Arhitekta: Država više insistira na brzini izgradnje, nego na bezbednosti objekata
8.11.2024 15:24 Autor: Redakcija Biznis.rs 9
Redovni član Akademije inženjerskih nauka Srbije, arhitekta Borislav Stojkov je izjavio da se prilikom građevinskih radova koje finansira država, više insistira na brzini nego na bezbednosti, i upozorio da je Pančevački most preko Dunava u Beogradu u jako lošem stanju, jer se ne održava.
„Prilikom građevinskih radova koje finansira država, više se, čini se, insistira na brzini, nego na bezbednosti. Pančevački most je u jako lošem stanju, jer se ne održava godinama i samo čekamo da padne u vodu jednog dana“, rekao je Stojkov za TV Insajder, prenosi Beta.
Taj most je, kako je rekao, građen 1940-ih godina na brzinu i to je bila vojna izgradnja. Most godinama čeka neku vrstu rekonstrukcije, „jer je apsolutno nebezbedan“, a okleva se zbog toga što se postavlja pitanje ko treba da to finansira: Grad Beograd ili država.
Govoreći o padu prošlog petka nadstrešnice ulaza Železničke stanice u Novom Sadu, Stojkov je rekao da je to složena i neobjašnjiva pojava, te da treba dosta vremena i dosta dokumentacije da se pogleda i utvrdi šta je bilo.
„Tu dokumentaciju nisam mogao da nađem, jer je ona nedostupna. Vi ne možete dobiti danas ni projekte, ni ugovore. Taj projekat koji je rađen 1964. godine na osnovu konkursa i koji je dobio arhitekta (Imre) Farkaš iz Novog Sada, ima određene slabosti koje je trebalo mnogo ranije registrovati i intervenisati“, rekao je Stojkov.
Nadstrešnica koja je bez nagoveštaja pala u trenutku, praktično se, kako je rekao, otkačila. Bila je učvšćena sa 18 čeličnih zatega zakačenih za gornji deo krova koji je to nosio uz jedan anker, horizontalni, prema zgradi Stanice.
To je, kako je podsetio Stojkov, rađeno pre 60 godina materijalom koji je danas prevaziđen. Čelik je verovatno bio obrađen u Čeličani u Zenici i imao je slabosti zbog korozije, naročito posle 60 godina, pa ga je trebalo održavati.
Upitan da li je posle pada nadstrešnice bezbedna cela zgrada Železničke stanice, Stojkov je rekao da taj objekat nema upotrebnu dozvolu.
„Po Zakonu o građenju, svaki projekat, pa i ovaj veliki sa 800 podprojekata, morao je da ima upotrebnu dozvolu. Stanica nema upotrebnu dozvolu, pruga nema upotrebnu dozvolu, jer je svih tih 800 ili 700 projekata spakovano u jedan projekat. I čeka se kraj 2025. godine kada je završni rok, da se izda upotrebna dozvola za sve te objekte“, objasnio je on.
Upitao je da li to znači da će svi ti objekti, stanične zgrade od Novog Sada do Subotice, sve instalacije i pruga da čekaju tehničku kontrolu i da im se izda upotrebna dozvola, a za to vreme bezbednost putnika je ugrožena.
Pročitajte još:
Rekao je da nije jasno zašto Ministarstvo građevinarstva nije dalo nalog da se izvrši tehnička kontrola zgrade.
Mogao je ministar građevinarstva Goran Vesić, kako je rekao, dati nalog da se uradi tehnička kontrola, barem za one objekte gde je veliki broj ljudi i pre posete predsednika Aleksandra Vučića i državne delegacije na otvaranju.
Inquiete
8.11.2024 #1 AuthorTo je odavno trebalo da bude prioritet.
DZENI
10.11.2024 #2 AuthorDa
DZENI
11.11.2024 #3 AuthorSlazem se
Jj992
8.11.2024 #4 AuthorIzgleda da nista nije vazno, niti ko je odgovoran za nesrecu niti sto ce i Pancevacki most u ovakvom stanju proizvesti novu…
meli77
8.11.2024 #5 AuthorI deca znaju da je nije više bezbedno pančevački most i plaše da koriste dok svakodnevno treba da idu u školu
PAVLE-2005
8.11.2024 #6 AuthorNovogradnja je katastrofa a staro je dotrajalo i nije ni namenjeno današnjem načinu života a bojim se da to niko ne razmatra
SHALIMAR
8.11.2024 #7 AuthorSve sto je brzo to je i kuso
ŽIZI
11.11.2024 #8 AuthorTužno ali istinito i što najgore jako rizično po sve nas
Brana
11.11.2024 #9 AuthorTeška situacija a svi beže od odgovornosti