Od polovnih automobila najpopularniji BMW i Audi

Prosečna starost automobila u Hrvatskoj prvi put prešla 13 godina

AutomobiliLifestyleRegionVesti

24.3.2022 09:11 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Prosečna starost automobila u Hrvatskoj prvi put prešla 13 godina Prosečna starost automobila u Hrvatskoj prvi put prešla 13 godina
U dve pandemijske godine hrvatski vozni park je ostario, pa je tako prosečna starost automobila prošle godine prvi put prešla 13 godina i iznosi... Prosečna starost automobila u Hrvatskoj prvi put prešla 13 godina

U dve pandemijske godine hrvatski vozni park je ostario, pa je tako prosečna starost automobila prošle godine prvi put prešla 13 godina i iznosi 13,04, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske (CVH).

U pretpandemijskoj 2019. godini, prosečna starost vozila u Hrvatskoj je bila 12,58 godina, ali već je u 2020. narasla na 12,89 godina. Gledajući ukupni vozni park, sa svim vrstama motornih vozila, on je još stariji, sa prosekom od 14,34 godine, piše Poslovni dnevnik.

Manje sigurniji

Prošle godine je prvu registraciju u Hrvatskoj prošlo 112.379 privatnih automobila, a od toga je novih vozila bilo 46.182, a polovnih 66.197. Godinu ranije prvu registraciju je prošlo 36.417 novih automobila, te 59.190 polovnih.

U pretpandemijskoj 2019. godini prvi put je registrovano 64.348 novih i 84.913 polovnih vozila. Predsednik Uprave Centra za vozila Hrvatske Goran Pejić starenje hrvatskog voznog parka objašnjava činjenicom da se prvi put registruje malo novih automobila, odnosno da se sporo obnavlja vozni park.

Kako kaže, pre bi se ljudi, kad bi kupili novi automobil, rešili starog. Sada su druge prilike, vlada nestašica novih automobila i delova za njihovu proizvodnju, pa je dosta ljudi odlučilo zadržati svoja stara vozila.

Pejić upozorava da stari automobili imaju manje elemenata pasivne i aktivne sigurnosti od novih te je time i zaštita u slučaju saobraćajnih nesreća manja. Nemaju ni nove tehnologije koje „popravljaju“ greške vozača, a koje su postale standard u novim automobilima.

“Zato u CVH-u ističemo da se maksimalna opreznost mora posvetiti održavanju starih vozila, posebno kad je reč o vitalnoj opremi kao što su kočioni sistemi, pneumatici i svetlosni uređaji”, poručuje Pejić. Inače, kod novih automobila najviše je zastupljen benzinski motor, a kod polovnih dizel.

Izjednačena potrošnja

Pejić objašnjava da su automobili sa benzinskim motorom jeftiniji od dizela, ali i da je moderna tehnologija izjednačila potrošnju goriva benzinaca i dizelaša. Prošle godine je zabeležen veliki skok broja automobila na električni i hibridni pogon.

Novih hibridnih vozila 2021. godine registrovano 6.622, a polovnih 727. U kategoriji automobila na električni pogon registrovano je 1.365 novih i 403 polovna.

Što se tiče marke vozila, na prvom je mestu prve registracije i novih i polovnih automobila bio Volkswagen. Među novima na drugom je mestu Škoda, a zatim sledi Opel, pa Kia.

U kategoriji polovnih, pri vrhu su skuplje marke poput BMW i Audija. Zbog rata u Ukrajini i prekida nabavke delova za proizvodnju automobila ove bi godine hrvatski vozni park mogao još više da ostari.

  • FLAME

    24.3.2022 #1 Author

    Oni moraju da poštuju šta im EU kaže. 13god star automobil i nije neka opasnost. Ali zato jugo iz ’87god zaista jeste. Koliko god smešno zvučalo i možda ja ne zvučim sada patriotski, ali to nije bezbedan auto ni za onog ko ga vozi, ni za druge vozače. Ne samo jugo, nebitna je marka ali auto star više od 20god jeste opasnost na putu. Ali ovde sve može.

    Odgovori

  • MAJALG

    24.3.2022 #2 Author

    Normano cim je ekonosmka kriza da opada kupovna moc novih vozila a samim tim se i pomera starosna granica istih.

    Odgovori

  • GOCA BG

    24.3.2022 #3 Author

    Oni moraju postovati zakon EU

    Odgovori

  • LUKA

    25.3.2022 #4 Author

    Svi treba da predjeu na voliza na elektricni pogon

    Odgovori

  • ZVE84

    27.3.2022 #5 Author

    Blago njima, kod nas automobili stari po 30 god

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...