Ograničenje broja artikala nije udar na potrošače, već na preprodavce
19.2.2022 14:01 Autor: Stefan Petrović 15
Za sve koji su pokušavali da zarade kupujući veću količinu robe na akciji u velikim trgovinskim lancima, a zatim je preprodajući po višim cenama, svakako je loša vest da je jedan veliki trgovac u Srbiji ograničio broj artikala koje pojedinačni potrošač može da kupi ukoliko su na sniženju.
Po novom pravilu, ukoliko biste želeli da kupite tunjevinu koja je na akciji, najveći broj istih artikala koje možete kupiti je šest. Za razliku od toga, pre ovih izmena, njihov broj je bio praktično neograničen, te su potrošači mogli da „očiste“ čitav raf ili da traže zalihe iz magacina.
Ovako je ujedno i sama kompanija u obraćanju javnosti obrazložila razloge koji su doveli do izvesnih promena u poslovanju.
„Na ovaj način omogućavamo i što većem broju naših potrošača da dođu do željenog proizvoda tokom trajanja akcije. Nastojimo da svojim potrošačima ponudimo najbolje akcije i količine planiramo tako da zadovolje potrebe velikog broja kupaca za traženim artiklima“, naveli su iz kompanije.
Kako u razgovoru za Biznis.rs kaže predsednik Udruženja potrošača Efektiva Dejan Gavrilović, ovakva interna odluka jednog trgovinskog lanca nije u suprotnosti sa zakonom, jer nijedna odredba ne zabranjuje ovakav vid „manevrisanja“ proizvodima.
S druge strane, iako su ovim „oštećeni“ preprodavci koji posluju u sivoj zoni, naš sagovornik smatra da potrošači nisu, jer je svakom pojedinačnom potrošaču u najvećem broju slučajeva dovoljno da kupi šest komada jednog artikla.
[poll id=“11″]
Pored toga, Gavrilović kaže da se možda radi i o još jednoj vrsti trika za kojim posežu prodavci, a to je pravljenje veštačke tražnje za pojedinim artiklima, gde se građani odlučuju da kupe neki proizvod iz straha da bi im mogao postati nedostupan, a ne zato što im je zaista potreban.
U krajnjem, naš sagovornik kaže da je čak upitna i efikasnost ovog ograničenja, budući da jedan takav preprodavac može da dođe pet puta u prodavnicu, ili pošalje nekoga bližnjeg, i tako kupi 30 artikala umesto dozvoljenih šest.
Pročitajte još:
Podsetimo, konkretni proizvodi koji su bili na popustu su tunjevina, čips i beli sir.
Inače, ovo nije prvi put da se primenjuje ovakav model prodaje, ali nije ni tako česta pojava, pa je veliki broj građana putem društvenih mreža negodovao, smatrajući da im trgovci ograničavaju slobodu izbora.
IVAN
19.2.2022 #1 AuthorTreba stati na put preprodavcima jednom zauvek.
SNEZANA
19.2.2022 #2 AuthorBas Tako ☝️👏👏
STRELAC
19.2.2022 #3 AuthorTeorija zavere….🤭
Aleksandar
19.2.2022 #4 AuthorKao i svaki put, aktuelna tema, majstorski osvetljeno iz više uglova, kratko i jasno napisano, pa nek svako uključi mozak i razmišlja o čemu je reč.
SANJA
19.2.2022 #5 AuthorPovise cenu toga sto ima,snacice se oni
MARIJANA
21.2.2022 #6 AuthorUpravo !!!
GOCA BG
19.2.2022 #7 AuthorOvo je besmisleno…sta oni nama rade??!!!
ZVEZDICA01
20.2.2022 #8 AuthorUvek će oni naći način da kupe sve što žele i preprodaju.
BOJANA
20.2.2022 #9 AuthorStrašno je da preprodavci najviše zarađuju
MARE
20.2.2022 #10 AuthorDakle, po glavi stanovnika sest tunjevina na akciji i ni konzerva vise .Je l’ se gleda i po broju clanova domacinstva? Stop svercu akcijskih proizvoda .. sreca pa nam je crni humor deo tradicije ,treba pregurati ovu kolicinu besmislica
Anna
20.2.2022 #11 AuthorU pitanju je samo jefan lanac prodavnica. Koliko ima lanaca u Srbiji?
DANIJELA
20.2.2022 #12 AuthorNaravno da cene na “akcijama” nisu akcijske vec je to samo varka za same potrosace. Ne treba praviti zalihe, svakako.
MARA
20.2.2022 #13 AuthorMa, da neće I ličnu kartu na kasi da traže kupcima?
LJUBIŠA
20.2.2022 #14 AuthorNije baš sve tako jednostavno 🙄
TINA
21.2.2022 #15 AuthorNije losa ideja s tim da nisu uzeti u obzir svi nacini kupovine robe na akciji. Postoje razlicite varijante I trikovi I tome se ne moze stati na put