Ljubitelji ovih automobila kažu da Alfa Romeo "ima dušu"

Kada tradicija zauzme mesto tehnologiji, vozač postaje važniji od instrument table

AutomobiliFirme u fokusuLifestyleSvetU fokusuVesti

3.10.2021 11:12 Autor: Miljan Paunović

Kada tradicija zauzme mesto tehnologiji, vozač postaje važniji od instrument table Kada tradicija zauzme mesto tehnologiji, vozač postaje važniji od instrument table
U vreme napredne tehnologije, električnih automobila i vozila koja imaju kompletnu kompjutersku opremu i mnoštvo ekrana, pa vozač ima utisak da je ušao u... Kada tradicija zauzme mesto tehnologiji, vozač postaje važniji od instrument table

U vreme napredne tehnologije, električnih automobila i vozila koja imaju kompletnu kompjutersku opremu i mnoštvo ekrana, pa vozač ima utisak da je ušao u „svemirski brod“, kompanija Alfa Romeo donela je u najmanju ruku čudnu odluku.

Naime, izvršni direktor ovog proizvođača automobila Žan-Filip Imparato (Jean-Philippe Imparato) najavio je da će budući automobili ove marke sadržati „što manje ekrana“, te da će u prvom planu biti vozač, a ne tehnologija oko njega.

„Kada uđete u novi Alfa Romeo imate osećaj kao da ste se vratili nekoliko godina unazad. I to u najboljem mogućem smislu. Ovaj automobil ima analogne brojčanike veoma prijatnog izgleda umesto digitalne instrument-table, pravo bogatstvo dugmića i fizičke kontrole za klimu“, ističe Imparato i dodaje da oni žele da vozača stave u centar sedišta – pažnje, jer kako kažu – ne prodaju iPad, već automobil.

„Generalno, izjava izvršnog direktora se uklapa u klasičnu filozofiju brenda, te se nadamo da će ona i dalje biti vodeća ideja tokom projektovanja i dizajniranja budućih Alfa Romeo automobila. Upravo to je i nešto što svakog pravog vozača Alfe izdvaja od drugih. Ta neka nevidljiva sinergija čoveka i mašine, koja se ogleda u obostranoj koherenciji, te tako proizvodi maksimalnu funkcionalnost mašine i užitak u vožnji“, kažu za Biznis.rs iz Alfa Romeo kluba Srbije.

Kako ističu naši sagovornici, popularnost i fenomen Alfa Romea ogleda se u tome što je još od nastanka 1910. godine firma bila posvećena izradi sportskih automobila i učestvovala u auto sportu.

Foto: arcs.org.rs/forum

„Bogata istorija u auto sportu se preslikavala i na komercijalne modele, koje je takođe odlikovao i vanvremenski dizajn. Dovoljno je uporediti Alfine modele kroz generacije sa konkurentnim modelima drugih proizvođača automobila i situacija će biti vrlo jasna – zašto baš Alfa Romeo“, objašnjavaju ljubitelji ove marke vozila.

Ovaj italijanski proizvođač automobila najavio je da će preći na proizvodnju isključivo električnih vozila od 2027. godine, za kada je planirano gašenje aktuelnih generacija modela Giulia i Stelvio.

Iz Alfa Romeo kluba Srbija kažu da postoji opšti trend elektrifikacije, kome i Alfa planira da se priključi, i na to gledaju blagonaklono.

„Ako se planovi ostvare, bićemo primorani da se okrenemo prethodnim modelima koji bi bili neko vikend zadovoljstvo. Neku dozu satisfakcije bismo mogli da očekujemo od električnih Alfi, u smislu svakodnevnog ekološkog prevoza koji ima bar vizuelnu konekciju sa slavnim precima. Što se tiče uslova i spremnosti Srbije za elektromobile, proteći će još dosta vode Dunavom dok to bude valjano uklopljenu u našu svakodnevicu. Sve dok se većina električne energije dobija iz neobnovljivih izvora, ne postoji dovoljno opravdanosti za omasovljenje elektro automobila“, smatraju oni.

„Uzimajući u obzir dugoročne planove kompanije Giorgio, koja proizvodi vozila sa pogonom na zadnje točkove, da do 2027. u potpunosti postane električni brend, verovatno se pitate koliko dugo ovaj staromodni pristup proizvodnji kabine može opstati. Na sreću, on je postavljen tako da će trajati dugo nakon što Alfa izbaci iz upotrebe motore sa unutrašnjim sagorevanjem iz svojih automobila“, navodi se u Carthrottle.com.

Klubovi ljubitelja Alfa Romea

Širom sveta postoje klubovi ljubitelja ovog automobila, a kod nas je osnovan 2004. godine. Ciljevi ovog kluba su okupljanje ljudi dobre volje i ljubitelja Alfa Romeo automobila. Razmena mišljenja, međusobno pomaganje, druženje kroz skupove, međusobnu komunikaciju, forum i društvene mreže.

Alfa Romeo klub Srbije organizuje tri do četiri zvanična okupljanja u toku kalendarske godine. Skupovi su obično aktivnog karaktera i podrazumevaju razne vidove takmičenja koja obavezno uključuju automobile. Prosečna posećenost po skupu je 100-120 automobila i više od 200 članova. Česte su organizovane posete klubovima iz okruženja. Članstvo i klupska članarina postoje kako bi ideja kluba i dalje živela. Svaki rad vezan za klub je zasnovan na dobročinstvu, dobroj volji i ljubavi prema Alfa Romeu. Svaki član dobrovoljnim stupanjem u ARCS organizaciju polaže pravo na člansku identifikacionu karticu, pomoću koje će ostvarivati svoje beneficije koje pružaju sponzori i prijatelji našeg kluba. Alfisti koji su pokrenuli klub kod nas su Aleksandar Aleksić, Nikola Subotić, Ivan Mandić, Lazar Bosančić, Dragoljub Bićanin, Dejan Matić, Stefan Rakočević, Bojan Dimitrijević i Dejan Milutinović“, kažu naši sagovornici.

Prednosti Alfinih modela se ne ogledaju u pojedinostima u kojima se nadmeće većina proizvođača automobila danas, a to je kako napraviti što pristupačnije vozilo i prilagoditi ga željama potrošačkog društva.

„Alfa svoje ljubitelje privlači nekom svojom posebnom harizmom i dizajnom koji se ne može u prvi mah dopasti prosečnom kupcu koji u prvi plan stavlja cenu i praktičnu primenu. Njene prednosti su u užitku koji pruža svom vlasniku dok je za volanom ili dok je posmatra na parkingu“, ističu oni.

O manama ovog automobila za naš portal su rekli da ništa nije savršeno, pa ni Alfa Romeo. „Kao i kod svake posvećenosti i ljubavi, sitne mane i propusti se opraštaju. Za Alfu se kaže da ima dušu i samim tim prema njoj se morate ophoditi sa dosta pažnje i ljubavi kako bi ona to uzvratila na pravi način. Jednostavno to nije automobil za svakog“, kažu iz Kluba Alfa Romeo Srbija.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.