vlada srbije vodi intenzivne pregovore

Japanski proizvođač automobila dolazi u Srbiju?

InvesticijeSrbijaU fokusuVesti

13.5.2022 13:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 16

Japanski proizvođač automobila dolazi u Srbiju? Japanski proizvođač automobila dolazi u Srbiju?
Vlada Srbije vodi intenzivne pregovore sa čelnicima jedne velike japanske automobilske kompanije o izgradnji njenog proizvodnog pogona u Srbiji. Kako prenosi Beta, pozivajući se... Japanski proizvođač automobila dolazi u Srbiju?

Vlada Srbije vodi intenzivne pregovore sa čelnicima jedne velike japanske automobilske kompanije o izgradnji njenog proizvodnog pogona u Srbiji.

Kako prenosi Beta, pozivajući se na Demostat, nadležni u Srbiji, kako je navedeno, japanskom partneru nude da fabriku izgradi u Inđiji kao jednoj od potencijalnih lokacija. Nadležni u Inđiji već pripremaju 800 hektara zemljišta koje je namenjeno kompaniji iz automobilske industrije. Na sednici Skupštine opštine Inđija, održanoj 11. aprila, trebalo je da se glasa o izmeni i dopuni Prostornog plana opštine, ali je taj predlog povučen na zahtev predlagača.

Predsednik te opštine Vladimir Gak obrazložio je razlog povlačenja predloga zahtevom potencijalnog investitora da u Prostorni plan budu unete detaljne informacije. Prema onome što je navedeno u pismu o namerama, potencijalni investitor bi trebalo da uloži milijardu evra i zbog toga će poljoprivredno zemljište u toj opštini biti prevedeno u građevinsko.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je krajem aprila da Srbija pregovara sa „dva fantastična“ proizvođača automobila, a nakon toga u medijima se spekulisalo da je jedan od njih nemački Volkswagen.

Da Volkswagen nije ta velika automobilska firma koja je zainteresovana da otvori svoju fabriku u Inđiji obelodanila je Politika pozivajući se na izvore iz nemačke kompanije sa sedištem u Volfsburgu, koji tvrde da ona nije zainteresovana za pokretanje proizvodnje vozila u Srbiji.

Kako navodi izvor Demostata nadležni u Srbiji pregovaraju sa jednom velikom japanskom automobilskom kompanijom a potencijalna investicija „uveliko zavisi od toga da li će se litijum eksploatisati u Srbiji, ali i od spoljnopolitičke orijentacije Vlade Srbije u narednom periodu“.

„Ono što automobilske kompanije motiviše za otvaranje fabrike za proizvodnju električnih vozila u određenoj zemlji je dostupnost sirovinske baze za baterije, ali i subvencije, poput onih koje dobija italijanski Fiat u Kragujevcu“, rekao je sagovornik Demostata.

Fabrika automobila
Foto: Tanjug/AP

Prema njegovim rečima, u slučaju da se u Srbiji ipak pokrene eksploatacija litijuma, bez obzira što je u ovom trenutku sa britansko-australijskom kompanijom Rio Tinto u potpunosti prekinuta saradnja na tom planu, vlada će prednost u nabavci te sirovine dati onima koji su spremni da investiraju u pogone za preradu.

„Nije cilj da litijum iz Srbije odlazi kao sirovina već kao proizvod, kao što je primera radi, baterija za električni automobil ili vozilo“, rekao je taj izvor i dodao da ne treba zaboraviti ni zainteresovanost geopolitičkih konkurenata zemalja Zapada, u prvom redu Kine, za otvaranje proizvodnih pogona u Srbiji.

Ekonomski analitičar Branko Pavlović naglašava da to da li će negde na teritoriji Zapadnog Balkana, pa tako i u Srbiji, biti otvorena fabrika nekog velikog automobilskog proizvođača isključivo zavisi od njegovih generalnih planova i tendencija za širenje poslovanja.

