Kada na tržište izađete sa deficitarnim proizvodom – uspeh neće izostati
10.4.2024 17:31 Autor: Mirjana Vasić Adžić 8
Imati informaciju o tome koji proizvod ili usluga nedostaju na tržištu predstavlja pola puta do uspešnog biznisa. Drugu polovinu čini profesionalan odnos prema poslu za koji ste se odlučili.
Elvir Velović, osnivač i vlasnik firme Vela Panels do 2017. godine radio je u Rapexu iz Bara. U pitanju je firma koja se bavi proizvodnjom vrata i prozora od aluminijuma. Prema rečima njegove supruge Irme Velović, nabavka panela za ulazna vrata stalno je bila problematična. Morali su da ih uvoze iz susednih zemalja, uglavnom iz Grčke, a to im je predstavljalo veliki problem i rokovi su bili dugi.
„Moj suprug je došao na ideju da bi to mogao da radi i tako je krenulo. Ujak ga je povezao sa ljudima od kojih sada uzimamo robu, uskoro se pročulo za nas i posao je počeo da širi bizni”, objašnjava početke Vela Panelsa Irma Velović.
Glavna delatnost ovog preduzeća je izrada ukrasnih panela za vrata.
„Ne radimo klasičnu bravariju, prozore, vrata, nego za druge firme proizvodimo ukrasne panele. Sad smo nabavili i laser pomoću koga pružamo usluge sečenja inoksa i metala do određene debljine”, priča Irma Velović. „Vršimo dostavu naše robe na teritoriji cele Crne Gore”, kaže ona.
„Uspeli smo da napravimo dobar tim, četiri radnika sa kojima solidno radimo i sa njima uspevamo da završimo poslove koje ugovaramo”, konstatuje.
Baš u vreme kada je posao sa panelima bio razrađen, desila se pandemija, ali prema rečima naše sagovornice, to se nije odrazilo na poslovanje, već su radili u kontinuitetu.
Ona se slaže da je u Crnoj Gori prisutna ekspanzija u izgradnji, što je činjenica koja ide u prilog poslovanju Vela Panelsa. Sa druge strane, visoka inflacija zbog rusko-ukrajinskog sukoba uticala je na cene aluminijuma i inoksa, pa je i Vela Panels morao da menja cene u skladu sa tim, ali klijenti su svesni da to nije želja proizvođača, već neophodnost da bi se u poslu opstalo.
Na pitanje da li su imali problem da savladaju izradu panela, Irma Velović odgovara da je suprug išao na obuku.
Pročitajte još:
U početku mu je ona bila najveća podrška, a danas je zadužena za administraciju i finansije.
„Fino smo uspeli u poslu, sa svima sa kojima smo ostvarili kontakt imamo samo pozitivne utiske i, naravno, čim vidimo da nam se povećava obim posla znamo da dobro radimo i da napredujemo”, ističe za kraj Irma Velović.
U nastavku pogledajte rang-listu najuspešnijih crnogorskih preduzeća u delatnosti proizvodnje metalnih konstrukcija, po podacima iz godišnjih izveštaja za 2022. godinu, koje nam je ustupila bonitetna kuća CompanyWall.
Najuspešnija preduzeća u proizvodnji metalnih konstrukcija, po prihodima | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1. | METRON | 5.132.921 | 588.092 |
2. | FERRO – STIL | 3.174.859 | 401.894 |
3. | PROFIL IN | 1.659.007 | 292.941 |
4. | BIJELI LABUD | 1.453.057 | 4.750 |
5. | LUKSAL | 1.044.503 | 95.686 |
6. | EVEREST MONTENEGRO | 767.623 | 86.872 |
7. | BRAĆA DESPOT | 754.448 | 35.306 |
8. | VUGOMAL SOLUTIONS | 698.188 | 355.932 |
9. | VIAL MONTENEGRO | 650.323 | 45.256 |
10. | MEPRO | 543.286 | 28.540 |
11. | VUGOMAL | 439.710 | 123.250 |
12. | ELOX PLAST | 352.440 | 1.135 |
13. | PERPEX | 331.242 | 35.140 |
14. | ZONES | 317.254 | 12.097 |
15. | IPS FACTORY | 317.082 | 12.415 |
16. | SIVAL | 301.252 | 12.949 |
17. | MONTERCOMERC | 275.986 | 7.515 |
18. | KNEŽEVIĆ ALU | 269.336 | 5.153 |
19. | BUI PLUS | 266.069 | 87.095 |
20. | ELAMONT | 243.433 | 38.400 |
21. | BOKA PLAST | 209.394 | 4.530 |
22. | START INOX | 199.226 | 53.886 |
23. | MALIKA | 193.213 | 10.310 |
24. | PALIKUĆA COMPANY | 181.684 | 9.661 |
25. | NINA WIN | 173.949 | 52.064 |
26. | MAGIAL | 159.673 | 10.693 |
27. | VELA PANELS | 131.395 | 3.263 |
28. | NIBEK ART | 111.148 | 1.641 |
29. | GALMING CO | 104.755 | 9.634 |
30. | MONT SERVIS | 101.767 | 3.962 |
31. | SM WORKS TEAM | 95.740 | 2.807 |
32. | SDJ ŠAROVIĆ | 80.487 | 802 |
33. | ALUPROFI S&I | 76.994 | 3.670 |
34. | METAL-FINISH | 62.765 | 8.246 |
35. | INOX – BAR | 47.853 | 6.922 |
36. | AS GRUPA | 42.266 | 2.074 |
37. | G.G. ALMONT | 41.944 | 16.153 |
38. | AS BUSINESS | 28.584 | 4.021 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2022. godinu, u evrima |
Dux011
10.4.2024 #1 AuthorPa jeste, treba biti prepoznatljiv..
JEKSICA25
14.4.2024 #2 AuthorSlazem se
SUNCE
10.4.2024 #3 AuthorTo je tacno ali da bi se firma odrzala potreban je i kvalitet i dobar odnos cene i kvaliteta.
Grocka
13.4.2024 #4 AuthorSlazem se
SUNCE
10.4.2024 #5 AuthorSvakako je za opstanak presudan kvalitet proizvoda.
PAVLE-2005
11.4.2024 #6 AuthorAli i kvalitet i pouzdanost naravno
SHALIMAR
12.4.2024 #7 AuthorBez kvaliteta nema ni prosperiteta…
JEKSICA25
28.4.2024 #8 AuthorSlazem se