Uskoro otvaranje arhitektonskog čuda koje je koštalo 3,1 milijardu evra

Prelazak preko mosta koji spaja Evropu i Aziju koštaće oko 15 evra

BiznisInfrastrukturaLifestyleSvetVestiZanimljivosti

17.2.2022 08:21 Autor: Redakcija Biznis.rs 15

Prelazak preko mosta koji spaja Evropu i Aziju koštaće oko 15 evra Prelazak preko mosta koji spaja Evropu i Aziju koštaće oko 15 evra
Velelepni viseći most 1915 Čanakale, koji povezuje Evropu i Aziju preko moreuza Dardaneli, biće zvanično otvoren 26. februara. Tada će biti, kako pišu turski... Prelazak preko mosta koji spaja Evropu i Aziju koštaće oko 15 evra

Velelepni viseći most 1915 Čanakale, koji povezuje Evropu i Aziju preko moreuza Dardaneli, biće zvanično otvoren 26. februara. Tada će biti, kako pišu turski mediji, pet godina nakon što je kamen temeljac položio turski predsednik Redžep Tajip Erdogan (Recep Tayyip Erdoğan).

„Doći će naši partneri iz Južne Koreje, dolazi i premijer, a čekamo samo potvrdu od predsednika. Trošak projekta sa predviđenih 2,8 milijardi evra porastao je na 3,1 milijardu evra“, izjavio je šef uprave kompanije Limak holding, koja upravo završava gradnju mosta, Ebru Ezdemir (Ebru Özdemir), prenosi Večernji list.

Kao razlog poskupljenja Ezdemir je naveo poremećaje koje je u nabavci izazvala pandemija korona virusa.

„Garantujem vam da se most i auto-put koji vodi do njega nisu mogli napraviti za manje novca“, poručio je i dodao da će mostarina verovatno iznositi 15 evra.

Naime, osim mosta, gradi se i 85 kilometara deonice auto-puta, od toga 75 kilometara na evropskoj strani i 10 kilometara na azijskoj strani.

Osim toga što spaja dva kontinenta, ovaj most izdvaja i najduži raspon na svetu, koji se između dva glavna pilona (visoka 318 metara) proteže do dužine od čak 2.023 metara. To je 32 metra duže od još uvek aktuelnog rekordera, visećeg mosta Akaši Kaikjo (Akashi Kaikyo) u Japanu (koji je završen 1998. godine). Dakle, ako gledamo glavni raspon, reč je o najvećem visećem mostu na svetu.

Ukupno će most Čanakale 1915 biti dug 3.563 metra, a s prilaznim vijaduktima dosegnuće dužinu od 4.608 metara. Predviđeno je da ima tri vozne trake u svakom smeru, zajedno sa trotoarima koji će služiti radnicima za održavanje mosta.

Inače, dužina glavnog raspona od 2.023 metra u sebi ima dosta simbolike, budući da predstavlja godinu na koju će se slaviti 100. godišnjica Republike Turske, koju je utemeljio bivši predsednik Mustafa Kemal Ataturk (Mustafa Kemal Atatürk).

Sam naziv mosta 1915 Čanakale predstavlja odavanje časti bici za Galipolje iz Prvog svetskog rata (koju Turci zovu Çanakkale Savaşları, prema mestu gde se bitka odvijala) u kojoj je turska vojska porazila oružane snage sila Antante, uglavnom iz tadašnjeg Britanskog carstva.

  • MIŠKOVIĆ

    17.2.2022 #1 Author

    ovo je deonica na kojoj ću sa uživanjem platiti putarinu. most će imati veliki značaj za privredu a i kao turistička atrakcija privućiće veliki novac

    Odgovori

  • Jolanda

    17.2.2022 #2 Author

    Brzo će povratiti uloženi novac

    Odgovori

  • STEFAN

    17.2.2022 #3 Author

    Ovaj most ce zaista znaciti

    Odgovori

  • MARIJANA

    17.2.2022 #4 Author

    Ovaj most ima veliki znacaj

    Odgovori

    • TINA

      22.2.2022 #5 Author

      Spaja Evropu I Aziju, pa jos I 15 evra za prelazak mosta.Da ne verujes, a istinito 🙂

      Odgovori

  • DEKSI

    17.2.2022 #6 Author

    Zanimljivo je da postoji takav most, znacice.

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    17.2.2022 #7 Author

    Fenomenalno izgleda

    Odgovori

  • BRANA19

    17.2.2022 #8 Author

    Most je prelep, ne bih zalila 15e 🙂

    Odgovori

  • MADMAX

    17.2.2022 #9 Author

    Ista matrica argumentacije kod poskupljenja kapitalnih projekata infrastrukture i u Srb.

    Odgovori

  • Emilija

    17.2.2022 #10 Author

    Most je prelep i znacice sigurno tako da cena nije skupa

    Odgovori

  • Lelica

    17.2.2022 #11 Author

    Svaka cast za ovaj projekat,tako razvijene zemlje rade.

    Odgovori

  • GOCA BG

    17.2.2022 #12 Author

    Sta donosi kao rezultat,cena prelaska je zanemarljiva…

    Odgovori

  • STRELAC

    17.2.2022 #13 Author

    Najbitnije od svega je sto se put od Istanbula do Izmira kada se zavrse sve deonice skracuje na 4 sata umesto 9 koliko traje sada.

    Odgovori

  • IRINA

    22.2.2022 #14 Author

    Ovaj most će značiti i za Tursku i Aziju

    Odgovori

  • STRAHINJA

    27.2.2022 #15 Author

    E ovo su izuzetno kako prakticne tako i isplative investicije

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...