Menadžment očekuje prekretnicu u drugom kvartalu

Nestlé zabeležio pad ukupne prodaje za 5,9 odsto u prvom kvartalu

SvetVesti

25.4.2024 13:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Nestlé zabeležio pad ukupne prodaje za 5,9 odsto u prvom kvartalu Nestlé zabeležio pad ukupne prodaje za 5,9 odsto u prvom kvartalu
Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svetu, objavila je finansijske rezultate za prvi kvartal 2024. godine. Organski rast, kako su istakli u saopštenju, dostigao je... Nestlé zabeležio pad ukupne prodaje za 5,9 odsto u prvom kvartalu

Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svetu, objavila je finansijske rezultate za prvi kvartal 2024. godine.

Organski rast, kako su istakli u saopštenju, dostigao je 1,4 odsto, sa realnim unutrašnjim rastom (RIG) od -2,0 odsto, i rastom cena od 3,4 odsto. Ukupna prodaja smanjena je za 5,9 odsto i iznosi 22,1 milijardu švajcarskih franaka.

Na pad prodaje, kako je obrazloženo, uticale su kursne razlike, koje su smanjile prodaju za 6,7 odsto, dok su neto prodaje imovine (dezinvesticije) imale negativan uticaj od 0,6 odsto.

U okviru prognoza za 2024. godinu, očekuje se godišnji organski rast prodaje od oko četiri odsto, umeren porast marže operativne dobiti pri trgovanju a očekuje se i da će osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti porasti između šest i 10 odsto.

Povodom objavljivanja finansijskih rezultata za prvi kvartal, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio da su očekivali ovakav početak godine, ali da vide snažan oporavak realnog unutrašnjeg rasta u drugom kvartalu i da se uzdaju da će ispuniti zadate ciljeve do kraja godine.

„Širok raspon inicijativa sa ciljem rasta u okviru Grupe počinje da pokazuje rezultate. U Severnoj Americi pojačali smo intenzitet inovacija i komercijalnih aktivnosti prvenstveno u kategoriji zamrznute hrane, koja je ostvarila nešto slabiji rezultat u prvom kvartalu. Plan integracije za naše poslovanje u oblasti vitamina, minerala i suplemenata, Nestlé Health Science, je na pravom putu, a prekretnica se očekuje u drugom kvartalu, kao i snažan rast u nastavku godine„, istakao je Šnajder.

Naglasio je da glavni prioriteti kompanije Nestlé i dalje ostaju izvrsnost u poslovanju, dodatno jačanje stručnosti u području nauke i ishrane, i podsticanje rasta uz najvrednije brendove.

Na tržištu Srbije, prema rečima Marjane Davidović, generalne direktorka Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju, mogu da se pohvale rastom u kategorijama hrane i asortimana za profesionalne kupce u prvom kvartalu ove godine.

„U narednim mesecima snažan fokus ostaće na zadovoljavanju potreba potrošača, kako bismo ispunili ciljeve koje imamo za 2024. godinu. Zahvaljujući našem timu i snažnoj saradnji sa lokalnim partnerima, u ovom kvartalu smo otvorili novu fabriku u Surčinu, kojom Srbija postaje važan centar za proizvodnju hrane na biljnoj bazi na celom kontinentu“, naglasila je Davidović.

Dodala je i da su ponosni na to što su u lanac snabdevanja uključili i lokalne proizvođače soje, jednog od glavnih sastojaka proizvoda iz asortimana brenda Garden Gourmet koji se proizvodi u novoj fabrici.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...