Modernizacija Amursko-bajkalske železničke magistrale

Rusi angažovali vojsku za izgradnju pruge

BiznisInfrastrukturaSvetVesti

14.6.2021 19:30 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Rusi angažovali vojsku za izgradnju pruge Rusi angažovali vojsku za izgradnju pruge
Ruske državne železnice poslale su vojne jedinice da rade na modernizaciji Bajkalsko-amurske magistrale (BAM), koja povezuje Sibir sa krajnjim istokom zemlje, kako bi nadoknadile... Rusi angažovali vojsku za izgradnju pruge

Ruske državne železnice poslale su vojne jedinice da rade na modernizaciji Bajkalsko-amurske magistrale (BAM), koja povezuje Sibir sa krajnjim istokom zemlje, kako bi nadoknadile nedostatak stranih radnika zbog pandemije korona virusa. U aprilu je ruska vojska započela izgradnju železnice na ogromnom prostranstvu Amurske oblasti u blizini Kine. Peta vojna železnička brigada, smeštena u istočnoj Rusiji i radi na proširenju deonice jednokolosečne pruge od 340 kilometara na dvokolosečnu. Svih 10 železničkih brigada koje pružaju logističku podršku u vojne svrhe biće raspoređene do 2023. godine, a vrednost posla je 2,5 do tri milijarde rubalja (34 do 41 milion dolara).

BAM povezuje luku Sovetskaja Gavan na Japanskom moru sa Tajšetom u istočnom Sibiru, koje su udaljene oko 4.300 km. Pruga je paralelna sa Transsibirskom železnicom, koja prolazi od Moskve do Vladivostoka, a nazivaju je i „drugom Transsibirskom železnicom“. BAM i Transsibirska železnica postaju sve važniji  transportni pravci između Evrope i Azije. U maju 2018. godine ruski predsednik Vladimir Putin (Vladimir Putin) proglasio je nacionalni cilj smanjenja vremena prevoza  između luka na ruskom Dalekom istoku i zapadne granice. Ubrzana je modernizacija obe železnice, koju finansiraju Ruske železnice i vlada, prenosi Nikkei Asia.

Foto: Youtube screenshot

Modernizacija treba da se nosi sa brzim porastom teretnog prometa iz Kine u Evropu. BAM se koristi za isporuku pošiljaka uglja u Aziju. Cilj je da se do 2024. godine poveća kombinovani teretni kapacitet BAM i Transsibirske železnice na 180 miliona tona sa sadašnjih 120 miliona. Uporedo sa širenjem pandemije sprovodile su se stroge granične kontrole, a radnici iz bivših sovjetskih zemalja poput Uzbekistana, Kazahstana i Jermenije masovno su se vraćali iz Rusije. Početkom 2021. godine pojavio se nedostatak radne snage u građevinarstvu, transportu i drugim oblastima, što je navelo Rusiju da se osloni na jeftine radnike za veći deo svog fizičkog rada.

Izgradnja BAM započeta je tridesetih godina u Sovjetskom Savezu. Nalazak građevinskih radnika bio je izazov od samog početka. Tada su vojnici i zatvorenici korišćeni kao radnici na železnici, koja je trebalo da pomogne u odbrani od Japana. Linija je konačno otvorena 1984. godine. Od raspada Sovjetskog Saveza 1991. godine, vojne jedinice retko su mobilizovane za izgradnju velikih razmera.

Dnevnik Kommersant izvestio je krajem aprila da vlada razmatra upotrebu zatvorenika za BAM. Vlada će uplatiti pravosudnim vlastima novac kao naknadu za rad zatvorenika, koji nisu radno angažovani u popravnim kampovima.„Pitanje stranih radnika je važno“, izjavio je ruski predsednik Vladimir Putin na sastanku sa predsednikom Tadžikistana Emolijem Rahmonom (Emomali Rahmon), i dodao da vlada planira ublažavanje graničnih ograničenja za migrante kako bi se izbeglo odlaganje ne samo u modernizaciji BAM, već i u drugim projektima, poput izgradnje stanova.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...