izbor zavisi od ciljeva i veličine preduzeća

Plaćanje karticom B2B proizvoda

Vesti

21.1.2022 13:15 Autor: Marija Krsmanović 0

Plaćanje karticom B2B proizvoda Plaćanje karticom B2B proizvoda
Pre nego što uložite u bilo koji proizvod treba da imate svest o tome šta i koliko plaćate. Kako živimo u dobu u kome... Plaćanje karticom B2B proizvoda

Pre nego što uložite u bilo koji proizvod treba da imate svest o tome šta i koliko plaćate. Kako živimo u dobu u kome se novac iz fizičkog sveta preliva u digitalni, što je počelo ulaskom platnih kartica u svakodnevnu upotrebu, često nemamo uvid u to šta sve plaćanje karticom podrazumeva.

Razumevanje ovog procesa svakako je važno pri kupovini potrepština, ali u poslovanju poprima potpuno novi oblik i zahteva još više opreza. To je posebno kada je u pitanju kupovina B2B proizvoda, koja neretko uključuje i sada već opšteprisutno internet bankarstvo.

Dakle, šta treba da znate kada B2B uslugu ili proizvod plaćate platnom karticom?

Pre svega, B2B kupovina znači da vi, kao pravno lice, od drugog pravnog lica kupujete pomenutu uslugu, odnosno proizvod. Zato je neophodno da dobro poznajete uslove koje vaša banka nudi kada su u pitanju platne kartice za preduzetnike. 

Kao što možda pretpostavljate, u Srbiji se najčešće koriste Visa i Mastercard kreditne i debitne kartice, a već nekoliko godina u opticaju je i Dina. Svaka od njih ima verziju, odnosno paket, za preduzetnike, a postoje i opcije za dodatne kartice. 

Ove “biznis” platne kartice uglavnom podrazumevaju mogućnost plaćanja preko interneta, kao i pomeranja limita, a tarifa za održavanje je za svaku banku različita i varira. Neke banke uopšte ne naplaćuju ovu vrstu usluge, dok druge mogu imati tarifu od 200 dinara mesečno do 10 evra godišnje. To zavisi od vrste kartice.

Naručivanje B2B proizvoda 

Mnogi sajtovi koji se nude usluge pravnim licima, ali i neke internet prodavnice koje su smerene na B2B poslovanje, često imaju jasno definisan način naručivanja. 

Veće kompanije često biraju ovaj vid plaćanja jer su provizije niske, a transakcije jednostavne. Ipak, manje firme će radije birati transakcije sa gotovinskim računima i potvrdama o isplati.

Ako se odlučite da svoje narudžbine plaćate platnom karticom za preduzetnike, imajte na umu da ćete, pored osnovnih podataka kao što su ime kupca, datum i broj kartice, morati da dostavite poštanski broj firme, nalog za prenos, kod za plaćanje karticom, broj fakture i redni broj transakcije.

Procesuiranje podataka uključuje i cenu naručene robe po komadu, količinu, čak i popuste za nabavne cene, cenu transporta, pa i kreditnu ili debitnu sposobnost.

Drugi načini plaćanja

Većina preduzetnika i dalje najčešće bira da porudžbine plaća čekovima. U prilog tome ide izveštaj sa na sajta PYMNTS.com, prema kome je u 2020. godini oko 80 odsto preduzetnika u Sjedinjenim Američkim Državama B2B isplate vršilo čekovima. 

Mnoga mala preduzeća se još uvek češće odlučuju za isplate u gotovini. S druge strane, ima preduzetnika rado pribegavaju sistemima sa automatskim kliringom (AHS), kao i preko deviznih doznaka, odnosno sistema za elektronske isplate u stranim valutama.

Šta ćete biti vaš izbor, zavisi od vaših ciljeva, prirode i lokacije robe ili usluge koju kupujete, ali i veličine vašeg preduzeća.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.