Hoće li kupci na ovaj način lakše doći do željenog proizvoda

Ograničenje broja artikala nije udar na potrošače, već na preprodavce

PoslovanjeSrbijaU fokusuVesti

19.2.2022 14:01 Autor: Stefan Petrović 15

Ograničenje broja artikala nije udar na potrošače, već na preprodavce Ograničenje broja artikala nije udar na potrošače, već na preprodavce
Za sve koji su pokušavali da zarade kupujući veću količinu robe na akciji u velikim trgovinskim lancima, a zatim je preprodajući po višim cenama,... Ograničenje broja artikala nije udar na potrošače, već na preprodavce

Za sve koji su pokušavali da zarade kupujući veću količinu robe na akciji u velikim trgovinskim lancima, a zatim je preprodajući po višim cenama, svakako je loša vest da je jedan veliki trgovac u Srbiji ograničio broj artikala koje pojedinačni potrošač može da kupi ukoliko su na sniženju.

Po novom pravilu, ukoliko biste želeli da kupite tunjevinu koja je na akciji, najveći broj istih artikala koje možete kupiti je šest. Za razliku od toga, pre ovih izmena, njihov broj je bio praktično neograničen, te su potrošači mogli da „očiste“ čitav raf ili da traže zalihe iz magacina.

Ovako je ujedno i sama kompanija u obraćanju javnosti obrazložila razloge koji su doveli do izvesnih promena u poslovanju.

„Na ovaj način omogućavamo i što većem broju naših potrošača da dođu do željenog proizvoda tokom trajanja akcije. Nastojimo da svojim potrošačima ponudimo najbolje akcije i količine planiramo tako da zadovolje potrebe velikog broja kupaca za traženim artiklima“, naveli su iz kompanije.

Kako u razgovoru za Biznis.rs kaže predsednik Udruženja potrošača Efektiva Dejan Gavrilović, ovakva interna odluka jednog trgovinskog lanca nije u suprotnosti sa zakonom, jer nijedna odredba ne zabranjuje ovakav vid „manevrisanja“ proizvodima.

S druge strane, iako su ovim „oštećeni“ preprodavci koji posluju u sivoj zoni, naš sagovornik smatra da potrošači nisu, jer je svakom pojedinačnom potrošaču u najvećem broju slučajeva dovoljno da kupi šest komada jednog artikla.

[poll id=“11″]

Pored toga, Gavrilović kaže da se možda radi i o još jednoj vrsti trika za kojim posežu prodavci, a to je pravljenje veštačke tražnje za pojedinim artiklima, gde se građani odlučuju da kupe neki proizvod iz straha da bi im mogao postati nedostupan, a ne zato što im je zaista potreban.

U krajnjem, naš sagovornik kaže da je čak upitna i efikasnost ovog ograničenja, budući da jedan takav preprodavac može da dođe pet puta u prodavnicu, ili pošalje nekoga bližnjeg, i tako kupi 30 artikala umesto dozvoljenih šest.

Podsetimo, konkretni proizvodi koji su bili na popustu su tunjevina, čips i beli sir.

Inače, ovo nije prvi put da se primenjuje ovakav model prodaje, ali nije ni tako česta pojava, pa je veliki broj građana putem društvenih mreža negodovao, smatrajući da im trgovci ograničavaju slobodu izbora.

  • IVAN

    19.2.2022 #1 Author

    Treba stati na put preprodavcima jednom zauvek.

    Odgovori

  • STRELAC

    19.2.2022 #3 Author

    Teorija zavere….🤭

    Odgovori

  • Aleksandar

    19.2.2022 #4 Author

    Kao i svaki put, aktuelna tema, majstorski osvetljeno iz više uglova, kratko i jasno napisano, pa nek svako uključi mozak i razmišlja o čemu je reč.

    Odgovori

  • SANJA

    19.2.2022 #5 Author

    Povise cenu toga sto ima,snacice se oni

    Odgovori

  • GOCA BG

    19.2.2022 #7 Author

    Ovo je besmisleno…sta oni nama rade??!!!

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    20.2.2022 #8 Author

    Uvek će oni naći način da kupe sve što žele i preprodaju.

    Odgovori

  • BOJANA

    20.2.2022 #9 Author

    Strašno je da preprodavci najviše zarađuju

    Odgovori

  • MARE

    20.2.2022 #10 Author

    Dakle, po glavi stanovnika sest tunjevina na akciji i ni konzerva vise .Je l’ se gleda i po broju clanova domacinstva? Stop svercu akcijskih proizvoda .. sreca pa nam je crni humor deo tradicije ,treba pregurati ovu kolicinu besmislica

    Odgovori

  • Anna

    20.2.2022 #11 Author

    U pitanju je samo jefan lanac prodavnica. Koliko ima lanaca u Srbiji?

    Odgovori

  • DANIJELA

    20.2.2022 #12 Author

    Naravno da cene na “akcijama” nisu akcijske vec je to samo varka za same potrosace. Ne treba praviti zalihe, svakako.

    Odgovori

  • MARA

    20.2.2022 #13 Author

    Ma, da neće I ličnu kartu na kasi da traže kupcima?

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    20.2.2022 #14 Author

    Nije baš sve tako jednostavno 🙄

    Odgovori

  • TINA

    21.2.2022 #15 Author

    Nije losa ideja s tim da nisu uzeti u obzir svi nacini kupovine robe na akciji. Postoje razlicite varijante I trikovi I tome se ne moze stati na put

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.