popularni brend švercovao kinesku robu

Kome potrošači mogu da se žale ukoliko je trgovinski lanac „varao“ i njih i državu?

Firme u fokusuPoslovanjeSrbijaVesti

6.7.2022 16:15 Autor: Stefan Petrović 6

Kome potrošači mogu da se žale ukoliko je trgovinski lanac „varao“ i njih i državu? Kome potrošači mogu da se žale ukoliko je trgovinski lanac „varao“ i njih i državu?
Prema pisanju medija, modni lanac C&A (C&A Moda RS D.o.o. Beograd) sprema se da ode iz Srbije, nakon što je, navodno, država otkrila da... Kome potrošači mogu da se žale ukoliko je trgovinski lanac „varao“ i njih i državu?

Prema pisanju medija, modni lanac C&A (C&A Moda RS D.o.o. Beograd) sprema se da ode iz Srbije, nakon što je, navodno, država otkrila da su gotovo sedam godina švercovali kinesku robu i na taj način oštetili republički budžet za šest miliona evra.

U sredu se na Twitteru pojavila informacija kako su pojedini radnici ovog trgovinskog lanca dobili mejl u kojem ih kompanija obaveštava da povlači svoje poslovanje iz Srbije, kao i da ostaju u drugim zemljama regiona.

Uprava kompanije je sazvala u ponedeljak popodne sastanak na kom je saopšteno da bi brzo mogla da prestane sa radom.

Protiv kompanije C&A Uprava carina je pokrenula postupak kada je u leto 2021. godine otkrila malverzacije u vezi sa uvozom robe koja nije njihov brend, stvarajući time višemilionski carinski prekršaj.

„Skoro sedam godina ova kompanija je sa austrijskim špediterom „Quehenberger“ radila protiv zakona. Zajedno su omogućili da se ozvaniči švercovana kineska roba kao njihova, tako što su udarali pečat koji je trebalo da bude dokaz originalnosti. Špediter je čak posle pokretanja postupka Uprave carina promenio ime, a kako bi sačuvao reputaciju i mogao dalje da radi u Srbiji“, potvrdila je Uprava carina izjavu neimenovanog izvora.

Kako u razgovoru za Biznis.rs kaže Dejan Gavrilović iz udruženja za zaštitu potrošača Efektiva, njih do sada niko nije kontaktirao od potrošača koji bi, eventualno, podneli prijavu na račun kvaliteta robe.

On takođe podseća da je u javnosti bilo sličnih slučajeva i ranije, kada se govorilo o mahinacijama ovog tipa, ali da nijedan nije doživeo epilog. Ipak, kaže da ne bi bilo neverovatno da se to ovde ne desi.

„Ne bi me čudilo da je to bilo tako, ali je to propust i države i Uprave carina. Kako neko iz Uprave carina sad to zna, a godinama nisu znali“, pita se naš sagovornik.

Ukoliko se, ipak, utvrdi da je došlo do propusta u kome su oštećeni potrošači, Gavrilović kaže da bi možda postojala mogućnost da se svi grupno obrate nekom međunarodnom arbitražnom sudu, jer su kupovali neki brend koji to nije.

„Takođe, treba videti da li su to svuda radili ili su za druge zemlje imali kvalitetniju robu“, kaže on.

Prema rečima našeg sagovornika, takođe bi možda čak moglo da dođe do toga i da država plati deo odštete potrošačima budući da je ona, propustima u radu, omogućila ovakav scenario.

Podsetimo, kompanija C&A otvorila je prvu prodavnicu u Srbiji 2012. godine, Posluju u 14 filijala širom Srbije, uglavnom u šoping centrima. U Srbiji su postali popularni zbog nižih cena, a na naša pitanja do trenutka pisanja ovog teksta iz kompanije nije stigao odgovor.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.