Evropski proizvođači EV u borbi sa konkurencijom iz Kine

Renault najavio smanjenje troškova proizvodnje za 40 odsto

SvetVesti

28.7.2023 11:35 Autor: Vladimir Jokanović 0

Renault najavio smanjenje troškova proizvodnje za 40 odsto Renault najavio smanjenje troškova proizvodnje za 40 odsto
Zapadni proizvođači automobila zabrinuti su zbog „invazije“ jeftinih kineskih električnih automobila u Evropu, što je navelo francuski Renault da najavi da ima cilj da... Renault najavio smanjenje troškova proizvodnje za 40 odsto

Zapadni proizvođači automobila zabrinuti su zbog „invazije“ jeftinih kineskih električnih automobila u Evropu, što je navelo francuski Renault da najavi da ima cilj da smanji troškove proizvodnje svojih električnih modela za 40 odsto.

Francuska kompanija saopštila je da je najbolji način da se odbrani od konkurencije cenama smanivanjem sopstvenih troškova proizvodnje i razvoja. Cilj je smanjenje troškova od 2027. godine, ali će Renault početi da ostvaruje plan u drugoj polovini ove godine, zahvaljujući padu troškova sirovina, prenosi Reuters.

Isporuka pristupačnih električnih vozila (EV) postala je prioritet za proizvođače automobila širom sveta jer je prelazak na čistiju vožnju praćen visokim cenama, uglavnom zbog skupih baterija. Kineski proizvođači kao što su BYD i SAIC, koriste niže troškove rada i lokalne dobavljače baterija kako bi ostvarili prednost u odnosu na konkurenciju.

Prema podacima konsultantske kuće Inovev, kineski proizvođači automobila su 2022. godine imali udeo od devet odsto u evropskom tržištu električnih vozila, što je skoro dvostruko više u odnosu na prethodnu godinu, a trend osvajanja tržišta nastavljen je ove godine.

Kao i drugi proizvođači električnih vozila, Renault se takođe suočava sa povećanim pritiskom američkog rivala, kompanije Tesla, koja je ove godine nekoliko puta snizila cene na uštrb smanjenja sopstvene marže. Tesla je ove godine snizila američke cene svog modela Y za četvrtinu na oko 50.000 dolara.

Konglomerat Stellantis saopštio je da će konkurencija sa kineskim proizvođačima biti „izuzetno brutalna“, ocenjujući da kineska konkurentnost leži u troškovima koji su za 25 odsto niži. Mercedes Benz saopštio je da se drži svoje strategije i da se neće upuštati u rat cenama da bi se probio na tržištu.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.