„Veoma je teško procenjivati kakvi su planovi velikih japanskih automobilskih kompanija, ali ono što se može reći je to da su takvi giganti spremni da dođu na ove prostore pod uslovom da su se definitivno odlučili na poslovni proboj na tlu Evrope“, rekao je Pavlović.

Dodao je da u tom slučaju Srbija kao lokacija može da uđe u razmatranje jer je jedna od prednosti koju ima, dobra saobraćajna mreža.

„Kada je reč o pristupu sirovinama litijuma treba naglasiti da je za automobilsku kompaniju ipak značajnija stvar postojanje fabrike za proizvodnju baterija. Međutim, i ta svar se može rešiti bez postojanja takvog postrojenja u zemlji u kojoj je otvorila proizvodni pogon, pribavljanjem baterija iz država koje su njihovi veliki proizvođači, a postojanje rudnika litijuma može da bude određena prednost za izgradnju fabrike električnih automobila, ali ne previše velika i bitna“, rekao je Pavlović.

U Privrednoj komori Srbije su rekli da nemaju saznanja sa kojim se kompanijama vode pregovori, a iz Vlade Srbije nije stigao odgovor do objavljivanja teksta.

  • STRELAC

    13.5.2022 #1 Author

    Ajd da sacekamo i vidimo sta ce biti,nije bas ni lako dovesti tako velikog automobilskog giganta.

    Odgovori

  • IVAN

    13.5.2022 #2 Author

    Svaka cast samo neka dolaze

    Odgovori

  • SRDJAN

    13.5.2022 #3 Author

    Lepo bi bilo da dodje Tojota.

    Odgovori

  • Milovan94

    13.5.2022 #4 Author

    Ovo su lepe vesti za sve ljubitelje vozača

    Odgovori

  • VERA

    13.5.2022 #5 Author

    I dalje smo najjeftinija radna snaga za Aziju.

    Odgovori

  • kaćica

    13.5.2022 #6 Author

    Divna vest,samo neka dolaze i eto prilika za posao.

    Odgovori

  • GOCA BG

    13.5.2022 #7 Author

    Odlicno,samo da vidimo koje su to kompanije…

    Odgovori

  • NATI29

    13.5.2022 #8 Author

    Lepa vest

    Odgovori

  • SANJA

    14.5.2022 #9 Author

    Samo nek dolaze investitori

    Odgovori

  • MAJALG

    15.5.2022 #10 Author

    Strasno ogromne subvencije, e zato dolaze strani investitori, zbog jeftine radne snage i ogromnih subvencija, i na kraju ista ce biti prica kao sa Fiatom.

    Odgovori

  • Maša

    15.5.2022 #11 Author

    Dobrodosao si svakako…

    Odgovori

  • Slobodan

    15.5.2022 #12 Author

    Jos uvek nilo ne zna, kako ce se baterija menjati ( kazu na 120000 km se menja ) Cena iste u zavisnosti od velicine je oko 15000 eura, pa vas ja piram gospodo od cega ce te platiti zamenu iste. Plus, ako je uslov da se kopa Jadarit, onda je to propast nasa. Jer ce se Jadarit kopati u Srbiji, a automobili izboziti u druge zemlje. Ne radujte se prerano. Treba misliti na vazduh i vodu, kod nas imonako dolaze polovnjaci. Elektro automobili su u proseku od 30000 eura pa na gore. Mislite o tome

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    16.5.2022 #13 Author

    dolaze po jeftinu radnu snagu. država ne vodi računa da zaštiti radnike naravno veliki giganti to koriste i pronalaze nove mogućnosti

    Odgovori

  • Pasparrtu

    17.5.2022 #14 Author

    odlicna vest…i treba dovoditi strane gigante.

    Odgovori

  • Anonimni

    23.5.2022 #15 Author

    Jeftina radna snaga, a tim kompanijama je sve dozvoljeno

    Odgovori

  • Milisavka

    23.5.2022 #16 Author

    Jeftina radna snaga, a tim kompanijama je sve dozvoljeno

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...