IKEA počinje da prodaje obnovljivu energiju domaćinstvima
Firme u fokusuSvetU fokusuVesti
18.8.2021 20:12 Autor: Redakcija Biznis.rs
IKEA, najveći svetski brend nameštaja, širi svoje poslovanje na prodaju obnovljive energije domaćinstvima, počevši od domaćeg tržišta Švedske u septembru.
Vlasnik većine IKEA prodavnica širom sveta Ingka Group, izjavila je da će domaćinstva moći da kupuju pristupačnu obnovljivu električnu energiju iz solarnih i vetroparkova i da prate njihovu upotrebu putem aplikacije. Ingkin koja je partner Svea Solar kompaniji, koji proizvodi solarne panele za IKEA -u, kupiće na nordijskoj berzi električnu energiju Nord Pool i preprodati je bez nadoplate. Domaćinstva će plaćati fiksnu mesečnu naknadu plus promenljivu stopu.
IKEA, koja prodaje solarne panele za domaćinstva na 11 tržišta, istakla je da će ti kupci moći da prate sopstvenu proizvodnju u aplikaciji i da prodaju višak električne energije. Šef održivosti IKEA u Švedskoj, Džonas Karlehed (Jonas Carlehed), izjavio je za Reuters da se nada da će predstaviti novu ponudu obnovljivih izvora energije kao i IKEA ponudu solarnih panela na svim tržištima.
„Želimo da učinimo električnu energiju iz održivih izvora pristupačnijom za sve“, navodi se u saopštenju ove kompanije. „IKEA želi da izgradi najveći pokret obnovljive energije zajedno sa saradnicima, kupcima i partnerima širom sveta, kako bi zajedno pomogli u rešavanju klimatskih promena.“
Ingka je istakla da je plan bio ponuditi električnu energiju iz solarnih i vetroparkova starih manje od pet godina, kao način da se podstakne izgradnja parkova. U širem smislu, IKEA ima za cilj da bude „klimatski pozitivna“ – da smanji emisije gasova staklene bašte za više nego što to čini čitav lanac vrednosti IKEA, od proizvodnje sirovina do odlaganja nameštaja kupcima – do 2030.
Pročitajte još:
Karlehed je u jednom intervjuu izjavio da ponuda obnovljivih izvora energije korisnicima doprinosi postizanju tog cilja, ali i da predstavlja potencijalni novi izvor prihoda.
„To će indirektno doprineti (cilju). Veza je u tome što upotreba naših proizvoda od strane naših kupaca čini oko 20 odsto ukupnog IKEA -inog klimatskog otiska – od uređaja, osvetljenja i elektronike kao što su zvučnici“, piše Reuters.