Addiko banka: Fišing najčešći vid prevare na internetu
20.10.2023 17:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 6
Najmnogobrojnije prevare na internetu su putem fišinga, odnosno lažnog predstavljana na internetu radi prikupljanja osetljivih podataka korisnika, rečeno je u petak na predstavljanju edukativne kampanje Addiko banke „Dali ste se ikad upecali?“.
„Izazovi s kojima se suočavamo u digitalnom poslovanju su sve veći i odgovorno poslovanje svake kompanije je da se bavi edukacijom, ne samo njenih zaposlenih, već i tržišta i generalnog stanovništva“, rekao je član Izvršnog odbora Adiko banke Miloš Nedeljković.
On je naveo da je uzrok ugroženosti digitalnih identiteta korisnika upravo neodgovorno ponašanje korisnika i lagodno odnošenje prema svojim kredencijalima (identifikacionim podacima).
Addiko banka je tim povodom sprovela kampanju „Da li ste se ikad upecali?“ objavljivanjem bilborda sa primamljivim, ali lažnim sadržajem, na čijim internet adresama se umesto obećanih pogodnosti sa bilborda nalazila edukacija za građane.
Natpisi na bilbordima, koji su trajali dve nedelje u septembru ove godine, obećavali su osvajanje zlata u težini osobe, put na Maldive za 25 evra i priliku da se postane prvi srpski kosmonaut.
Nedeljković je rekao da je na sajtovima ovih lažnih ponuda bilo 26.000 poseta.
On je objasnio da su početni oblici „fišinga“ izgledali tako što neko pošalje mejl u kojem kaže da je iz Nigerije ili pozove i kaže da ste osvojili milione evra u nasledstvu“.
Prema njegovim rečima, novi oblici fišinga su sofisticiraniji i zahtevaju digitalnu obrazovanost stanovništva, a da postoje smernice koje su uvek korisne u izbegavanju prevare.
„Nijedna odgovorna institucija, pa ni banka vam nikad neće tražiti da pošaljete kredencijale mejlom ili da ih unesete na bilo kom drugom sajtu, osim zvaničnom“, objasnio je Nedeljković.
On je predočio da upravo iz sigurnosnih razloga banke svojim korisnicima traže da potvrde transakciju jednokratnom šifrom koju banka šalje na neki drugi medij, na primer SMS porukom.
Pročitajte još:
Nedeljković je ocenio da su za napredak digitalizacije najveća pretnja internet prevare i najavio da Addiko banka radi na uvođenju korišćenja digitalnih sertifikata i kvalifikovanih digitalnih potpisa.
„Korišćenje digitalnih sertifikata i kvalifikovanih digitalnih potpisa je od presudnog značaja za poverenje u digitalno poslovanje“, ocenio je Nedeljković.
MAXMAD
21.10.2023 #1 AuthorBanke bi mogle koju crkavicu da ulože i zaštite svoje klijente.
BOBICA
22.10.2023 #2 AuthorDefinitivno bi mogle da zaštite
MARA
22.10.2023 #3 AuthorTreba se čuvati od toga
SUNCICA
22.10.2023 #4 AuthorPrevara na internetu ima koliko hoces
SHALIMAR
22.10.2023 #5 AuthorMaksimalnu zastitu banke trebaju da imaju
NATI
22.10.2023 #6 AuthorO tome trebaju banke da brinu