Još uvek bez odluke o koncesiji crnogorskih aerodroma
31.8.2021 08:39 Autor: Gordana Bulatović
Ni devet meseci nakon što je preuzela dužnost Vlada Crne Gore nije odlučila da li će nastaviti sa postupkom izdavanja aerodroma u Tivtu i Podgorici u dugogodišnju koncesiju.
Iz Ministarstva kapitalnih investicija (MKI) Vijestima su kazali da postupak izbora koncesionara za ACG nije prekinut i da se nalazi na početku druge faze za koju su se kvalifikovala tri koncesionara.
”U vladi i ministarstvu se intenzivno radi na preispitivanju postojeće koncesije, mogućnostima za drugačiji koncesioni poziv, kao i potpuno drugačijem konceptu aerodroma, organizaciono, infrastrukturno i strateški. Brzo ćemo organizovati neposredne prezentacije aktuelnih kandidata koji bi nam predstavili njihove planove i razmišljanja za razvoj i restrukturiranje aerodroma. Nikakve odluke i obaveze države nećemo preuzeti bez dobre analize svih segmenata”, rečeno je u Ministarstvu kapitalnih investicija.
Kako prenosi RTCG, vlada bivšeg premijera Duška Markovića (DPS) uprkos oštrom protivljenju dela javnosti i članice tadašnje vladajuće koalicije, 2019. godine je raspisala međunarodni tender za izbor koncesionara za ACG.
Bivša vlast je očekivala da će dajući vazdušne luke u tridesetogodišnji zakup, za to odmah od izabranog koncesionara dobiti jednokratnu naknadu od najmanje 100 miliona evra, godišnju varijabilnu naknadu od dela prihoda koje ostvari koncesionar u iznosu od pet miliona na početku, do 20 miliona u kasnijem periodu zakupa, odnosno najmanje 10 odsto godišnje koncesione naknade od ukupnih prihoda oba aerodroma.
Pročitajte još:
Bivši ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković očekivao je da će zakupac investirati najmanje 200 miliona evra. Očekivalo se da se koncesionar izabere i sa njim potpiše ugovor do kraja 2019. godine, što se nije desilo i postupak je, kako je lani zvanično objašnjeno, zbog pandemije zamrznut nakon okončanja prve faze, odnosno pretkvalifikacije zainteresovanih ponuđača.
Pretkvalifikacioni tender od sedam prijavljenih prošle su četiri kompanije: Incheon International Airport Corporation iz Južne Koreje, GMR iz Indije, konzorcijum francuskog ADP-a i turskog TAV-a i Corporacion America Airports iz Luksemburga.
U međuvremenu GMR je otpao iz kombinacije, jer je ADP preuzeo veliki paket akcija u indijskoj kompaniji čime su prekršena pravila tendera crnogorske Vlade.