situacija u zemlji dobra za preduzetnike, ali ne i za turističku industriju u celini

Direktan buking je i dalje najzastupljeniji oblik turizma u Crnoj Gori

BiznisRegionTurizam

2.6.2023 11:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Direktan buking je i dalje najzastupljeniji oblik turizma u Crnoj Gori Direktan buking je i dalje najzastupljeniji oblik turizma u Crnoj Gori
Rade Ratković, dekan Fakulteta za biznis i turizam iz Budve, ocenio je da će i ova letnja sezona u Crnoj Gori biti stihijska. Pod... Direktan buking je i dalje najzastupljeniji oblik turizma u Crnoj Gori

Rade Ratković, dekan Fakulteta za biznis i turizam iz Budve, ocenio je da će i ova letnja sezona u Crnoj Gori biti stihijska. Pod ovim pojmom Ratković podrazumeva da će i tržište ponovo biti neorganizovano, sa velikim gužvama i većinom gostiju iz regiona. Prema njegovom mišljenju, zbog svega navedenog, poslovanje se ne može okarakterisati kao održivo.

On je dodao da Crna Gora već uveliko zaostaje sa zemljama Mediterana što se tiče ponude i prodaje aranžmana.Takođe, istakao je da je bez organizovanog tržišta nemoguće imati rani početak i dugu sezonu.

Ratković još navodi da je značajan broj objekata zatvoren, mnogi se otvaraju početkom juna, a neki sredinom. Kao jedno od objašnjenja za ovakvu situaciju navodi da je javno mnjenje bilo opterećeno političkim događajima koji su otežavali ovaj vid posla.

On je podsetio da je 2021. godine u turizmu gubitak bio 50 miliona evra, da za prošlu godinu još nema zbirnih podataka, ali da smatra da će situacija biti slična, bez unapred rezervisanih aranžmana, već će najzastupljeniji biti direktni buking.

Crna Gora se opredelila za privatni smeštaj i za gradnju stanova kako bi se razvijalo sekundarno stanovanje, što je dobro za preduzetnike, ali nije za turističku industriju.

„Mi smo pretežno avio destinacija i tu mnogo zaostajemo. Bili smo 90-ih jako blizu Hrvatske, čak u nečemu i napredniji zahvaljujući investicijama kakav je bio Sveti Stefan i Slovenska plaža, ali to je prošlo“, kazao je Ratković.

On smatra da sve to pokazuje da je Crna Gora mogla da ima dobar i održiv turizam na nivou zemalja Mediterana, ali se opredijelila za privatni smještaj i da se grade stanovi za tržište da se razvija sekundarno stanovanje.

„To je dobro za preduzetnike, međutim nije za turističku industriju. Mi imamo osam do deset odsto hotelskog smeštaja, a 90 odsto kroz domaćinstva i sekundarno stanovanje, a Španija 68 odsto hotelskog, Grčka 82 odsto, Hrvatska 35, Italija 40, a prosek Mediterana je oko 50 odsto“, objasnio je Ratković.

  • DASHA

    2.6.2023 #1 Author

    Pa da….

    Odgovori

  • DUCA

    4.6.2023 #2 Author

    Najzastupljeniji zato što je i dalje najpovoljniji.

    Odgovori

    • BOBICA

      26.6.2023 #3 Author

      Zavisi kako za koje mesto al ne bih se složila da su najpovoljniji

      Odgovori

  • Lija

    14.6.2023 #4 Author

    a i najlaksi za koriscenje

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.