Japanski proizvođač automobila dolazi u Srbiju?
InvesticijeSrbijaU fokusuVesti
13.5.2022 13:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 16
Vlada Srbije vodi intenzivne pregovore sa čelnicima jedne velike japanske automobilske kompanije o izgradnji njenog proizvodnog pogona u Srbiji.
Kako prenosi Beta, pozivajući se na Demostat, nadležni u Srbiji, kako je navedeno, japanskom partneru nude da fabriku izgradi u Inđiji kao jednoj od potencijalnih lokacija. Nadležni u Inđiji već pripremaju 800 hektara zemljišta koje je namenjeno kompaniji iz automobilske industrije. Na sednici Skupštine opštine Inđija, održanoj 11. aprila, trebalo je da se glasa o izmeni i dopuni Prostornog plana opštine, ali je taj predlog povučen na zahtev predlagača.
Predsednik te opštine Vladimir Gak obrazložio je razlog povlačenja predloga zahtevom potencijalnog investitora da u Prostorni plan budu unete detaljne informacije. Prema onome što je navedeno u pismu o namerama, potencijalni investitor bi trebalo da uloži milijardu evra i zbog toga će poljoprivredno zemljište u toj opštini biti prevedeno u građevinsko.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je krajem aprila da Srbija pregovara sa „dva fantastična“ proizvođača automobila, a nakon toga u medijima se spekulisalo da je jedan od njih nemački Volkswagen.
Da Volkswagen nije ta velika automobilska firma koja je zainteresovana da otvori svoju fabriku u Inđiji obelodanila je Politika pozivajući se na izvore iz nemačke kompanije sa sedištem u Volfsburgu, koji tvrde da ona nije zainteresovana za pokretanje proizvodnje vozila u Srbiji.
Kako navodi izvor Demostata nadležni u Srbiji pregovaraju sa jednom velikom japanskom automobilskom kompanijom a potencijalna investicija „uveliko zavisi od toga da li će se litijum eksploatisati u Srbiji, ali i od spoljnopolitičke orijentacije Vlade Srbije u narednom periodu“.
„Ono što automobilske kompanije motiviše za otvaranje fabrike za proizvodnju električnih vozila u određenoj zemlji je dostupnost sirovinske baze za baterije, ali i subvencije, poput onih koje dobija italijanski Fiat u Kragujevcu“, rekao je sagovornik Demostata.
Prema njegovim rečima, u slučaju da se u Srbiji ipak pokrene eksploatacija litijuma, bez obzira što je u ovom trenutku sa britansko-australijskom kompanijom Rio Tinto u potpunosti prekinuta saradnja na tom planu, vlada će prednost u nabavci te sirovine dati onima koji su spremni da investiraju u pogone za preradu.
„Nije cilj da litijum iz Srbije odlazi kao sirovina već kao proizvod, kao što je primera radi, baterija za električni automobil ili vozilo“, rekao je taj izvor i dodao da ne treba zaboraviti ni zainteresovanost geopolitičkih konkurenata zemalja Zapada, u prvom redu Kine, za otvaranje proizvodnih pogona u Srbiji.
Ekonomski analitičar Branko Pavlović naglašava da to da li će negde na teritoriji Zapadnog Balkana, pa tako i u Srbiji, biti otvorena fabrika nekog velikog automobilskog proizvođača isključivo zavisi od njegovih generalnih planova i tendencija za širenje poslovanja.
„Veoma je teško procenjivati kakvi su planovi velikih japanskih automobilskih kompanija, ali ono što se može reći je to da su takvi giganti spremni da dođu na ove prostore pod uslovom da su se definitivno odlučili na poslovni proboj na tlu Evrope“, rekao je Pavlović.
Dodao je da u tom slučaju Srbija kao lokacija može da uđe u razmatranje jer je jedna od prednosti koju ima, dobra saobraćajna mreža.
Pročitajte još:
„Kada je reč o pristupu sirovinama litijuma treba naglasiti da je za automobilsku kompaniju ipak značajnija stvar postojanje fabrike za proizvodnju baterija. Međutim, i ta svar se može rešiti bez postojanja takvog postrojenja u zemlji u kojoj je otvorila proizvodni pogon, pribavljanjem baterija iz država koje su njihovi veliki proizvođači, a postojanje rudnika litijuma može da bude određena prednost za izgradnju fabrike električnih automobila, ali ne previše velika i bitna“, rekao je Pavlović.
U Privrednoj komori Srbije su rekli da nemaju saznanja sa kojim se kompanijama vode pregovori, a iz Vlade Srbije nije stigao odgovor do objavljivanja teksta.
STRELAC
13.5.2022 #1 AuthorAjd da sacekamo i vidimo sta ce biti,nije bas ni lako dovesti tako velikog automobilskog giganta.
IVAN
13.5.2022 #2 AuthorSvaka cast samo neka dolaze
SRDJAN
13.5.2022 #3 AuthorLepo bi bilo da dodje Tojota.
Milovan94
13.5.2022 #4 AuthorOvo su lepe vesti za sve ljubitelje vozača
VERA
13.5.2022 #5 AuthorI dalje smo najjeftinija radna snaga za Aziju.
kaćica
13.5.2022 #6 AuthorDivna vest,samo neka dolaze i eto prilika za posao.
GOCA BG
13.5.2022 #7 AuthorOdlicno,samo da vidimo koje su to kompanije…
NATI29
13.5.2022 #8 AuthorLepa vest
SANJA
14.5.2022 #9 AuthorSamo nek dolaze investitori
MAJALG
15.5.2022 #10 AuthorStrasno ogromne subvencije, e zato dolaze strani investitori, zbog jeftine radne snage i ogromnih subvencija, i na kraju ista ce biti prica kao sa Fiatom.
Maša
15.5.2022 #11 AuthorDobrodosao si svakako…
Slobodan
15.5.2022 #12 AuthorJos uvek nilo ne zna, kako ce se baterija menjati ( kazu na 120000 km se menja ) Cena iste u zavisnosti od velicine je oko 15000 eura, pa vas ja piram gospodo od cega ce te platiti zamenu iste. Plus, ako je uslov da se kopa Jadarit, onda je to propast nasa. Jer ce se Jadarit kopati u Srbiji, a automobili izboziti u druge zemlje. Ne radujte se prerano. Treba misliti na vazduh i vodu, kod nas imonako dolaze polovnjaci. Elektro automobili su u proseku od 30000 eura pa na gore. Mislite o tome
MIŠKOVIĆ
16.5.2022 #13 Authordolaze po jeftinu radnu snagu. država ne vodi računa da zaštiti radnike naravno veliki giganti to koriste i pronalaze nove mogućnosti
Pasparrtu
17.5.2022 #14 Authorodlicna vest…i treba dovoditi strane gigante.
Anonimni
23.5.2022 #15 AuthorJeftina radna snaga, a tim kompanijama je sve dozvoljeno
Milisavka
23.5.2022 #16 AuthorJeftina radna snaga, a tim kompanijama je sve dozvoljeno