    Odgovori

  • FILIP07

    20.4.2024 #2 Author

    Siguran sam da bi nam to pomoglo

    Odgovori

  • SHALIMAR

    20.4.2024 #3 Author

    Inovativna resenja su kljuc unapredjenja nase zemlje…

    Odgovori

  • NATI

    21.4.2024 #4 Author

    Posto je novo koze biti i korisno

    Odgovori

  • LEA

    21.4.2024 #5 Author

    Mozda bi bilo bolje

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.