Inspiracija za biznis ideju može se naći svuda

Jestive kašike – domaći izum koji bi mogao da eliminiše plastični i drveni escajg

Firme u fokusuPoslovanjePreduzetnikSrbijaU fokusuVesti

19.12.2021 14:02 Autor: Julijana Vincan

Jestive kašike – domaći izum koji bi mogao da eliminiše plastični i drveni escajg Jestive kašike – domaći izum koji bi mogao da eliminiše plastični i drveni escajg
Svakodnevno se sve više podiže svest o štetnosti jednokratne plastike, a jedan od prizora na koji nailazimo praktično svakog dana jeste pribor za jednokratnu... Jestive kašike – domaći izum koji bi mogao da eliminiše plastični i drveni escajg

Svakodnevno se sve više podiže svest o štetnosti jednokratne plastike, a jedan od prizora na koji nailazimo praktično svakog dana jeste pribor za jednokratnu upotrebu koji nakon tog jednog korišćenja više nema nikakvu drugu svrhu. Upravo ovaj izazov poslužio je kao inspiracija grupi inženjera iz Banatskog Karlovca koji su se dosetili da naprave mašine za proizvodnju jestivih kašičica za ugostiteljske objekte i od toga razviju biznis kroz dve godine.

„Naš proizvod je spoj kašike za mešanje kafe i poslastice kojom se možete poslužiti nakon ispijanja kafe. I ne samo kafe, jestivom kašičicom možete promešati sve napitke – kafu, čaj, kuvano vino, konzumirati med i ostale prirodne proizvode. Kašičica je termo-otporna, tako da u napitak neće otpustiti nikakve materije, niti će se u napitku rastvoriti, već će poslužiti kao funkcionalni pribor“, objašnjava u razgovoru za Biznis.rs direktor kompanije „My Spoon“, Leon Caran.

Prema njegovim rečima, sam proizvod je potpuno prirodan, bez ‘E’ brojeva, bilo kakvih aditiva, konzervansa i sličnog, već sadrži visok procenat prirodnog meda. Kako je naveo, značaj njihovog proizvoda je višestruk.

„Upotrebom jestivih kašičica utiče se na zamenu jednokratne plastike nepodobne za recikliranje. Takođe, upotreba jestivih kašičica je svakako bolja u odnosu na druge slatkiše, s obzirom na svoj sastav – odsustvo aditiva i kvalitet samog proizvoda. Trenutno proizvodimo jedan proizvod – ‘My spoon Original’ u pakovanjima od 200 ili 96 komada. U ponudi će uskoro biti i ‘My spoon Cimet’ i ‘My spoon Kakao’. U planu je i izrada jestivih slamčica u toku naredne godine“, otkrio je naš sagovornik.

Foto: My Spoon

Kako kaže, na taj način žele tržištu da ponude zdrav proizvod koji će zameniti plastične kašičice, a samim tim čuvati životnu okolinu. Ideja za posao, priča Caran, prvobitno je potekla iz šale.

„Prilikom boravka u kafeu, vlasnici firme su svakodnevno primećivali da ljudi masovno grickaju plastične kašičice, i prokomentarisali su u šali kako bi bilo dobro da su kašičice jestive. Ideja je izgledala sve ozbiljnije, a kako je u istom periodu regulativom Evropske unije ukinut plastični pribor, sve je ukazivalo na to da će biti kreirano nešto novo i zanimljivo. Nakon nekoliko dana počeli smo sa realizacijom cele ideje, u kojoj su učestvovali i porodica i prijatelji, naravno, ali i stručna lica iz svih oblasti“, priseća se direktor kompanije „My Spoon“.

Foto: My Spoon

Caran smatra da su njihovi klijenti svi oni koji cene kvalitet i brinu o životnoj sredini, kao i o svom ličnom zdravlju i zdravlju svojih najbližih. Na pitanje o najlonskim pakovanjima u kojima se nalaze jestive kašičice, on je obrazložio da je pakovanje ‘My spoon’ proizvoda trenutno folija spremna za reciklažu, samo zato što drugi materijali nisu bili podobni da očuvaju svojstva i svežinu proizvoda. Međutim, kako je kazao, pronašli su adekvatnu zamenu u vidu papirnog pakovanja, a u planu je i biorazgradiva ambalaža.

„Od ideje do realizacije, s obzirom na to da smo svoj pogon, mašine i sve potrebno za proizvodnju kreirali sami uz pomoć svojih inženjera i radnika, za prve rezultate bilo je potrebno dve godine. Trenutno nemamo direktnu konkurenciju. Plastične kašičice su zagađivač, drvene kašičice podstiču na seču šuma, a u njihovoj izradi se koriste toksične hemikalije u vidu lepkova, ali ove proizvode bismo mogli na neki način nazvati konkurentnim, jer im je namena slična“, istakao je naš sagovornik.

Suština ideje je, kako navodi, ostala ista tokom godina, ali se postupak ostvarivanja konstantno unapređivao od recepture preko same tehnologije izrade, mašina, dizajna, do pakovanja i iskustva stručnih lica koja su učestvovala i ostvarivanju ideje.

„Celokupna investicija finansirana je od strane vlasnika. Nismo naišli na razumevanje niti pomoć, pa smo odlučili da celokupan teret investicije i kreiranja proizvodnje ponesemo sami. Ne postoji lak posao. Svaki posao je težak na svoj način. Proizvodnja je delatnost koja je nemilosrdna, teška i komplikovana. Zakoni tržišta, opšti standardi, poslovni partneri, kupci i svi ostali predstavljaju komponente savršenog sistema koje moraju funkcionisati sinhronizovano i tačno. Dovoljno je da jedna komponenta ne funkcioniše – sistem je u problemu i sve staje. Svesni smo svega toga, ali smatramo da proizvodnja predstavlja pokretač društva i da treba podsticati njeno širenje“, zaključio je Caran.

MY SPOON DOO

KNEZA MILOŠA 34, 26320 Banatski Karlovac, Srbija

Poslovni prihodi (EUR):
416,74 (2020)
Broj zaposlenih:
1 (2020)

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.