Transportnim kompanijama neophodni novi kadrovi

Manjak od 10.000 ljudi mogli bi da nadoknade školovani mladi vozači kamiona

BiznisBolji posaoPoslovanjeSrbijaVesti

19.2.2022 11:11 Autor: Stanislav Stanišić 19

Manjak od 10.000 ljudi mogli bi da nadoknade školovani mladi vozači kamiona Manjak od 10.000 ljudi mogli bi da nadoknade školovani mladi vozači kamiona
Odlazak profesionalnih vozača u inostranstvo i povećana tražnja u Srbiji za ovim profilom radnika dovela je do značajnog deficita na tržištu rada. U javnosti... Manjak od 10.000 ljudi mogli bi da nadoknade školovani mladi vozači kamiona

Odlazak profesionalnih vozača u inostranstvo i povećana tražnja u Srbiji za ovim profilom radnika dovela je do značajnog deficita na tržištu rada. U javnosti se pominje cifra od čak 10.000 ljudi, koliko šofera navodno nedostaje transportnim kompanijama.

Problem je i u tome što veliki broj iskusnih vozača odlazi u penziju, pored odliva kadrova u druge zemlje, a mladi se slabo odlučuju za bavljenje šoferskom profesijom.

„Ne bih licitirao brojem vozača koji nedostaju, ali je evidentan nedostatak radnika u ovom sektoru. Pre svega je problem što nema školovanih mladih vozača, jer je sada u opticaju najveći broj njih koji su nekada vozili u bivšoj JNA“, kaže za Biznis.rs generalni sekretar udruženja „Međunarodni transport“ Aleksandar Spasić.

On ističe da postoji više razloga za odlazak vozača iz Srbije u inostranstvo i da nisu svi finansijske prirode.

„Što se tiče odlazaka vozača u inostranstvo, nisu samo u pitanju finansijski uslovi, već i ukupni uslovi rada koji su mnogo bolji u zapadnoj Evropi. Vozači u Srbiji ne zaostaju mnogo sa platama, ali imaju dodatni problem u radu što čekaju na granicama i carinarnicama. To oduzima mnogo više vremena posle napornih vožnji„, prenosi Spasić.

Kako bi se nastali problemi rešili potrebna je inicijativa ljudi iz struke, jer postoji način da se afirmiše interesovanje za deficitarno zanimanje.

„Jedini školovani kadar koji imamo su učenici srednjih saobraćajnih škola i zbog toga smo pokrenuli inicijativu da oni posle završene škole i obuke za E kategoriju mogu da se angažuju i pre 21 godine starosti, kako ne bi došlo do gubljenja interesovanja svršenih srednjoškolaca za ovo deficitarno zanimanje“, objašnjava naš sagovornik.

Ni materijalna strana školovanja profesionalaca nije zanemarljiva, konstatuje Aleksandar Spasić i dodaje da su tu u prednosti učenici saobraćajnih škola.

Sama činjenica da neko ko bi želeo da postane profesionalni vozač kamiona, a nije išao u saobraćajnu školu, mora da plati blizu 3.000 evra za dozvole i licence dovoljno govori o problemima obuke dodatnog kadra. Zbog toga insistiramo da se mladima po završenoj srednjoj školi omogući da što pre upravljaju kamionima, jer njihova dodatna obuka ni vremenski ni finansijski ne predstavlja prepreku. Da se razumemo, neće oni odmah dobiti da voze kamion od 16 tona, već će ići na praksu sa iskusnim vozačima i sa njima u paru sticati neophodno iskustvo“, zaključuje Spasić.

  • IVAN

    19.2.2022 #1 Author

    Mogli bih samo kad bih mogli vise da ih plate odose svi za Nemacku,nema ko da vozi

    Odgovori

  • NINO

    19.2.2022 #2 Author

    ….da, ali i takvi na odlaze iz zemlje, bas sa tim kamionima.

    Odgovori

  • FLAME

    19.2.2022 #3 Author

    Pa kada bi imali plate koje imaju u ino, ili barem blizu, ne bi oni išli tamo da rade i mesecima da ne vide porodice.

    Odgovori

  • LUKA

    19.2.2022 #4 Author

    Da su bolji uslovi I vece plate ljudi bi ostajali u Srbiji

    Odgovori

  • STRELAC

    19.2.2022 #5 Author

    Definitivno nije pitanje samo para vec celokupnih uslova rada.Koliko samo nas vozac izgubi vremena na granicama i carini,to nikakav novac ne moze da nadoknadi.

    Odgovori

  • KACA

    19.2.2022 #6 Author

    Slazem se da su dobro ovde plaćeni, ali uslovi velika 0

    Odgovori

  • Lelica

    19.2.2022 #8 Author

    Niti imaju dobre uslove,niti su placeni. Zato ljudi i idu iz nase zemlje.

    Odgovori

  • TATJANA

    19.2.2022 #9 Author

    Dobra inicijativa, problem se mora resiti

    Odgovori

  • TINA

    19.2.2022 #10 Author

    To je pod pretpostavkom da se vecina srednjoskolaca odluci za ovu profesiju. Vremenom, I oni ce otici u inostranstvo

    Odgovori

  • JANA

    19.2.2022 #11 Author

    Udarili sada po inicijativi da mladi ostanu u Srbiji da voze kamione ,zasto bi to radili za 500 do 1000e ,kada svaki prosecan gradjanin ide u Ameriku da vozi kamion od 2 do 5.000dolara ,sada se vataju za slamku spasa kao davljenici …

    Odgovori

  • SNEZANA

    19.2.2022 #12 Author

    Realnost je nazalost da nisu dobro placeni,posledica je odliv tolikog broja.

    Odgovori

  • GOCA BG

    19.2.2022 #13 Author

    Da su uslovi korektni niko ne bi odlazio u inostranstvo…

    Odgovori

  • Anonimni

    20.2.2022 #14 Author

    Politika na žalost utiče na sve aspekte naših života, tako i na čekanje po raznim prelazima. A kod profesionalnuh vozača je od presudnog značaja. Dugim čekanjima, zastojem i kašnjenjem gube svi. A najviše vozači kamiona.

    Odgovori

  • Anna

    20.2.2022 #15 Author

    Politika utiče na sve aspekte našeg života pa tako i na prelaske granice. A vozači kamiona gube novac dugim čekanjima na graničnim prelazima.

    Odgovori

  • Emilija

    20.2.2022 #16 Author

    To je isuvise tezak i naporan posao da bi ovako bedno bili placeni u nasoj politicki nestabilnoj drzavi

    Odgovori

    • Sasa

      21.2.2022 #17 Author

      Kakvi bolji uslovi o cemu ovaj prica u kamionu kod naseg ili ino firme su „uslovi“ identicni samo kod njih 3 puta bolje placeni – u pravu si Emilija samo minimalna cena rada ovde i nista vise nek dignu plate na 2000 e i ovi sto nemaju posla ce polagati za DE kategoriju i cas resen problem sta pametuju i da iskoluju klince i oni ce preko otici nisu sasavi da ostanu ovde za ove pare

      Odgovori

  • MARA

    20.2.2022 #18 Author

    I njima bi bilo lakše da ostanu ovde, kada bi imali bolje uslove…

    Odgovori

  • IRINA

    22.2.2022 #19 Author

    moža eto i rešenja za nedostatak kadrova u tom sektoru

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...