Kako koristimo društvene mreže?

Građani Srbije se „zarazili“ aplikacijom TikTok

Hi-techLifestyleSrbijaVesti

1.6.2021 10:30 Autor: Redakcija Biznis.rs

Građani Srbije se „zarazili“ aplikacijom TikTok Građani Srbije se „zarazili“ aplikacijom TikTok
Broj naloga na aplikaciji TikTok za godinu dana u Srbiji se povećao čak tri puta, dok su ostale društvene mreže stagnirale, pokazalo je istraživanje... Građani Srbije se „zarazili“ aplikacijom TikTok

Broj naloga na aplikaciji TikTok za godinu dana u Srbiji se povećao čak tri puta, dok su ostale društvene mreže stagnirale, pokazalo je istraživanje „Social Serbia 2021“ agencije Pioniri.

Analiza je obuhvatila uzorak od 1.000 online ispitanika starosti od 12 do 64 godine, od čega se čak 92 odsto izjasnilo da ima nalog na nekoj društvenoj mreži.

Najveći broj uzorka čine korisnici društvene mreže Facebook (92 odsto), na drugom mestu je Instagram (75 odsto), pa Youtube (61 odsto), Twitter (31 odsto) i Linkedin (29 odsto).

Foto: Pioniri.com/Printscreen

Prošlogodišnje istraživanje je pokazalo da je na srpskom TikToku tek sedam odsto, dok se situacija 2021. godine drastično promenila pa otvoren nalog ima svaki peti ispitanik.

Među korisnicima ove platforme za razmenu kratkih video snimaka, sa različitim filterima i specifičnim algoritmom, ima najviše tinejdžera i mladih od 12 do 24 godine.

Kod aplikacija za dopisivanje ubedljivo dominira Viber koji koristi 94 odsto ispitanika, čak češće od SMS poruka (89 odsto), koje su na drugom mestu. U top pet se još nalaze i Facebook Messenger (75 odsto), Instagram (61 odsto) i Whatsapp (52 odsto).

Nakon što je Whatsapp promenio politiku privatnosti, negativna reakcija javnosti dovela je do migracije na dve platforme, Telegram zato beleži skok na 10 odsto, a četiri odsto ispitanika po prvi put pominje i Signal.

Foto: Pioniri.com/Printscreen

Kada je reč o informisanju, starija populacija i dalje najčešće gleda televiziju, internet portale čita 40 odsto uzorka, dok su radio i štampa najmanje zastupljeni.

Čak dve trećine ispitanika se izjasnilo da nema poverenja u preporuke influensera koje sarađuju sa brendovima, dok samo jedan odsto ne zna da prepozna reklame od uobičajenog sadržaja na Instagramu.

Nepoverenje u reklame na internetu se smanjilo upola, sa 44 odsto 2018. na 21 odsto 2021. godine. U tome je najvažniji faktor relevantnost oglasa, pokazalo je istraživanje.

Trećina domaćih korisnika interneta bar povremeno posluša neki od podkasta, najčešće uzrasta između 18 i 44 godine, dok razlike između polova nema.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.