Kineski milenijalci u fokusu investitora
23.12.2021 08:12 Autor: Redakcija Biznis.rs
Kako se Kina okreće ka ekonomiji zasnovanoj na potrošačima i uslugama, investitori u akcije treba da obrate veliku pažnju na milenijalce u toj zemlji.
To je stav Alis Šen (Alice Chen), više saradnice u investicionoj firmi VanEck Australia, koja očekuje da će pomenuta demografska grupa imati podjednako veliki uticaj kao što su imali američki bejbibumeri do kraja prošlog veka. To će, kako kaže, ukazati na prilike na „tržištima nove ekonomije“ u okviru potrošačkih proizvoda, diskrecionih prava potrošača, zdravstvenih i informacionih tehnologija.
„Ovo je dobra ulazna tačka za investitore“, rekla je Šen, dodajući da bi nedavni fokus kineske vlade na teme zajedničkog prosperiteta mogao signalizirati potencijalne buduće poteze za zatvaranje jaza u raspodeli bogatstva unutar zemlje, što bi podiglo potrošačku moć masa.
„To će zauzvrat pomoći da se poveća zamah domaćih brendova u odnosu na globalne – od ‘Made in China’ do ‘Designed in China’ proizvoda“, rekla je ona.
Pročitajte još:
Šen je preporučila male i srednje kompanije koje se bave kapitalom u odnosu na veće kompanije. Ona je rekla da nedavna smanjenja stopa i povećani podsticaji guraju ove oblasti tržišta, koje čine oko 60 odsto kineskog BDP, i da će u narednoj godini biti više rasta u ovom prostoru, uprkos rastućoj zabrinutosti zbog eskalacije regulatornih mera od strane vlasti u Pekingu u svim sektorima.