Video-igra koja isplaćuje nagrade u kriptovalutama

Kako je Axie Infinity kreirala novi oblik ekonomije?

Hi-techLifestyleSvetVestiZanimljivosti

27.11.2021 13:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Kako je Axie Infinity kreirala novi oblik ekonomije? Kako je Axie Infinity kreirala novi oblik ekonomije?
Pre osam meseci konsultant iz Toronta po imenu Ansel Gravel (Ansel Gravelle) nabasao je na video-igru po imenu Axie Infinity, koja je igračima obećavala... Kako je Axie Infinity kreirala novi oblik ekonomije?

Pre osam meseci konsultant iz Toronta po imenu Ansel Gravel (Ansel Gravelle) nabasao je na video-igru po imenu Axie Infinity, koja je igračima obećavala isplatu nagrada u kriptovalutama za borbu protiv digitalnih čudovišta. Nakon što je platio 1.000 dolara za ulazak u igru i istu igrao više od mesec dana, Gravel je shvatio da može zaraditi na drugi način. Zajedno sa prijateljem, ovaj dvadesetčetvorogodišnjak pokrenuo je kompaniju koja nudi “školarine” za igrače koji ne mogu da priušte da plate “ulaznu kartu” u igru, u zamenu za polovinu njihove zarade od borbe sa čudovištima.

Gravel se nada da će od januara moći da posveti puno radno vreme ovom biznisu koji je nazvao AuxieFacts. Ali, Gravel nije sam — više nego bilo koja druga vrsta aplikacije, Axie je postala jedan od najpopularnijih načina za upoznavanje šire populacije sa tržištima kriptovaluta, popločavajući tako put za otkrivanje novih online svetova i finansijskih sistema zasnovanih na tokenima koji se nalaze u digitalnim računovodstvenim knjigama, piše Financial Times.

Ova igra je iznedrila potpuno novi oblik ekonomije, ispunjen biznisima kao što je Gravelov koji opstaju zahvaljujući njoj. Axie, igra koja je donekle zasnovana na Pokemon franšizi, nagrađuje igrače tokenima svaki put kada pobede u borbi sa digitalnim čudovištem ili izvrše neki od zadataka. Mnogi od igrača u razvijenim zemljama oslanjaju se na pomoć sponzora za plaćanje ulaska u igru sa kojim dobijaju i pravo da se bore sa tri čudovišta, NFT-a koji kasnije mogu biti kupljeni ili prodati na kripto berzama. Sponzori od pobednika najčešće uzimaju od 30 do 50 odsto zarade igrača.

Igrači mogu da koriste tokene kako bi odgajili nova čudovišta, koja potom mogu da prodaju novim igračima koji žele da uđu u igru.

Foto:Rawpixel

Broj igrača se u roku od tri meseca učetvorostručio, pa je u oktobru Axie igralo na dnevnom nivou dva miliona ljudi, navodi se u saopštenju kompanije Sky Mavis, koja je kreirala ovu igru. Analitičari počinju da traže znake usporavanja.

Kako navodi konsultant za video-igre Lars Dus (Lars Doucet), ova igra ima oko 50 milijardi igrača, ali linija rasta je ravna i nema znakova da se generiše profit. To bi moglo imati značajan uticaj na desetine startapa koji su sakupili investicije od ulagača u rizični kapital kako bi kreirali igre koje nagrađuju igrače potencijalno unosne kriptovalute. Ove igre su uslovile njihove kreatore da posluju po uzoru na centralne banke, te da prave određene poteze kako bi kontrolisali inflaciju i druge ekonomske varijable.

Iz kompanije Sky Mavis su priznali da se rast igre Axie zasniva na novim učesnicima i najavili da će kreirati određene dodatke kako bi igru učinili primamljivom za korisnike za koje motivacija da igraju ovu igru nije zarada.

Jedan od najvećih ulagača u kompaniju Sky Mavis bio je fond za kriptovalute firme Andreessen Horowitz, koji je ulaganjem od 150 miliona dolara doveo proizvođača video-igara do vrednosti od tri milijarde.

Komanija Sky Mavis, koja uzima 4,5 odsto od svake transakcije u igri, ima prihod od skoro 1,2 milijarde, čiji je veći deo generisan u toku prošle godine, navodi se u podacima kompanije Token Terminal.

Token koji je predstavila kompanija Yield Guild Games, jedan od prvih sponzora za Axie igrače na Filipinima, podigla je tržišnu vrednost do 800 miliona dolara u samo nekoliko meseci. Ovaj startap, takođe finansiran iz Andreessen Horowitz fonda, u septembru je posedovao 850 miliona dolara u sredstvima, koja su većim delom vezana za Axie i druge igre sa nagradama u kriptovalutama.

Mogućnost za zaradu navela je inženjera i naučnika u oblasti računara Akila Džindala (Akhil Jindal) da odustane od doktorske disertacije i umesto toga ovog meseca formira “kripto gejming” partnersku kompaniju po imenu Proof of Game. Sponzori Proof of Game-a imaju više od 700 igrača u igrama kao što je Axie, a kako se navodi na sajtu kompanije, cilj je promocija “pozitivnih, empatičnih i odgovornih građana metaverzuma”.

“Ovo je socijalni eksperiment. Ako uspe, promeniće sve, a ako ne uspe, naučićemo dosta toga”, izjavio je Džindal.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...