Sindikati GSP: Strela Obrenovac traži povećanje cene rada, troškovi za prevoz viši za 5,11 odsto
11.9.2024 08:21 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
Privatni prevoznik Strela iz Obrenovca podneo je Gradu Beogradu zahtev za povećanje cene rada, što će povećati troškove grada za 5,11 odsto, saopštila su četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd, a objavila agencija Beta.
Strela je od oktobra prošle godine jedini prevoznik na teritorije opštine Surčin, a juna ove godine joj je Grad Beograd poverio javni prevoz putnika u opštinama Zemun, Palilula i Novi Beograd.
Sindikati zato kažu da Strela koristi monopolski položaj da diktira cenu prevoza koja se isplaćuje iz budžeta Beograda.
Kako je navedeno, na sledećoj sednici Skupštine Grada Beograda, 16. septembra, na dnevnom redu će biti aneks ugovora sa Strelom o povećanju cene rada.
„Ukoliko to bude usvojeno, troškovi koji će Grad Beograd imati samo po osnovu tog ugovora biće veći za 5,11 odsto, odnosno 168 dinara bez PDV-a, umesto dosadašnjih 159 dinara po pređenom kilometru za solo autobus, 203 dinara umesto 193 dinara bez PDV-a za zglobni autobus i 126 dinara umesto 120 dinara bez PDV-a za svaki pređeni kilometar minibusa„, piše u zajedničkom saopštenju sindikata GSP-a – Centar, Pravda, Sloga i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda.
Sindikati podsećaju da je vrednost ugovora za prigradski prevoz putnika do opština Surčin, Lazarevac, Obrenovac, Mladenovac, Sopot i Grocku, zaključen pre nepunih godinu dana, čija je vrednosti 69,1 milijarda dinara i da je nosilac tog ugovora privatni prevoznik Strela.
„Upravo ono što je sada na redu za prigradski prevoz, možemo očekivati da će biti praksa i za gradski – da privatni prevoznik koristi svoj monopolski položaj koji mu omogućava da diktira cenu prevoza koja se isplaćuje iz budžeta grada Beograda, sa isključivim ciljem maksimizacije profita privatne firme“, ocenili su sindikati.
Pročitajte još:
Zbog toga su sindikati GSP-a – Centar, Sloga, Pravda i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda upozorili čelnike Grada da sistem javnog prevoza može biti održiv samo uz reformisanje i ulaganje u javnog gradskog prevoznika i uz postavljanje jasnih standarda i kriterijuma za izbor privatnih prevoznika koji treba da budu ispomoć gradskom prevozniku, a ne glavni prevoznik u gradu.
Inquiete
11.9.2024 #1 AuthorNišta drugo nismo ni očekivali.
gagica
15.9.2024 #2 AuthorTreba ljudima platiti