Nemački lanac marketa nezainteresovan za crnogorsko tržište

Lidl neće otvarati markete u Bosni i Hercegovini još nekoliko godina

BiznisRegion

12.10.2023 08:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Lidl neće otvarati markete u Bosni i Hercegovini još nekoliko godina Lidl neće otvarati markete u Bosni i Hercegovini još nekoliko godina
Komentarišući dolazak nemačkog lanca Lidl na tržišta regiona, urednik specijalizovanog portala Retail Serbia Žarko Grozdanić rekao je da ne očekuje brzo otvaranje novih prodavnica.... Lidl neće otvarati markete u Bosni i Hercegovini još nekoliko godina

Komentarišući dolazak nemačkog lanca Lidl na tržišta regiona, urednik specijalizovanog portala Retail Serbia Žarko Grozdanić rekao je da ne očekuje brzo otvaranje novih prodavnica. Lidl je nedavno završio svoj prvi objekat u Bosni i Hercegovini. Biće to probna ekspozitura, kao i objekat u Smederevu.

“Obučavaće se budući radnici u maloprodajnim objektima, ali i raditi na pozicioniranju proizvoda. Međutim, izvesno je da građani u BiH neće imati priliku da kupuju u prodavnicama Lidla još najmanje dve do tri godine”, naveo je Grozdanić u razgovoru za portal Investitor.me, a prenosi Seebiz.

Ulazak na crnogorsko tržište je veoma skupo, a osim toga, sa veoma malim brojem stanovnika i skromnim standardom, nije interesantano velikim zapadnim trgovcima.

“Ipak, na tržištu posluju veoma kvalitetni lanci koji su poslednjih godina podigli nivo usluge, ali i otvorili moderne objekte sa veoma dobrim izborom. To je veoma specifično i malo tržište koje je u rukama domaćeg i jednog regionalnog lanca”, rekao je Grozdanić.

On dodaje da je Crnoj Gori potreban Lidl, ali da Lidlu možda neće biti potrebna Crna Gora, čak i pošto je na listi zemalja u kojima posluje.

Lidl u Beogradu / Foto: Wikimedia Commons

Situacija u Severnoj Makedoniji je malo bolja, ističe Grozdanić, dodajući da je reč o manjem tržištu i da očekuje da tu neće biti većih problema. “Posluje filijala iz Sofije, a s obzirom na veliki uspeh u Bugarskoj, isto očekujem i u Severnoj Makedoniji”, naveo je on.

Kupovina Franca Marketa bio je veliki korak za Fortenovu, rekao je Grozdanić na pitanje kako komentariše spajanje.

“Videćemo kako će reagovati tržište i ostali igrači na njemu. Verovatno je uprava Fortenove dobro analizirala da li su joj zaista potrebni marketi Franca. Ipak, smatram da su potrebne neke promene u dosadašnjem poslovanju koje ne podrazumevaju samo širenje maloprodajne mreže”, smatra Grozdanić.

Poslednjih meseci, dodao je, imali smo velika ukrupnjavanja čak i na velikim tržištima.

Imamo situaciju da je jedna velika Cora praktično nestala i ostala da radi samo u jednoj zemlji. “Ovo je loše za potrošače jer im je ostavljen manji izbor. U narednom periodu, osim prodaje Franca marketa, očekuju se nove akvizicije i konsolidacije i na drugim tržištima na Balkanu”, rekao je Grozdanić za Investitor.me.

Komentarišući poslovanje malih pijaca, koje opstaju uprkos konkurenciji velikih lanaca, Grozdanić kaže da se oni okreću paralelnim uvoznicima kako bi isti proizvod ponudili po nižim cenama.

  • SABRINA

    12.10.2023 #1 Author

    Naravno da svako gleda svoju računicu…što bi otvarali negde gde im nije sigurno tržište.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    12.10.2023 #2 Author

    Nece otvarati gde nema profita,normalno…

    Odgovori

  • jevtić

    13.10.2023 #4 Author

    Naravno da neće ako nema dobit…

    Odgovori

  • MAJA

    18.10.2023 #5 Author

    Znaju oni dobro sta rade

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...