ManpowerGroup Srbija rekla „DA“ uvođenju četvorodnevne radne nedelje
Bolji posaoInovacijePoslovanjePreduzetnikVesti
22.2.2022 16:52 Autor: Marko Andrejić 17
Kompanija ManpowerGroup Srbija predstavila je u utorak (22. februara) u hotelu Crowne Plaza koncept četiri radna dana u nedelji, najnovije trendove u HR sektoru, kao i novi projekat Human Driven Reshape.
Kompanija ManpowerGroup Srbija od 2020. posluje kao nezavisni klaster za Jugoistočnu Evropu koji pruža mogućnost za fleksibilnije modele poslovanja. Zato je od oktobra 2021. godine počela svoj pilot projekat četvorodnevne radne nedelje, sa ciljem da manji broj radnih sati dovede do srećnijeg, zdravijeg i angažovanijeg kadra.
Tokom pilot projekta sprovedeno je istraživanje koje je omogućilo da se na osnovu merljivih podataka donese odluka o dugoročnoj implementaciji projekta. Shodno tome, ManpowerGroup Srbija sa velikim zadovoljstvom ističe da je projekat četvorodnevne radne nedelje usvojen za stalno, kao i da će proces prilagođavanja novog poslovnog modela biti konstanta u sve dinamičnijim poslovnim uslovima.
Zašto je usvojen koncept četiri radna dana nedeljno?
Veća motivacija zaposlenih, agilnost, mentalno zdravlje, odgovornost, viši kvalitet usluge, bolje performanse i digitalizacija procesa ključne su reči novog poslovnog poglavlja ManpowerGroup JIE.
Rezultati istraživanja i analize u Srbiji tokom pilot projekta ukazuju na veću angažovanost i produktivnost zaposlenih, gde je 90,5 odsto zaposlenih izjavilo da su osnaženi da efikasnije obavljaju svoje radne aktivnosti, kao i na bolji balans privatnog i poslovnog života zaposlenih, gde 97 odsto zaposlenih beleži pozitivan uticaj na balans privatnog i poslovnog.
Takođe, rezultati govore da je 91 odsto zaposlenih izrazito saglasno da svoj budući karijerni put vidi u ManpowerGroup JIE (u odnosu na 75 procenata pre realizacije pilot projekta), kao i da će novi radni režim doprineti i ekološkom aspektu poslovanja jer će potrošnja energije biti smanjena. Analize ukazuju i na osnaženu atraktivnost za nove kadrove, ali i na potrebu dežurstva jednog člana svakog tima tokom petog neradnog dana, kako bi se obezbedio kontinuitet poslovanja sa klijentima i partnerima.
Ovo je svakako motivacija i za druge kompanije da preduzmu slične akcije koje u fokus stavljaju zaposlene.
Zadatak svake kompanije da postane privlačan poslodavac
Kraći životni vek kompanija, rast fleksibilnosti, veća fluktuacija, veća vrednost intelektualne svojine kompanije u odnosu na materijalnu, dovode do iskustva za koje ne postoji jasna poslovna istorija. Kadrovi sve više traže razlog zašto nešto rade (svrha) i to zahteva dodatne kapacitete kompanije. Ranije se liderska pozicija ogledala u postupanju prema jasno definisanim, konkretnim ulogama, a danas je važna vrednost autentičnost lidera i kompanija.
Iskustva pokazuju da tradicionalne kompanije gube bitku oko mladih talenata, jer je globalni trend da mladi žele sve više da rade u startapovima i tehnološkim kompanijama, te je zadatak svake kompanije da nađe personalizovan način kako da postane privlačan poslodavac.
“U doba kada ljudski kapital postaje sve važniji i vredniji, mi imamo odgovornost da ne brinemo samo o našim zaposlenima i procesima, nego i o zaposlenima i procesima velikog broja drugih kompanija. Kao lideri u svojoj industriji dajemo prioritet “storydoing“-u i konstantno pokrećemo talase pozitivnih promena. Radujemo se prenošenju iskustva o projektu četiri radna dana i drugim pravnim licima kako bismo zajedničkim snagama tržište rada Srbije i regiona približili najkonkurentnijim evropskim tržištima“, izjavio je Aleksandar Hangimana, Managing Partner u ManpowerGroup SEE.
Aleksandar Plavšin, Head of Marketing and Communications u ManpowerGroup Srbija, istakao je da radni procesi postaju sve kompleksniji jer je na radnim stolovima kompanija dosta novih tema, a ključne reči su transformacija, CEO 2, psihološka sigurnost, inkluzija, kulturna inteligencija, ali i uticaj rada kompanije na poslovno okruženje.
„Vodeći se brigom o zaposlenima, a u duhu inovacija, kompanija ManpowerGroup Srbija je napravila hrabar iskorak od četiri radna dana, koji će, nadamo se, navesti druga pravna lica na razmišljanje o reinžinjeringu modela rada“, rekao je Plavšin.
