„NOVA REALNOST“ U SPORTSKOJ INDUSTRIJI Direktni TV prenosi se sele na striming servise

LifestyleSvetVestiZanimljivosti

23.12.2020 18:03 Autor: Marko Miladinović 0

„NOVA REALNOST“ U SPORTSKOJ INDUSTRIJI Direktni TV prenosi se sele na striming servise „NOVA REALNOST“ U SPORTSKOJ INDUSTRIJI Direktni TV prenosi se sele na striming servise
Pandemija je izmenila štošta u našim životima, pa između ostalog i način na koji ćemo ubuduće gledati direktne prenose sportskih događaja. Uspon striming servisa,... „NOVA REALNOST“ U SPORTSKOJ INDUSTRIJI Direktni TV prenosi se sele na striming servise

Pandemija je izmenila štošta u našim životima, pa između ostalog i način na koji ćemo ubuduće gledati direktne prenose sportskih događaja.

Uspon striming servisa, brzinom nezabeleženom u dosadašnjoj istoriji šoubiznisa, kao i povećana potražnja za originalnim sadržajem usled zatvaranja u okruženje porodičnih domova tokom višemesečnog perioda, dovešće do prave bitke za TV prava u narednoj godini i očekivanog rasta njihovih cena.

Prema podacima časopisa Forbes, tokom 2019. godine ukupna vrednost plaćenih TV prava za sportske prenose širom planete iznosila je 50,9 milijardi dolara. Od te sume, čak 44 procenta, odnosno 22,4 milijarde vredelo je tržište u Sjedinjenim Američkim Državama.

Pojedinačno najvredniji bili su prenosi NFL, to jest lige u američkom fudbalu. Primera radi, TV mreža ESPN ima prava na utakmice NFL, i ugovor u trajanju od osam godina, vredan 1,9 milijardi dolara po sezoni.

Preciznih podataka za 2020. još uvek nema, no sasvim je izvesno da su cene u međuvremenu dodatno porasle. Aktuelna potražnja poguraće cenu naviše i u 2021. godini, s tim da će u trku za kupovinu prava ovaj put da se uključe i najveći striming servisi.

Foto: Tanjug/AP

Primera radi, Amazon Prime je trenutno u pregovorima za preuzimanje prava za prenos trka Formule 1. Potencijalna vrednost budućeg ugovora nije saopštena u javnosti, ali Financial Times podseća da cena za britansko tržište košta 250 miliona dolara po sezoni.

Konkretni pregovori sa F1, ko god da ih na kraju „osvoji“ u velikoj konkurenciji ponuđača, u dobroj meri zavisiće i od očaja u kom se nalazi menadžment ovog prestižnog automobilskog šampionata, imajući u vidu troškove od 1,4 milijarde dolara i otpuštanje gotovo polovine radne snage u organizaciji tokom ove godine. Tako će s jedne strane, broj potencijalnih ponuđača i globalna potražnja podizati cenu, a finansijski gubici F1 spuštati.

Pitanje je ko će na kraju, u toj klackalici, izaći kao pobednik. Moguće je da to neće biti gledaoci, ukoliko finalni ishod znači i povećanje cene direktnih prenosa.

S druge strane, kompanija Amazon Prime je već kupila prava za prenos nekoliko utakmica NFL za američko tržište, kao i najzvučnijih mečeva engleske Premijer lige za britansko tržište dogodine, čime je jasno stavila do znanja da želi na vreme da zauzme najbolji deo ovog specifičnog „tržišnog kolača“.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...