Najnovije poslovne vesti Biznis.rs
Ministarstvo uvodi Registar „Ne zovi“

Građani više neće biti uznemiravani telefonskim prodajama

SrbijaVesti

25.6.2021 14:05 Autor: Ljiljana Begović 2

Građani više neće biti uznemiravani telefonskim prodajama Građani više neće biti uznemiravani telefonskim prodajama
Vlada Srbije usvojila je Predlog zakona o zaštiti potrošača, a ministarka trgovine Tatjana Matić kaže da će nova zakonska rešenja značajno doprineti bezbednoj trgovini... Građani više neće biti uznemiravani telefonskim prodajama

Vlada Srbije usvojila je Predlog zakona o zaštiti potrošača, a ministarka trgovine Tatjana Matić kaže da će nova zakonska rešenja značajno doprineti bezbednoj trgovini i jačanju prava potrošača.

Najvažnije novine Nacrta su:

 1. Uvođenje Registra „Ne zovi“

2. Uvođenje proračuna za pružanje usluge čija je vrednost veća od 5.000 dinara

3. Uvođenje evidencije potrošačkih sporova

4. Izvršena delimična harmonizacija sa Direktivom o putovanjima u paket aranžmanima i povezanim putnim aranžmanima 2015/2302.

5. Unapređen je postupak vansudskog rešavanja potrošačkog spora

6. Uvođenje prekršajnih naloga

Kako je saopšteno, ministarka kao najvažniju novinu u predlogu zakona navodi uvođenje registra „Ne zovi“.

Za Biznis.rs iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija kažu da će uvođenjem Registra „Ne zovi“, zakonom biti  propisano da potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona ili da dobijaju sms i mms poruke u svrhu prodaje i promocije, mogu podneti zahtev operatoru elektronskih komunikacija sa kojim imaju zaključen ugovor, da im se telefonski broj, fiksni ili mobilni, upiše u Registar.

Registar omogućava efikasniji način prevencije nasrtljive poslovne prakse trgovaca koja je usmerena na sve potrošače (najviše na stariju populaciju potrošača – penzionera).

„Predviđena je prekršajna odgovornost trgovca ako, i pored toga što je potrošačev broj upisan u Registar, pozove potrošača u komercijalne svrhe. Registrom administrira Republička agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge“, navode iz Ministarstva.

Image by rawpixel.com

Takođe, izmene Zakona odnose se na uvođenje obaveze trgovca da sačini proračun prilikom pružanja usluga, kao i uspostavljanje evidencije potrošačkih sporova u sudovima.

„Predlog obuhvata i dalje usklađivanje sa propisima EU u oblasti turizma, zatim unapređenje mehanizma vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, kao i prekršajne naloge za pojedine prekršaje trgovaca“, navode u Ministarstvu.

Ministarka Tatjana Matić podseća da je 9. juna ove godine počela i realizacija IPA 2018 EU projekta „Jačanje zaštite potrošača u Srbiji kao odgovor na nove tržišne izazove“, koji će dodatno obezbediti efikasno sprovođenje zaštite potrošača, kao i usklađenost sa pravnim tekovinama EU.

  • Tea

    25.6.2021 #1 Author

    Lepo bas su bili preterali sa kućnim i restoranom prezentacija.Ko hoće da ga zovu nek se ne upisuje u registar ne zovi ,a ko ne e zna šta mu je činiti.

    Odgovori

  • Anna

    25.6.2021 #2 Author

    Videćemo da li će to profunkcionisati.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...