za napredak digitalizacije najveća pretnja internet prevare

Addiko banka: Fišing najčešći vid prevare na internetu

SrbijaU fokusu

20.10.2023 17:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 6

Addiko banka: Fišing najčešći vid prevare na internetu Addiko banka: Fišing najčešći vid prevare na internetu
Najmnogobrojnije prevare na internetu su putem fišinga, odnosno lažnog predstavljana na internetu radi prikupljanja osetljivih podataka korisnika, rečeno je u petak na predstavljanju edukativne... Addiko banka: Fišing najčešći vid prevare na internetu

Najmnogobrojnije prevare na internetu su putem fišinga, odnosno lažnog predstavljana na internetu radi prikupljanja osetljivih podataka korisnika, rečeno je u petak na predstavljanju edukativne kampanje Addiko banke „Dali ste se ikad upecali?“.

„Izazovi s kojima se suočavamo u digitalnom poslovanju su sve veći i odgovorno poslovanje svake kompanije je da se bavi edukacijom, ne samo njenih zaposlenih, već i tržišta i generalnog stanovništva“, rekao je član Izvršnog odbora Adiko banke Miloš Nedeljković.

On je naveo da je uzrok ugroženosti digitalnih identiteta korisnika upravo neodgovorno ponašanje korisnika i lagodno odnošenje prema svojim kredencijalima (identifikacionim podacima).

Addiko banka je tim povodom sprovela kampanju „Da li ste se ikad upecali?“ objavljivanjem bilborda sa primamljivim, ali lažnim sadržajem, na čijim internet adresama se umesto obećanih pogodnosti sa bilborda nalazila edukacija za građane.

Natpisi na bilbordima, koji su trajali dve nedelje u septembru ove godine, obećavali su osvajanje zlata u težini osobe, put na Maldive za 25 evra i priliku da se postane prvi srpski kosmonaut.

Nedeljković je rekao da je na sajtovima ovih lažnih ponuda bilo 26.000 poseta.

On je objasnio da su početni oblici „fišinga“ izgledali tako što neko pošalje mejl u kojem kaže da je iz Nigerije ili pozove i kaže da ste osvojili milione evra u nasledstvu“.

Miloš Nedeljković, član Izvršnog odbra Addiko banke / Foto: Addiko banka

Prema njegovim rečima, novi oblici fišinga su sofisticiraniji i zahtevaju digitalnu obrazovanost stanovništva, a da postoje smernice koje su uvek korisne u izbegavanju prevare.

„Nijedna odgovorna institucija, pa ni banka vam nikad neće tražiti da pošaljete kredencijale mejlom ili da ih unesete na bilo kom drugom sajtu, osim zvaničnom“, objasnio je Nedeljković.

On je predočio da upravo iz sigurnosnih razloga banke svojim korisnicima traže da potvrde transakciju jednokratnom šifrom koju banka šalje na neki drugi medij, na primer SMS porukom.

Nedeljković je ocenio da su za napredak digitalizacije najveća pretnja internet prevare i najavio da Addiko banka radi na uvođenju korišćenja digitalnih sertifikata i kvalifikovanih digitalnih potpisa.

„Korišćenje digitalnih sertifikata i kvalifikovanih digitalnih potpisa je od presudnog značaja za poverenje u digitalno poslovanje“, ocenio je Nedeljković.

  • MAXMAD

    21.10.2023 #1 Author

    Banke bi mogle koju crkavicu da ulože i zaštite svoje klijente.

    Odgovori

  • MARA

    22.10.2023 #3 Author

    Treba se čuvati od toga

    Odgovori

  • SUNCICA

    22.10.2023 #4 Author

    Prevara na internetu ima koliko hoces

    Odgovori

  • SHALIMAR

    22.10.2023 #5 Author

    Maksimalnu zastitu banke trebaju da imaju

    Odgovori

  • NATI

    22.10.2023 #6 Author

    O tome trebaju banke da brinu

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.