OSIGURAVAJUĆE KUĆE SPREMNE DA POMOGNU Predstavnici turističkih agencija o novim okolnostima nisu zvanično obavešteni

BiznisIntervjuIzdvajamoNovacOsiguranjeSrbijaTurizamU fokusuVesti

9.10.2020 14:25 Autor: Marija Jovanović

OSIGURAVAJUĆE KUĆE SPREMNE DA POMOGNU Predstavnici turističkih agencija o novim okolnostima nisu zvanično obavešteni OSIGURAVAJUĆE KUĆE SPREMNE DA POMOGNU Predstavnici turističkih agencija o novim okolnostima nisu zvanično obavešteni
Tri osiguravajuće kuće spremnu su da pomognu u rešavanju problema u kom su se našle turističke agencije u Srbiji nakon što su osiguravači odbili... OSIGURAVAJUĆE KUĆE SPREMNE DA POMOGNU Predstavnici turističkih agencija o novim okolnostima nisu zvanično obavešteni

Tri osiguravajuće kuće spremnu su da pomognu u rešavanju problema u kom su se našle turističke agencije u Srbiji nakon što su osiguravači odbili da im izdaju polise, čime im je onemogućen dalji rad i dobijanje licenci.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić najavio je da se izdavanje prvih polisa očekuje sledeće nedelje, dok predstavnici turističkih agencija za Biznis.rs kažu da još uvek nemaju nikakve zvanične informacije.

Foto: Vlada Srbije/Ministar Rasim Ljajić

Osiguravajuće kuće “Triglav osiguranje”, “Globos” i “Dunav osiguranje” spremne su da nastave sa izdavanjem polisa što će turističkim agencijama obezbediti licence i normalno poslovanje, kazao je Ljajić.

Imali smo vrlo konstruktivan sastanak sa osiguravajućim kućama. Osiguravajuće kuće će na osnovu kriterijuma i standarda, koje su definisale, nastaviti sa izdavanjem polisa osiguranja agencijama koje te uslove budu ispunjavale. Agencijama su ove tri osiguravajuće kuće uputile dopise u kojima se traže podaci o poslovanju i bilansima, i čim te informacije dobiju počeće da izdaju polise„, rekao je Ljajić Tanjugu.

Ministar je dodao da su u završnoj fazi i razgovori sa bankama oko aktiviranja bankarskih garancija kao drugog modela, koji bi u budućnosti trebalo da funkcioniše u praksi i omogući stabilnost rada agencija i sigurnost turističkih putovanja.

Foto: UTAS

„Zvanično obaveštenje od osiguravajućih kuća nismo dobili iako smo im se više puta obraćali. Zaista se nadamo da su našli način da nastave saradnju sa nama, ali mi za sada takve informacije nemamo“, kaže za Biznis.rs predsednica Udruženja turističkih agencija Srbije (UTAS) Marija Matijević i dodaje da su i sami za nove okolnosti saznali iz medija.

Ona podseća da su turističke agencije u Srbiji u jako teškoj finansijskoj situaciji i naglašava da su individualne polise jedino ispravno rešenje.

Foto: Tanjug

„Zbog pandemije niko od nas nije mogao da radi, a od 1. oktobra nam je i zvanično rad zabranjen samim tim što nemamo licence. Od početka se zalažemo za individualne polise koje su za nas jedino rešenje. Takve polise pokazale su se u razvijenijim zemljama kao najbolji mogući način zaštite putnika“, navodi Matijević.

Indivudalne polise pružaju mogućnost agencijama da rade uz zdravu konkurenciju na tržištu, objašnjava ona i dodaje da za ovakav način rada nije bilo sluha.

Kada je reč o bankarskim garancijama, predsednica UTAS kaže da to za njih nije prihvatljiva opcija. „Ne bih komentarisala bankarsku garanciju kao jedno od rešenja, to je za nas potpuno neprihvatljivo”, ističe Matijević.

Foto: Tanjug/Tanja Valić

O pregovorima nadležnog ministarstva i osguravajućih kuća nije informisana ni Nacionalna asocijacija turističkih agencija Srbije (YUTA).

„Još uvek ne znamo koje su te tri osiguravajuće kuće, ali je generalno to u ovom trenutku jedino dobro rešenje, uz obavezu da se u najskorije vreme promeni Pravilnik o garancijama i da se ova oblast uredi na duži rok“, kazao je za naš portal direktor YUTA Aleksandar Seničić.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.