Oglašavanje na LED displejima donosi rast prodaje od 14,5 odsto
BiznisHi-techPoslovanjeSrbijaVesti
19.5.2022 12:16 Autor: Stanislav Stanišić 13
Ogroman poster Nikole Jokića, srpskog košarkaša koji već drugu godinu zaredom osvaja titulu najkorisnijeg igrača NBA lige (MVP), osvanuo je nedavno na fasadi Genex kule na Novom Beogradu i privukao pažnju svih koji u glavni grad dolaze iz tog pravca. Ovakav vid oglašavanja, uz sve popularnije LED displeje/bilborde koji se nalaze širom grada, donosi značajne pozitivne efekte u prodaji, bar tako pokazuju ankete koje su se bavile ovom vrstom reklamiranja.
„Globalna istraživanja pokazuju da oglašavanje na Digital out of home (DOOH) generiše 14,5 odsto rasta u prodaji u poređenju sa oglašavanjem na statičnim medijima koje generiše svega sedam odsto„, kažu za Biznis.rs iz kompanije Digital printing centar (DPC) koja više od 20 godina posluje u domenu štampe reklamnog materijala i postera namenjenih za sve vidove spoljašnjeg oglašavanja, ali i kroz mrežu LED displeja – DPC Networks i izdavanje velikih zidnih površina na već pomenutoj Genex kuli.
Takođe navode rezultate anketa u kojima ispitanici, njih čak 88 odsto, potvrđuju da im je DOOH pomogao u donošenju odluke da kupe oglašavani proizvod ili uslugu.
„Klijenti prilikom izrade strategija definišu planove sa posebnim osvrtom na Digital out of home (DOOH) oglašavanje jer pruža fleksibilnost u dirigovanju kampanje tokom njenog trajanja, u zavisnosti od ciljne grupe, situacije na tržištu radi potrebe prilagođavanja objave i ponude, uz jedinstvenu mogućnost za reagovanje u trenutku brzim izmenama oglasnih rešenja“, navode iz DPC.
Oni kažu da širenjem mreže na više od stotinu strateških, ključnih tačaka u Beogradu, omogućavaju kompletnu pokrivenost svih delova grada „zbog čega se oglašivači sve češće odlučuju za kampanje isključivo kroz DOOH kanal komunikacije“. Posebno su ponosni na postavljanje prve digitalne OOH mreže LED ekrana u ovom delu Evrope.
Brendovi koji se opredeljuju za oglašavanje na mreži LED displeja su iz svih sfera poslovanja, kako inostrani, tako i domaći. Uz oglašivače iz domena telekomunikacija, trgovine, auto-industrije i modnih brendova, sve više su prisutni i brendovi iz oblasti nekretnina i građevinarstva, obrazovanja, kao i kompanije koje se bave elektronskim poslovanjem.
„DOOH je nastao iz potrebe da sadržaj koji se prethodno nalazio na statičnim medijima/panoima oživi i kroz dinamične izmene dodatno privuče pažnju prolaznika, u prezasićenom okruženju. Odlikuje ga takozvani eye catch efekat, odnosno efekat skretanja pažnje i pogleda koji funkcioniše na podsvesnom nivou, jer sve što je dinamično u ambijentu mozak neminovno percipira, a istraživanja su pokazala da je broj pogleda na DOOH medije do četiri puta veći od pogleda na ostale medije“, objašnjavaju iz DPC.
Naši sagovornici ističu da je neophodno da sva oglasna rešenja budu u skladu sa odredbama Zakona o oglašavanju. Oglašivači su u obavezi da vode računa i snose punu odgovornost za sadržaj oglasnih rešenja, što potvrđuju dostavljanjem oglasne deklaracije. Dosadašnjim načinom poslovanja i zajedničkim poštovanjem propisa nije se dogodilo da propisane kaznene odredbe, u slučaju nepoštovanja zakona o oglašavanju, budu primenjene.
Odgovarajući na pitanje o sve češćim porukama privatne prirode na bilbordima naglašavaju da samo sadržaj oglasnih poruka koji je u skladu sa svim propisanim odredbama zakona o oglašavanju može biti objavljen.
„U skladu sa poslovnom politikom kompanije DPC, oglašivači u okviru DPC Networks mreže LED displeja isključivo su pravna lica i kompanije koje posluju na domaćem tržištu i kojima je relevantno oglašavanje na teritoriji Beograda“, navode iz DPC-a i dodaju da u formiranju cene postoje određene situacije kada u zavisnosti od sadržaja oglasnog rešenja cenovnik oglašavanja nije u standardnim okvirima, kao što je slučaj združenog oglašavanja dva ili više brendova.
Pročitajte još:
Planiranje i postavka sredstava za oglašavanje na otvorenom sprovodi se na osnovu dozvola pribavljenih od strane svih nadležnih organa i institucija, državnih, kao i gradskih.
„Potrebno je ispoštovati iscrpne provere i dostaviti celokupnu propratnu dokumentaciju. Zahvaljujući tehnologiji koju LED ekrani u okviru DPC Networks mreže poseduju i samoregulacionim sistemima koji su integrisani, sve vreme se vrši prilagođavanje osvetljaja u odnosu na doba dana i ambijent, kako bi u svakom trenutku vidljivost bila maksimalna i bez mogućnosti i rizika da ometa prolaznike i učesnike u saobraćaju“, zaključuju iz DPC.
IVAN
19.5.2022 #1 AuthorZanimljiv poster Nikole Jokica
Lolek
25.5.2022 #2 Authori merlinke
MARKO7
19.5.2022 #3 AuthorPa za takvu zvezdu poput Nikole Jokića trebali bi 10 zgrada da stave tako
VERA
19.5.2022 #4 AuthorTo je svakako budućnost reklamiranja.
SRDJAN
19.5.2022 #5 AuthorMarketing je cudo.
GOCA BG
19.5.2022 #6 AuthorReklama koju mora svako da vidi,pun pogodak..
BRANA19
20.5.2022 #7 AuthorSlažem se , on to i zaslužuje…
NINO
20.5.2022 #8 AuthorNaravno da svaki vid reklame dobro dodje, a pogotovo ovi vidovi reklame.
Anna
20.5.2022 #9 AuthorSvetleće reklame donose profit još od pedesetih godina prošlog veka.
MIŠKOVIĆ
20.5.2022 #10 Authorsvako ulaganje u marketing se isplati
ZVEZDICA01
20.5.2022 #11 AuthorSvaka reklama znači!
JOVANA
20.5.2022 #12 AuthorReklama je uvek bila dobra stvar
Milisavka
23.5.2022 #13 AuthorOvakav vid marketinga donosi mnogo