„Sa pravnog aspekta projekat četvorodnevne radne nedelje predstavlja benefit za sve zaposlene, čime se od strane kompanije ManpowerGroup Srbija iz ugla poslodavca svim zaposlenima daju veća prava od prava koja su definisana zakonskim odredbama, na osnovu čega zaposleni zadržavaju sva svoja prava kao da rade u sistemu petodnevne radne nedelje“, izjavio je Srđan Botorić, rukovodilac pravne službe u kompaniji ManpowerGroup Srbija.
Pročitajte još:
Lana Mučalov, Regional Research Manager, Assert International, ocenila je da svedočimo porastu generalne stope fluktuacije.
„Ta stopa nas zabrinjava i uvlači u trku koju trčimo samo na duge staze – kako privući nove kandidate, ali i zadržati svoje zaposlene? Odgovor je vrlo kratak – kvalitet organizacione kulture, kompanijske vrednosti i autentičnost poslodavca, što na sjajan način opisuje projekat četvrorodnevne radne nedelje“, izjavila je Mučalov.
FLAME
22.2.2022 #1 AuthorVeća motivacija zaposlenih, agilnost, mentalno zdravlje, odgovornost, viši kvalitet usluge, bolje performanse i digitalizacija procesa ključne su reči novog poslovnog poglavlja ManpowerGroup JIE.
E ovako treba svaki poslodavac da razmišlja, jer će radnici tako svakako više doprinositi. A ne da se radnici gledaju kao zamenljiva kategorija, da se ne brine o njima, naravno, onda poslodavac bude na crnoj listi pa se pitaju zašto. Ako je radnik zamenljiv, i poslodavac je, vrlo. Svi idu tamo gde je bolje, a meni je izuzetno drago zbog njih jer su svakako, po meni, jedna od boljih kompanija u Srbiji. Eto i zašto.
TATJANA
22.2.2022 #2 AuthorPrimer za druge kompanije koje mogu da se prilagode ovom modelu
SNEZANA
22.2.2022 #3 AuthorKad bi se vecina preduzaca ovaj model usvojila bilo bi odlicno.
STRELAC
22.2.2022 #4 AuthorNazalost,malo je kompanija u Srbiji koje u fokus stavljaju zaposlene.Pa predsednik je prvi koji kaze da treba raditi 7 dana u nedelji.Toliko o tome…
GOCA BG
22.2.2022 #5 AuthorOvaj tekst me je odusevio i saznanje da postoje kompanije koje stvarno brinu o svojim zaposlenima,pistuju ih i ulazu u njih.Verujem da ce uskoro biti jos kompanija koje ce usvojiti cetvorodnevnu radnu nedelju.Bravo!
STRAHINJA
22.2.2022 #6 AuthorOvo je odlican nordisjki model, ali pitanje da li he efikasan za neke grane. Svakako konacno i kod nas.
DANIJELA
22.2.2022 #7 AuthorBravo, svaka cast. Sigurna sam da ce ovaj model doneti vise rezultata u poslovnom i privatnom svetu. Treba sto vise pravnoh subjekata da se ugleda na ovakav sistem.
VERA
22.2.2022 #8 AuthorRadila za njih i mogu vam reći da su vrlo profesionalni i poštuju radnika. Za početak ukinuti rad vikendom za trgovinske lance pa ćemo i ovu novotariju lagano. Ljudski resurs je nezamenljic, sve ostalo moze da se menja bez razmišljanja.
GAGA
22.2.2022 #9 AuthorMnogi poslodavci su prekasno shvatili da su radnici najbitniji resurs. Zato mnogi danas kukaju i sve vise ce, jer je vec sada radnik u poziciji da bira uslove rada.
IVAN
22.2.2022 #10 AuthorNema od toga nista..price za malu decu.
TINA
22.2.2022 #11 AuthorSigurno je da se do ovakvih zakljucaka nije slucajno doslo, vec da je rezultat dugotrajnog istrazivanja o najboljoj efikasnosti rada.
BRANA19
23.2.2022 #12 AuthorPametni ljudi…
NATI29
23.2.2022 #13 AuthorDobar primer
IRINA
23.2.2022 #14 AuthorDa probamo taj način rada možda stvarno donosi veću produktivnost ali i super je i za zaposlene
STEFAN
23.2.2022 #15 AuthorBilo bi lepo da se radi samo 4 dana u nedelji radnici bi bili odmorniji
ZVEZDICA01
23.2.2022 #16 AuthorBravo! Zapošljavaju li možda nove radnike? ☺️
JANA
28.2.2022 #17 AuthorPozitivno bi uticalo na balans privatnog i poslovnog 100%, međutim ima i nedostatka, ne treba gledati povrsno