Prijava poslovnog prostora uslov za dobijanje subvencija za fiskalizaciju
Moja firmaPreduzetnikSrbijaVesti
5.11.2021 12:01 Autor: Marija Jovanović
Poreska uprava podseća poreske obveznike da je od 1. oktobra putem portala ePorezi počelo prijavljivanje poslovnog prostora i poslovnih prostorija u kojima obavljaju delatnost za koju je neophodno posedovanje fiskalnog uređaja.
Preduslov za ostvarivanje prava na finansijsku podršku je prethodno uredno podneta prijava sa podacima za generisanje jedinstvene oznake poslovnog prostora i poslovne prostorije PGJO.
“Od 1. oktobra poreski obveznici imaju mogućnost da evidentiraju svoja prodajna mesta i to je prvi korak, jer Poreska uprava mora da ima evidenciju o svim prodajnim mestima. Prilikom popunjavanja, u polju za naziv, obveznici moraju da vode računa jer će taj podatak biti prebačen u bezbednosni element, a zatim i štampan na računu. Analizom podataka primetili smo da pojedini poreski obveznici nisu shvatili pojam prodajnog mesta i da će oni biti vidljivi na računu, pa su često ti nazivi neodgovarajući”, rekao je pomoćnik direktora PU Saša Dulić na online okruglom stolu o novom modelu fiskalizacije.
Poreska uprava podseća da je analizom podataka o prijavljenim poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama obveznika fiskalizacije utvrđeno da je u određenim prijavama uočen niz nedostataka i nedoslednosti kod unosa podataka propisanih Pravilnikom o vrsti i načinu dostavljanja podataka o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama, kao i o načinu generisanja oznake poslovnog prostora.
S tim u vezi, a u skladu sa pomenutim Pravilnikom, PU ukazuje poreskim obveznicima da je u nazivu poslovnog prostora i poslovne prostorije (polje 2.1) potrebno uneti isključivo naziv prijavljenog maloprodajnog objekta u kome će biti instaliran elektronski fiskalni uređaj i nema potrebe ponavljati naziv, odnosno ime i prezime obveznika fiskalizacije, osim ako to nije i naziv poslovnog prostora i poslovne prostorije. Takođe se u ovo polje ne unosi adresa, tip objekta ili naziv delatnosti.
Podatak o nazivu poslovnog prostora i poslovne prostorije sastoji se od Jedinstvene oznake koju dodeljuje Poreska uprava i naziva poslovnog prostora i poslovne prostorije.
Podatak o nazivu poslovnog prostora i poslovne prostorije će biti upisan u bezbednosni element i ne može se samostalno menjati, bez promene bezbednosnog elementa.
Kako izgleda prijava na konkretnom primeru
Poreska uprava daje i konkretan primer – obveznik fiskalizacije Samostalna trgovinska radnja „Supermarket ABC“ , preduzetnik Petar Petrović ima maloprodajni objekat pod nazivom Prodavnica Mirijevski Bulevar, na adresi Mirijevski Bulevar 152.
U tom slučaju u prijavi PGJO u polje 2.1 unosi: Prodavnica Mirijevski Bulevar. PIB i naziv obveznika fiskalizacije preuzimaju se iz Registra, dok se podaci o adresi i mestu poslovnog prostora i poslovne prostorije preuzimaju iz polja 2.3 do 2.9 navedene prijave.
Jedinstvena oznaka poslovnog prostora i poslovne prostorije će se upisati u bezbednosni element nakon dodele (u ovom primeru 10000001:) od strane Poreske uprave, u procesu personalizacije bezbednosnog elementa.
Kao podatak o tipu poslovnog prostora i poslovne prostorije (polje 2.2) potrebno je uneti jedan od tipova poslovnog prostora i poslovne prostorije propisanog članom 3. pomenutog Pravilnika, uz striktno poštovanje navedenih uslova.
Tako na primer, nemoguće je za obveznika koji pruža stomatološke usluge prijaviti tip poslovnog prostora – automat, odnosno samonaplatni uređaj ili daljinska trgovina za obveznika koji pruža usluge u građevinarstvu.
U Poreskoj upravi napominju da se tip poslovnog objekta bira iz padajućeg menija i označava sa:
- FIKSNI – nepomični objekat;
- POKRETNI – na prenosivim prodajnim objektima (vozilo, autobus…);
- DALJINSKA TRGOVINA – trgovina putem interneta
- AUTOMAT – isključivo samonaplatni uređaji (autoperionice, mašine za prodaju kafe, grickalica i benzinske pumpe bez posade…).
- Za dodatne informacije o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama obveznici mogu da koriste polje DODATNO.
Ukoliko su postupili drugačije od navedenih pravila prilikom podnošenja prijave sa podacima za poslovni prostor i poslovne prostorije, neophodno je da obrišu poslovni prostor i poslovnu prostoriju koja je dobila jedinstvenu oznaku i da podnesu novu prijavu u kojoj će iskazati podatke na ispravan način.
Pročitajte još:
Detalje oko načina brisanja poslovnog prostora i poslovne prostorije mogu se pronaći u Korisničkom uputstvu za dostavljanje podataka i generisanje jedinstvene oznake o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama elektronskim putem klikom na link.
U PU napominju da je u polju 2.12 – Datum početka – omogućeno da datum početka korišćenja poslovnog prostora bude u budućnosti.