Na šta treba da obrate pažnju kandidati, ali i menadžeri kompanija?

Pet zlatnih pravila prilikom prijavljivanja za posao

BiznisLifestyleVestiZanimljivosti

14.6.2021 18:45 Autor: Redakcija Biznis.rs

Pet zlatnih pravila prilikom prijavljivanja za posao Pet zlatnih pravila prilikom prijavljivanja za posao
Sa završetkom pandemije, više od jedne trećine svetske populacije planira da potraži novi posao. Mladi profesionalci imaju strah da neće moći da razvijaju svoju... Pet zlatnih pravila prilikom prijavljivanja za posao

Sa završetkom pandemije, više od jedne trećine svetske populacije planira da potraži novi posao. Mladi profesionalci imaju strah da neće moći da razvijaju svoju karijeru na trenutnim poslovima.

Ako priličan broj mladih ljudi napusti trenutni posao u potrazi za nečim boljim, iznenada bi moglo doći do značajnog pada prometa u skoro svakoj industriji. Bez obzira na to kojoj generaciji pripadate ili u kojoj ste fazi karijere, ako u ovom trenutku tražite nove mogućnosti, treba da budete oprezni kako biste bili sigurni da se krećete u pravom smeru, navodi Forbes.

Pet upozorenja na šta treba paziti prilikom istraživanja potencijalnih pozicija glase ovako:

1. Nepotpuni opis posla

Svaki opis posla treba da bude potpuno jasan i holistički. Postoji određena opasnost u opisima poslova koji daju deo slike, a ne celu. Kada kompanije ne daju potpune opise posla sa potencijalnim zaposlenima, aplikanti ne mogu utvrditi da li su u pravu.

 „Kandidati mogu donositi pametnije, informisanije odluke, dok zaposleni i saradnici imaju veću priliku da autentično doprinesu naporima organizacije (i osećaju se priznatim i cenjenim za posao koji obavljaju, čak i pod ne baš savršenim uslovima)”,navodi osnivač i izvršni direktor agencije za brend poslodavaca Ph.Creative Brajan Adams (Brian Adams) i naglašava važnost dobijanja izveštaja o tome kako je zaista raditi u kompaniji.

2. Nejasan jezik

Ponekad poslodavci objavljuju nejasne opise poslova koji saopštavaju netačne ideje. Svi smo videli oglase za posao koji navode „ubrzani tempo“, ali zapravo znače „naporan i čine da se zaposleni oseća potpuno premorenim“. Ovo u osnovi osuđuje budućeg zaposlenog na neuspeh, obećavajući stvari koje se ne mogu ispuniti i lažno predstavljajući očekivanja pre nego što proces rada započne.

3. Nedostatak informacija o DEI* (diversity, equity and inclusion – različitost, pravičnost i inkluzija).

Nacionalno udruženje koledža i poslodavaca sprovelo je anketu sa nedavnim diplomcima na temu koliko im je važna raznolika radna snaga prilikom prijavljivanja za posao. U 2008. godini različitost je zauzela 12. mesto od ukupno 15 opcija, da bi 2020. godine zauzela sedmo mesto od ukupno 19 opcija.

4. Negativne ocene ili kritike

Prema nedavnom istraživanju kompanije Bait.com, 76 odsto onih koji traže posao pretražuju kompaniju pre nego što se prijave za isti. Istraživanje koje je sproveo Indeed pokazuje da će se 83 odsto kandidata odlučiti za prijavu na osnovu pregleda kompanije. Ako su kritike prepune negativnih i ličnih iskustava, očigledno je da je daleko veća verovatnoća da ćete krenuti dalje u potrazi za poslom.

Međutim, ako su recenzije kompanije uglavnom pozitivne, trebalo bi da proverite recenzije proizvoda i druge veb sajtove koji pružaju perspektivu kupca. Negativne recenzije kompanije  su očigledno pravi alarm.

5. Angažovanje menadžera koji kasne na intervju

Baš kao što poslodavci očekuju da se na vreme pojavite na intervjuima, i vi bi trebalo da očekujete isto. Ako morate da sačekate menadžera, razumno je zapitati se da li kompanija poštuje vaše vreme ili vas zaista želi u ulozi zaposlenog. Njihovo kašnjenje  može biti znak da su neorganizovani i sa lošim veštinama upravljanja, piše Forbes.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.