Puštena u saobraćaj brza pruga Beograd – Novi Sad
19.3.2022 11:45 Autor: Redakcija Biznis.rs 28
Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd – Budimpešta, puštena je danas u saobraćaj, a u prvom brzom vozu na toj relaciji nazvanim „Soko“ bili su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, premijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije.
Izgradnja deonice pruge od Beograda do Novog Sada počela je krajem 2017. godine, za vozove brzine 200 kilometara na sat, a koštala je oko 935 miliona dolara.
Redovan putnički saobraćaj na pruzi Beograd – Novi Sad, dugoj 74,9 kilometra, počeće u nedelju, a karta u promotivnom periodu koštaće u jednom pravcu 300 dinara, dok deca do sedam godina neće plaćati prevoz, prenosi Beta.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je tokom vožnje do Novog Sada, ocenio da će brza pruga između Beograda i Budimpešte omogućiti novu era u odnosima Srbije i Mađarske.
„Ovo će dodatno da zbliži Srbiju i Mađarsku. Budimpešta će nam biti iz Beograd na dva sata i 40 minuta kada pruga bude završena“, kazao je on.
Istakao je da će to mnogo značiti i za razvoj poslovnih veza juga i centralne Evrope.
Premijer Mađarske Vikotor Orban kazao je kako veruje da ukoliko dve zemlje sarađuju jedna sa drugom imaju više šanse da uspeju u budućnosti.
Istakao je da su Vučić i on uložili dosta truda tokom proteklih godina kako bi ponovo izgradili prijateljstvo Srba i Mađara.
„To je potpuno novi pristup“, kazao je Orban, dodavši da je to način na koji treba da se razvijaju odnosi dve zemlje.
Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić kazala je da je ponosna na projekat i istakla da će se kvalitet života građana Srbije dodatno popraviti kada se na ovaj način bude moglo putovati od Beograda do Niša i Preševa.
Lider Saveza vojvođanskih Mađara i predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor je kazao da je ovaj projekat povezivanja Beograda i Budimpešte simbol prijateljstva.
Deonica Beograd – Centar – Stara Pazova, od 34,5 kilometara, građena je iz kredita kineske Eksim banke, a vrednost ugovora bila je 350,1 milion dolara. Izvođač radova je bio kineski konzorcijum China Railway Construction i „China Communication Construction Company“.
Na deonici Stara Pazova – Novi Sad, u dužini od 40,4 kilometra, radove je izvodila ruska kompanija „RŽD International, a ukupna vrednost tog projekta je 585,5 miliona dolara. Finansiranje je obezbeđeno iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Na brzoj pruzi putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, kao i dve nove „Stadlerove“ dabl-deker garniture sa 314 mesta.
Puna cena povratne karte, kako je ranije najavljivano, trebalo bi da bude 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara.
Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.
Saobraćaće tri vrste vozova: „Intersiti“, „Regio-ekspres“ i „Regio“ koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja između dva grada.
„Intersiti vozovi“ će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu, na Novom Beogradu.
Putovanje „Regio-ekspresom“ trajaće 49 minuta, a voz će se zaustavljati na sedam međustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci.
Najsporiji će biti „Regio vozovi“ koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.
Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.
Za radove na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužni od 108,2 kilometara, koji su već počeli novembra prošle godine, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita, a trebalo bi da budu završeni za tri godine. Izgradnja će koštati 1,2 milijarde dolara.
Pročitajte još:
Izgradnja pruge Beograd – Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.
To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative „Pojas i put“, dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske.
Pruga Beograd – Novi Sad je zbog rekonstrukcije bila zatvorena od februara 2019. godine.
LIMUN ŽUT
19.3.2022 #1 AuthorObećao Vučko poboljšanje infrastrukture….
FRUIT04
19.3.2022 #2 AuthorKapa ja u jeku, ako nemamo metro imamo bzi voz. Ne znam do sad sto brzi vozovi stvarno nisu bili brzi
JOVANA
19.3.2022 #3 AuthorOdlican je, jedva cekam da se provozam haha
TATJANA
19.3.2022 #4 AuthorIsprobacemo svakako sto pre.. Jedan dan u Novom Sadu – lep izlet
Milovan94
19.3.2022 #5 AuthorOvo su danas najlepše vesti koje sam pročitao.
MAJALG
19.3.2022 #6 AuthorOvo je lepa vest, samo da se odrzi kvalitet usluge i da ne upropastimo ovaj pocetni korak.
SNEZANA
19.3.2022 #7 AuthorOdlicne vesti,prvom prilikom cu posetiti N.Sad i provozati se
Maša
19.3.2022 #8 AuthorIdemooo, pola sata do NS
Ika
19.3.2022 #9 AuthorSamo da se odrzi ovako
CELEKRALJ
19.3.2022 #10 AuthorSuper za promo kartu od 300 din…
IVAN
19.3.2022 #11 AuthorBas lepo..samo nek se gradi i da se nasa drzava razvija da bude svima lakse.
GOCA BG
19.3.2022 #12 AuthorMnogima ce znaciti,a i nesto novo kod nas…
VANJA
21.3.2022 #13 AuthorSuper vest! Ovo ce nam dosta znaciti!
TINA
19.3.2022 #14 AuthorIdemo na kafu do Novog Sada
ZVE84
20.3.2022 #15 AuthorKarta za sada 300 din, ali ne zadugo….
ZVEZDICA01
20.3.2022 #16 AuthorLepe vesti!
Lolek
20.3.2022 #17 AuthorCena karte za dvoje do NS a i nazad bice sitnica
MARIJANA
20.3.2022 #18 AuthorSjajna vest!
DANIJELA
20.3.2022 #19 AuthorSuper. Mislim da se najvise raduju ljudi koji putuju zbog posla na relaciju Novi Sad-Beograd jer ce do svog radnog mesta stizati brze nego mi koji smo u Beogradu i radimo u istom.
STEFAN
20.3.2022 #20 AuthorUskoro cu da probam jedva cekam!
Milisavka
20.3.2022 #21 AuthorSuper
LUKA
20.3.2022 #22 AuthorOdlicna vest bravo 👏
STRELAC
20.3.2022 #23 AuthorVidi se koliko je Madjarima stalo do ove pruge posto jos uvek nisu ni poceli radove.
DANA
21.3.2022 #24 AuthorSuper
NATI29
21.3.2022 #25 AuthorSvi pricaju o ovome kao da nikada nismo imali vozove
MIŠKOVIĆ
21.3.2022 #26 Authorprva vožnja a u polasku kasni 20 min nedopustivo ako hoćemo da budemo ozbiljna država
DEKSI
21.3.2022 #27 AuthorSuper, prvom prilikom cu da odem.
NINICA
26.2.2023 #28 AuthorOdlične su vesti i stvarno je vrh