Otvorena mogućnost dostavljanja primedbi na linije budućeg metroa
BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti
13.10.2021 17:11 Autor: Redakcija Biznis.rs
Gradski urbanista Marko Stojčić izjavio je da je i danas, nakon jučerašnje javne sednice o Nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, moguće dostaviti primedbe.
Stojčić je dodao da će se komisija u narednih nekoliko dana sastati i odlučivati o svakoj primedbi, a da će sve što je argumentovano biti uvaženo i postati deo plana, prenosi Tanjug.
On je naglasio da su u utorak na javnoj sednici mogli da prisustvuju svi koji su hteli da iznesu primedbe, kao i da je bilo pokušaja zloupotrebe i politizacije ovog važnog postupka.
Niko do sada, prema njegovim rečima, nije došao toliko daleko u realizaciji projekta Beogradskog metroa.
„Projekat za depo u Makiškom polju je završen i njegova izgradnja počinje za mesec dana. To je veliki depo koji obuhvata kompozicije za prvu i drugu liniju. Juče na sednici detaljno je razrađena prva linija, nastavljamo razradu druge i rokovi ostaju – do 2028. godine biće izgrađena prva, dve godine kasnije i druga linija“, kazao je Stojčić.
On je istakao da je Građevinski fakultet važna institucija ovog grada koja ima učešće u izgradnji metroa i da planiranje trasa vrše urbanisti, prostorni planeri, saobraćajni inženjeri i da su, pri tom, neizostavni građevinski inženjeri.
Rekao je da se u obir uzimaju različite studije koliko se ljudi gde kreće i da se proverava gustina saobraćaja.
„Najopterećeniji pravac saobraćaja u Beogradu je Bulevar vojvode Mišića. Male su razlike između pravca Stari grad – Novi Beograd u odnosu na pravac Čukarica – Stari grad pa dalje ka Zvezdari, ali to su dva osnovna pravca“, rekao je Stojčić.
Kako je naveo, svi koji žive u Beogradu znaju da iz pravca Obrenovca, preko Bulevara vojvode Mišića, dolazi najveći broj vozila i da je to veoma opterećen pravac u Beogradu, uz most Gazela.
„Sa te strane nalazi se i velika slobodna površina na kojoj će se nalaziti depo, a sve studije i brojanje putnika pokazuju da je to ispravno rešenje. Te studije i istraživanja radile su i inostrane kompanije, pre svega francuski Egis, koji je radio projekte metroa praktično na svim meridijanima“, rekao je Stojčić.
Dodao je da su buduće stanice metroa, takođe, precizno definisane i da su domaći stručnjaci sarađuju sa Francuzima, koji imaju mnogo više iskustva kada je ovakav posao u pitanju.
Osvrnuo se na to da Francuska ima jednu od najboljih svetskih železnica te da su iskustva te zemlje dragocena za Beograd.
Stojčić je rekao da su precizna geotehnička ispitivanja objavljena i da su ispitivanja za drugu liniju u toku.
Poručio je da su tehnologija i tehnika izgradnje napredovale i da je praktično moguće graditi na svim mestima i u bilo kojim uslovima, ali i to da brza i efikasna izgradnja utiče na cenu.
„Ništa me ne brine u vezi izgradnje metroa. Obezbeđena su sredstva, imamo dobru ekipu, naravno to je fizički težak posao i projekat tog obima nikada se nije izvodio u Beogradu“, kazao je Stojčić.