Nemci štede, ali prodaja luksuzne robe cveta
16.8.2022 18:21 Autor: Redakcija Biznis.rs 3
Sve više cene, posebno hrane i energenata, naterale su Nemce da stegnu kaiš kako nisu godinama unazad. Ipak, ne štede svi i ne samo na osnovnim potrebama, jer se modni brendovi, šampanjac i konjak, satovi i ostala luksuzna roba prodaju kao alva.
Na tržištu se vide ekstremi, istakao je Gerd Miler Tomkins (Müller Thomkins) iz Nemačkog modnog instituta. „Što skuplje, to bolje i – što jeftinije, to bolje. Ali sredine nema,“ rekao je povodom sajma mode u Diseldorfu, prenosi agencija DPA.
Prodavnice sa situiranom klijentelom sada znatno bolje posluju od konkurencije, kazao je Aksel Augustin (Axel Augustin) iz Udruženja trgovaca tekstilom, obućom i odećom. Mnogo je mušterija, dodao je, koje ni sada ne moraju da štede.
Lanci za prodaju elektronike Media Markt i Saturn žale se da ljudi generalno manje kupuju, ali ističu značajne razlike u zavisnosti od raspona cena. Više štede mušterije sa nižim i srednjim zaradama. S druge strane, oni koji kupuju skuplju robu sada troše i više.
Luksuz i na svetskom tržištu pokazuje da je imun na izazove poput pandemije, rata i inflacije. Koncerni brendova kao što je Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), Kering, Hermes ili Prada zabeležili su u prvoj polovini godine veliki rast prodaje i velike profite. Naročito u Evropi i SAD, prodaja ide odlično.
Pročitajte još:
Profiti modnih brendova Louis Vuitton, Dior i Fendi su rekordni, saopštio je LVMH. I poslovi sa šampanjacem, konjakom i satovima veoma su dobro prihodovali u prvih šest meseci. Prodaja luksuzne robe je porasla za 28 odsto, na skoro 37 milijardi evra.
Operativni profit LVMH veći je za 34 odsto nego u isto vreme prošle godine i premašio je 10 milijardi evra. Konkurenti kao što su Kering, Hermes i Prada takođe su zabeležili dvocifreni rast prodaje i profita, navodi DPA.
GAGA
17.8.2022 #1 AuthorOgromne su klasne razlike, ne samo kod nas
BIJUTI27
10.12.2023 #2 AuthorGalantni Nemci
DUSA
4.8.2024 #3 AuthorTo je uvek tako bilo