Kompanija Anglo American razvija prototip održivog vozila za iskopavanja ruda
EkologijaPoslovanjeU fokusuVesti
10.5.2022 19:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 9
Pre četiri godine kompanija Anglo American nije mogla da nađe industrijske partnere da podrže njenu ideju o zameni dizel kamiona za rudarenje na otvorenim kopovima sa ekološkim vozilima na hidrogenski pogon.
Nakon investiranja 70 miliona dolara iz svojih resursa, ova svetska rudarska kompanija je prošle nedelje predstavila novo vozilo od 220 tona sposobno da iznese 290 tona rude bez stvaranja emisija štetnih gasova u procesu, piše Bloomberg.
Tehnički direktor kompanije Anglo American Toni O’Nil (Tony O’Neill) rekao je da se može reći da je želja preduzeća da nastave u ovom smeru bila ispred ambicija industrije, dodajući da, što se tiče trenutka u kome je ideja plasirana, rudarski gigant je u ovom poduhvatu bio sam.
Anglo American, sa rivalima kao što su Glencore i Rio Tinto, oseća pritisak investitora koji su zabrinuti zbog globalnog zagrevanja i teže smanjenju emisija ugljen-dioksida. Zamena rudarskih kamiona sa vozilima na hidrogenski pogon smanjila bi emisije u otvorenim rudnicima kompanije Anglo American za 80 odsto, što je ključni korak u dostizanju cilja kompanije da ostvari energetsku neutralnost do 2040. godine.
Kamioni imaju veliki udeo u emisiji gasova staklene bašte kada je ova kompanija u pitanju, navodi izvršna direktorka Anglo American Platinum, podružnice rudarske kompanije koja posluje u Mogalakveni.
Rad na prototipu novog tipa kamiona je deo NuGen programa kompanije, koji takođe uključuje sisteme na solarni pogon za proizvodnju hidrogena na rudarskim kopovima. Elektrolizer koristi energiju sunca za stvaranje vode iz hidrogena. Kompanija Anglo dobila je podršku tehnoloških firmi i preduzeća za proizvodnju hidrogena među kojima se nalaze Engie, First Mode Holdings, Ballard Power Systems i NPROXX BV.
Pročitajte još:
Ipak, potrebno je da se uradi još mnogo toga kako bi se smanjila cena i prelazak na novi tip vozila da bi postao ekonomski opravdan. O’Nil je rekao da je kompanija potrošila desetine miliona kako bi lansirala pomenuti prototip.
Standardni kamioni za rudarska iskopavanja sa pogonom na dizel koštaju između šest i sedam miliona dolara. Kako navodi O’Nil, očekuje se da će sa razvojem tehnologije i cene biti niže.
Prototip, odnosno modifikovani Komatsu 930E model, pokreću baterije sa kapacitetom od 1,2 megavata i osam hidrogenskih ćelija sa kapacitetom od 100 kilovata.
Inicijalni plan kompanije je da se do 2026. godine modifikuje 40 kamiona sa pogonom na dizel.
SUNCOKRET
10.5.2022 #1 AuthorPolako se odustaje od benzina i pronalaze novi izvori energije za kretanje vozila.
kaćica
10.5.2022 #2 AuthorKod njih je tehnologija uvek napredovala.
GOCA BG
10.5.2022 #3 AuthorManja zagadjenost,a kostace mnogo manje od ovih sada…
SANJA
11.5.2022 #4 AuthorSteta sto nisu ekoloski razlozi nego prinudni,uvek u zanji sekund razmiljamo
DJORDJE1
11.5.2022 #5 AuthorDobre vesti, mašine i tehnologija se razvija iz dana u dan.
IVAN
11.5.2022 #6 AuthorZnacice mnogo
Lelica
11.5.2022 #7 AuthorSvi traze bolje varijante.
VERA
15.5.2022 #8 AuthorOdlično ovo je verovatnost, trasa kojom će se razvijati vozila za rudarstvo.
NINICA
27.6.2022 #9 AuthorSjajno!