česti opozivi vozila ove kompanije ne bi trebalo dugoročno da im nanose štetu

Kupci vole raznovrsnost, Teslini e-automobili neće dugoročno dominirati na tržištu

AutomobiliBiznisLifestyleSvetVesti

12.2.2022 14:36 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Kupci vole raznovrsnost, Teslini e-automobili neće dugoročno dominirati na tržištu Kupci vole raznovrsnost, Teslini e-automobili neće dugoročno dominirati na tržištu
Proizvođač električnih vozila Tesla objavio je da će morati da povuče preko 500.000 vozila u Sjedinjenim Američkim Državama zbog problema sa funkcijom „boombok“, koja... Kupci vole raznovrsnost, Teslini e-automobili neće dugoročno dominirati na tržištu

Proizvođač električnih vozila Tesla objavio je da će morati da povuče preko 500.000 vozila u Sjedinjenim Američkim Državama zbog problema sa funkcijom „boombok“, koja pušta zvukove preko spoljnih zvučnika koji mogu da prikriju zvučna upozorenja za pešaka.

Saopštenje je objavila Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na auto-putevima (NHTSA), koja je na svojoj veb stranici objavila da će automobili i terenci biti povučeni zbog takvih zvukova koji krše savezne bezbednosne zahteve, piše Capital.com.

Ovo nije prvi opoziv koji je Tesla morao učiniti. NHTSA je 9. februara naredila popularnoj EV firmi da povuče preko 20.000 vozila zbog neispravnog vetrobranskog stakla. Pre toga, 30. januara, NHTSA je naredila Tesli da povuče preko 50.000 automobila zbog kvara na softveru za samoupravljanje EV automobila.

Kompanija je iskusila niz problema sa svojim voznim karakteristikama, a najnovije vesti mogu dodatno naštetiti imidžu kompanije. Dakle, sa svim ovim opozivima, kako će sve to uticati na akcije kompanije?

Od novembra 2021, TSLA akcije su pale sa svojih 1.209 dolara na 900 dolara. Međutim, neki stručnjaci kažu da bi višestruki opozivi zapravo mogli biti „pozitivni“ za proizvođača električnih vozila.

„Opoziv softvera je mnogo lakši u novom svetskom poretku gde Tesla može da opozove softver i automatski ga ažurira. To se pretvara iz onoga što ja vidim kao negativno za Teslu u pozitivno: činjenicu da se mogu prilagoditi i odgovoriti na najnovije regulatorno okruženje jednostavnim ažuriranjem softvera“, rekao je Endru Marfi (Andrew Murphy), izvršni partner, Loup Funds.

Marfijevo mišljenje dele i drugi stručnjaci koji veruju da opoziv neće imati trajni uticaj na TSLA akcije.

„Ovo je novi segment, tako da se u hodu sagledava šta treba da se poboljša“, rekao je Vidžai Rakeš (Vijay Rakesh), generalni direktor i viši analitičar za poluprovodnike i automobilske tehnologije u Mizuho Securities.

Foto: Tanjug

Rakeš je primetio da povlačenje električnih vozila nije neuobičajeno, jer se tehnologija još uvek razvija. General Motors je povukao svoj Chevi Bolt EV, koji je prema ekspertima koštao kompaniju preko milijardu dolara.

Rakeš veruje da Tesla ima veće probleme kojima treba da se bavi, kao što su ograničenja u lancu snabdevanja i činjenica da je trenutno zauzet povećanjem usklađenosti sa novim proizvodnim pogonima.

Teslina cena akcija je pala krajem decembra 2021. godine, nakon što je bila prinuđena da povuče preko 400.000 automobila zbog tehničkih problema. Akcije su 31. decembra pale za tri odsto na 1.053 dolara.

Sa svim povlačenjima automobila i napretkom u EV tehnologiji, čini se da analitičari ne izgledaju tako optimistični po pitanju akcija kao što su nekada bili.

„Iako je Teslino nedavno izvršenje bilo za pohvalu, mi smo i dalje negativni po pitanju Tesline akcije po trenutnoj proceni,“ rekli su analitičari TREFIS-a u belešci od 13. decembra.

„Sa tržišnom kapitalizacijom od oko milijardu dolara, Tesla trguje sa relativno visokom 120 puta projektovanom zaradom za 2022. godinu, i u suštini je vredan više od 10 najvećih automobilskih kompanija zajedno.

„Ne mislimo da će Tesla dugoročno dominirati na e-tržištu automobila, s obzirom na to da kupci vozila vole raznolikost“, navodi se u belešci i dodaje da ako mejnstrim igrači na kraju isporuče ubedljiva električna vozila koja su dobro prihvaćena kod kupaca, to bi moglo da promeni narativ o auto-magovima i potencijalno da ugrozi procenu EV igrača kao što je Tesla.

  • MAJA

    12.2.2022 #1 Author

    Trebace jos da se istestira da bi zaziveo taj tip automobila

    Odgovori

  • GOCA BG

    12.2.2022 #2 Author

    Dok se ne usavrse,desavace se odredjeni problemi…

    Odgovori

  • Zorica S.

    13.2.2022 #3 Author

    Previse su potrcali treba ta nova vozila lepo i testirati..bice tu jos mnogo posla za inzenjere.

    Odgovori

  • MARIJANA

    13.2.2022 #4 Author

    Treba dosta testova da se izvrsi kako bi bili sigurni u stabilnost svega toga, ukoliko je nesto potrebno,naravno i korigovati

    Odgovori

  • NATI29

    13.2.2022 #5 Author

    Bezbednost vozila je najbitnija

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.