uprkos usporavanju potrošnje očekuje se rekordna aktivnost e-prodaje tokom praznika

Pao promet u SAD tokom „Sajber ponedeljka“

BiznisLifestyleSvetVesti

30.11.2021 18:57 Autor: Redakcija Biznis.rs

Pao promet u SAD tokom „Sajber ponedeljka“ Pao promet u SAD tokom „Sajber ponedeljka“
Internet prodaja u Sjedinjenim Američkim Državama na tradicionalni praznik diskontnih cena „Sajber ponedeljak“, koji je održan 29. novembra, pala je za 1,4 odsto u... Pao promet u SAD tokom „Sajber ponedeljka“

Internet prodaja u Sjedinjenim Američkim Državama na tradicionalni praznik diskontnih cena „Sajber ponedeljak“, koji je održan 29. novembra, pala je za 1,4 odsto u odnosu na prošlu godinu, na 10,7 milijardi dolara, što je prvi put u istoriji, prema podacima kompanije Adobe Analitiks.

Uprkos usporavanju potrošnje tokom „Sajber ponedeljka“, Adobe očekuje da će u celoj prazničnoj sezoni kupovina biti zabeležena rekordna aktivnost e-trgovine, jer kupci svoje lične budžete „rastežu“ na više dana, prenosi Tanjug.

Od 1. novembra do „Sajber ponedeljka“, potrošači u SAD su potrošili 109,8 milijardi dolara na online kupovine, što je za 11,9 procenata više nego 2020. godine, saopštio je Adobe.

Ova kompanija predviđa da će digitalna prodaja od 1. novembra do 31. decembra dostići 207 milijardi dolara, što bi predstavljalo rekordan rast od 10 odsto.

Adobe je otkrio još jedan interesantan podatak – da je tokom „Sajber ponedeljka“ za osam odsto porastao broj poruka na veb sajtovima o robi koje više nema na zalihama u odnosu na prethodnu sedmicu, dok je od početka novembra broj takvih poruka skočio za 169 odsto u poređenju sa nivoima pre pandemije. To se pripisuje uskim grlima u lancima snabdevanja.

Što se tiče popusta, oni su bili slabiji nego ranije. Cene elektronike bile su snižene za 12 procenata, u odnosu na 27 procenata godinu dana pre. Sniženje cena odeće je iznosilo 18 odsto naspram 20 procenata prethodne godine, dok su aparati za domaćinstvo bili jeftiniji za samo oko osam procenata u odnosu na 20 odsto u 2020. godini

Sve u svemu, prema računici Adobea, prosečan iznos „potrošačkih kolica“ tokom kupovine na „Sajber ponedeljak“ porastao je za 13,9 odsto na godišnjem nivou, što je delimično rezultat opredeljenja većeg broja kupaca da naručuju velike artikle, poput nameštaja.

Američka Nacionalna federacija trgovaca na malo (NRF), vodeća trgovinska grupa u maloprodajnoj industriji, skovala je termin „Sajber ponedeljak“ 2005. godine nakon što je uočila porast broja ljudi koji kupuju online u ponedeljak posle Dana zahvalnosti.

NRF predviđa da će promet na malo u SAD tokom novembra i decembra porasti za rekordnih 8,5 do 10,5 procenata na godišnjem nivou, što iznosi čak 859 milijardi dolara. Tokom proteklih pet godina, prosečan rast za vreme sezone prazničnih kupovina bio je 4,4 odsto, prenosi CNBC pozivajući se na statistiku NRF-a.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.